Gå til innhold

vibrasjon etter girkasse skift

Ranger emnet

240 V8 POWER

Anbefalte innlegg

hei

nå gir jeg snart opp etter uttallige forsøk

satt i en getrag 265 i 240'n min. alt fungerer fint og sånn men det er en satans vibrasjon rundt 2500rpm!

vibrerer selv om jeg står rolig med clutchen inne og kassa i gir!!

med andre ord selv om kassa står rolig vibrerer det, så det er ikke den.

tenkte det måtte være trykkplata siden det er det eneste som flyr rundt når jeg står rolig me clutchen inne og bytta den. det hjalp faktisk!

ei lita stund.. så var den tilbake igjen! det er heller ikke svinghjulet hvis noen skulle komme med det forslaget..

noen forslag til hva det kan være?

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 V8 POWER

hei

nå gir jeg snart opp etter uttallige forsøk

satt i en getrag 265 i 240'n min. alt fungerer fint og sånn men det er en satans vibrasjon rundt 2500rpm!

vibrerer selv om jeg står rolig med clutchen inne og kassa i gir!!

med andre ord selv om kassa står rolig vibrerer det, så det er ikke den.

tenkte det måtte være trykkplata siden det er det eneste som flyr rundt når jeg står rolig me clutchen inne og bytta den. det hjalp faktisk!

ei lita stund.. så var den tilbake igjen! det er heller ikke svinghjulet hvis noen skulle komme med det forslaget..

noen forslag til hva det kan være?

Vanskelig å si....

Allt er riktig tildratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med "splinsa" på overføringa fra kassa og splinsa på lamellene da?

Har vært borti at de ikke stemmer helt overens, en helvetes fæl lyd.

Men da hadde jeg ikke ubalanse i girstang eller vibrasjoner da.....

Er svinghjulet balansert opp da???

Skjevhet i svinghjul i forhold til lameller?

Har også vært med på å montere ei flerskivig sinter feil, slik at det ble ubalanse(trykkplata og lammeller var balansert og merket, men det så ikke jeg..., skjønte det etterhvert da)

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrerer hele bilen så du merker det eller er det bare en lyd? Det er jo fort gjort at det blir litt uvante lyder med ny kasse, at rør tar borti metall osv. Er ikke bare noe sånt da? Ting som sitter litt tett sammen?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det får ikke vært lamellen eller no sånt siden den står jo stille når jeg trår inn clutchen å har bilen i gir

eneste som går rundt da er svinghjulet og trykkplata og det er balansert det er jeg sikker på!

hører den sinnsykt godt og sånn skal det ikke være. er ikke bare en "ny lyd" som er pga. ting som er for nær hverandre... er no feil :op

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider