Gå til innhold

Turbo conversion

Ranger emnet

Mazter

Anbefalte innlegg

Originally posted by TP Racing

Bruk motor fra 323 GTR (185 hk) eller 323 GTX (ca 160 hk). Skal være overkommelig å sette inn, men det spørs om du får det godkjent.

Må vel isåfall ha med stabstag, bremser+++ andre ting fra gtr sitt understell, hvis biltilsynet skal godkjenne.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innstilt på å bruke en del pæng på dette prosjektet:P Er lite keen på å bruke gammel gtr motor osv.. Jeg kommer nok til å kjøpe det meste nytt. Jeg må altså oppgradere understell i tillegg for å få det godkjent? Hva mer enn bremser og stabstag? takker for hjelpen:D

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mazter

Jeg er innstilt på å bruke en del pæng på dette prosjektet:P Er lite keen på å bruke gammel gtr motor osv.. Jeg kommer nok til å kjøpe det meste nytt. Jeg må altså oppgradere understell i tillegg for å få det godkjent? Hva mer enn bremser og stabstag? takker for hjelpen:D

Hvis du vil bruke masse penger, og være skikelig rå, syns jeg du bør bytte til mazda's flagskip av motorer. 13b Rew wankel motoren fra sen rx7 (fd3s) Har sett det gjordt i 323 før, (tror det var simtech) Det er en uvanlig ombygging, og det er en fantastisk motor. Har ennå til gode å se en 323F med en slik, men det begynner å bli på tide!

Hva du trenger av oppgraderinger må du spørre mazda om. Det er mulig de har papirer som viser hvor mye de diverse originalkomponentene er designet for.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Hvis du vil bruke masse penger, og være skikelig rå, syns jeg du bør bytte til mazda's flagskip av motorer. 13b Rew wankel motoren fra sen rx7 (fd3s) Har sett det gjordt i 323 før, (tror det var simtech) Det er en uvanlig ombygging, og det er en fantastisk motor. Har ennå til gode å se en 323F med en slik, men det begynner å bli på tide!

Hva du trenger av oppgraderinger må du spørre mazda om. Det er mulig de har papirer som viser hvor mye de diverse originalkomponentene er designet for.

Har du noe info omdenne 323 det ble gjort i da? Må jo være rått!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 323`en Simtech har jobbet med er ikke akkurat det samme! For det første er motoren en 12A. For det andre er bilen en 323 med bakhjulstrekk fra 1978. Bilder ligger på siden til Simtech, under prosjekter. Den er forresten også til salgs på AutoDB for tiden.

Og hva som er Mazdas råeste produksjonsmotor? Vel, 13B REW er jo grei den, men sleng på en rotor til og så har du 20B!

Du får jo faktisk kjøpt 13G også, bare 50 000 dollar på Racing Beat!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.... Ikke en gammel bakhjulstrekker.. Jeg kan forskjellen på bakhjulstrekk, og forhjulstrekk, ser du! Motor på tvers, trekker i feil ende+++ Bilen er en stasjonsvogn, med forhjulstrekk. En slik som denne, bare svart. Og, ja. den har en 13B-REW.

Mazda_323_stcar_1993_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får dette godkjent er ikke opp til biltilsynet,det er helt opp til importøren,Har akkuratt vært igjennom en runde med det samme,med nedslående resultat.

Ofte er det det at det blir for dyrt for importøren og sette seg ned og studere hva og hvilke deler som trengs.Det var det svaret jeg fikk.

Men siden Mazda har en turbomotor så er det vel en sjanse

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ikke å være hæstkuk eller noe sånt, bare tenkte jeg skulle opplyse hva Simtech har bygd og ikke bygd! Den bilen du tenker på, har du sett den i levende live eller bare bilder? Jeg vet at det går en slik en i Australia som vistnok aldri blir ferdig. Den eneste feilhjulstrekkern jeg faktisk har hørt om med wankel, er en Honda Civic av alle ting..

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider