ibhenrik Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Hei, jeg ble tatt i fotoboks med leie bil, har to kamerater som har blitt tatt tidligere uten å ha hørt noe fra onkel. Noen som vet om de kun har hatt flaks og at en saftig bot er på vei i min retning. Eller er det slik at utleiefirmaet ikke er pliktig til å informere politiet om kundeinfo? noen som har noen erfaringer? alle bidrag mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Det som skjer er at politiet sjekker reg nr og finner ut at det er leiebil, tar kontakt med utleiefirmaet og ber de oppgi navn osv på utleier. Utleiefirmaet kan nekte dette, men om de gjør det er en annen sak. Skulle de oppgi ditt navn og slikt og snuten tar kontakt, kan du jo prøve deg på en spansk en og si at du ikke kjørte.. hvis dem har et dårlig bilde kommer dem ingen vei, men har dem et bra bilde derimot.... Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Hvis du leser gjennom leiekontrakten på leiebilen så står det ganske sikkert noe om dette.. når de får en bot på en bil, sjekker de opp mot registeret sitt hvem som leide bilen i det tidsrommet og så sender de regning til vedkommende, og plusser på 300-1000,- i gebyr for at du ble tatt, dette gjelder fotobokser såsom parkeringsbøter... nå kommer jo disse fotoboksbøtene kjappt for tiden, så hvis du har leid med visa kort kan jeg se for meg at de bare trekker bota + gebyr fra kortet ditt desverre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg