Gå til innhold

740 kjøp?!

Ranger emnet


Popoff_@leks

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å ser på bil nå, tenker jeg skal kjøpe bil til våren. Har veldig lyst på en 740 TIC til rundt 30 000. eller burde jeg heller kjøpe GLE? Hvor mye koster forsikring på tic bilene, og hva burde jeg legge vekt på når jeg eventuelt skal kjøpe bilen?

Håper på svar

Mvh Aleksander.

Du er ikke mann før du passerer 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, en TIC til 30 000 er bare flaket som regel. Som bruksbil/førstegangs-bil er da en GL mye bedre.

 

Men, seff, en TIC har jo en mye vassere motor og drag. Se på behova dine, en dårlig Tic, eller en ganske god GL/GLE.

 

Personlig kosta min 740 GL 89modell 27 000. Den hadde gått 295 000 da jeg kjøpte den. Etter en fullservice har jeg aldri hatt noen probs med den, men denne hadde da Nesten nytt Eksosanlegg, Ny kat, Akkurat Eu-ok, og ganske strøken generelt.

 

Men, hadde jeg hatt råd, så hadde jeg kjøpt en 745TIC som er godt vedlikeholdt og med en del nye deler til rundt 45 000.

 

Stv er så mye mer praktisk! 740-sedan karroseriet er ganske upraktisk, med tanke på at Bagasjerommet er totalt lukka fra resten av bilen. Mye enklere å bygge anlegg i en Stv oxo:rolleyes:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by popoff.@lek

Åssen er motorene i gl/gle? mins det er 136 som er orginal her?! går det an å gjøre noe for å øke motoreffekten litt?

 

Kommer ann på modell. Kan ikke så mye fra de før 1988, men fra 88 og opp kan jeg mer om de. Så, jeg snakker om 88 og opp. Kanskje noen kan mer om de eldere motorene her=)

 

Dette er heelt greie motorer, med få feil. Det eneste som ryker på de, er som regel LuftMengde-måleren. Når den ryker, varierer veldig, men det er en svakhet.

Min har nå gått 300 000 uten å måttet byttet den, så dette varierer mye.

Men, det er ingen sterk motor. Den svakeste volvo har laget til 700 og 200-serien, men så er den noe rimeligere på bensina, går renere og du slipper ising i forgasser og slitte forgassere.

(mulig 88modellen uten cat har 122hester)

 

Du får chip til bilene med B230F motor. Denne øker effekten med 15 hester. Koster 3000,- v/selvmotering fra Ramstad Tuning i østfold et sted.

 

Ellers er disse B230F motorene orginalt 114hk m/cat (85kw). (elektronisk innsprut)

 

132hk er det kun forgasser-motorene, og muligens motoren med "mekanisk" innsprut som har.

 

Håper dette hjalp deg noe;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår