HemiCuda Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 var på EU Kontroll med mustangen min... men fikk beskjed om at markerings lysene i fronten min var feil farge... de er oransje for de fungerer som blinlys i tillegg de er plassert slik (er de i grillen) : MÅ de være klare? eller kan de beholdest oransje? eventuelt noen som vet hvor det går an å få tak i klare slike eller muligens sota? Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Det er ikkje lov å ha lysende oransje markeringslys... Fått dette på Eu'en to ganger på rad.. (har markeringslys i blinkersene fremme eg og.. Alternativet er å koble vekk markeringslysene, eller få blanke glass til lampene.. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Er lov med oransje markeringslys nå. men de må være e-merket, og kun fungere som sidemarkeringslys. de du har forran må markerings funksjonen kobles ut på, så de kun blinker. evt må du ha i hvite pærer, så de både lyser, og blinker hvit. min gamle lincoln er godkjent med det. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Tror dette er litt sånn frem og tilbake alt etter hvor man går og godkjenner bilen, men etter det jeg vet, så var det ikke lov før, men er blitt det nå, men om det MÅ være på siden eller ikke skal jeg ikke si med sikkerhet, men det er lov, så lenge man har et hvitt parkeringslys i tilegg. US ford vanen vår ble ikke godkjent de første årene med slike lys, men nå er det blitt lov er han blitt fortalt, så lenge man har da dette parklyset i tilegg. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Skal gokjenes det, er gitt disp for gammle am-cars for og få beholde lysene som er orginalt på bilen. Så vi gokjener alle slike lys. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Mr.X Skal gokjenes det, er gitt disp for gammle am-cars for og få beholde lysene som er orginalt på bilen. Så vi gokjener alle slike lys. Bare synd at bilen hans er en 78 modell, og dispen gjelder 1971 og eldre! Uansett gjelder ikke dispen oransje lysede lykter foran. Man må slkifte pærer til hvite forran, men man får beholde luktene. Tro meg... Detta har jeg krangla lenge og mye med tilsynet om! Har en del gamle amcars, ser du. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Skidracer Bare synd at bilen hans er en 78 modell, og dispen gjelder 1971 og eldre! Uansett gjelder ikke dispen oransje lysede lykter foran. Man må slkifte pærer til hvite forran, men man får beholde luktene. Tro meg... Detta har jeg krangla lenge og mye med tilsynet om! Har en del gamle amcars, ser du. Oki, har bare fått beskje hos han som er tekniskansvarlig her at vi skal gokjenne lys på am-cars. så vi gokjenner dem bare vi.. Kansje vi må slutte med det da?? Samme hadde inne en volvo som var byttet til turbo maskin i, gokjente den også er ingen punkt om sjekk av motor. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Mr.X Samme hadde inne en volvo som var byttet til turbo maskin i, gokjente den også er ingen punkt om sjekk av motor. Hvor jobber du? tror jeg skal begynne å godkjenne bilene mine i oslo...;) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Skidracer Hvor jobber du? tror jeg skal begynne å godkjenne bilene mine i oslo...;) Jobber på NAF så bare kom :D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Fett! Ingen krangler på naf-papirer! :D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=62690 Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Dr_S http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=62690 jeg spurte om markerings lys i fronten, markeringslysene på sidene ble godkjente Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by HemiCuda jeg spurte om markerings lys i fronten, markeringslysene på sidene ble godkjente Problemet med de forran er jo at de blir regnet som parkeringslys/kjørelys i norge.. Og derfor må de være hvite. /evt brukes som blinklys Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 jeg skjønte det, så nå skal det letest etter klare glass og skiftest til klare pærer, skal ikke klippe bort noe ledninger som er originale på bilen min fordi at norske politikere vil helst kjøre i blinde uten lys i det heletatt.. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Syns glasene ser klare og fine ut på bildene...? Men. I sverige er det en kar som støper klare glass til alle biler åp bestilling. Han er ikke dyr heller. Poster linken når jeg finner den igjen. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg