Gå til innhold

Eksos og lyd

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... hadde en 240 med b23e og 2,5" simons.. Ettertening så det sto etter...! Når jeg slapp gassen på ca. 5500 -> 6000 rpm ble det så store flammer at jeg så dem i speilet!

Syntes det var litt arti jeg...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med hadde jeg et komplett simons anlegg... synetes det var grom lyd men ikke så mye lyd hvis du skjønner.......

Ble til at jeg bytta den bakerste potta til ei mindre ei med mindre demping... Da ble det jo helt råå lyd...! sikkeli dyp brumming!

Har nå en turbo-motor på det samme anlegget... ble litt kjedeli lyd da ass...! Turbo`n demper jo så mye vet`u..! uhhmmwhat?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte 2,5" Simons på min for et par måneder siden. Lyden er ikke særlig høy. Du hører det er litt mer bass når du gir på med lavt turtall men sånn ellers er det ganske stille. Mye penere lyd en det orginale greiene i hvertfall.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvoturbo240

hehe... hadde en 240 med b23e og 2,5" simons.. Ettertening så det sto etter...! Når jeg slapp gassen på ca. 5500 -> 6000 rpm ble det så store flammer at jeg så dem i speilet!

Syntes det var litt arti jeg...

akuratt det jeg er ute etter . smeller det sånn på en b 230a også eller??

Er det mye bedre lyd i 3" i for hold til 2,5"??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 240 stv moddet vi inn 2,5" fra mellompotta å bak til en forgreiner.. delte i 2 å en potte liggende på langs under der bakpåtta vanligivis ligger.. bare vridd 90 grader.. en på hver side.. ble grom lyd d.. bare fant 2 søte små simonz å sveisa inn.. gikk greit d.. får mye bedre lyd nå en før.. blir ikke så høy når man ligger å "duffer" på langkjøring.. men når man ladder blir d bra.. :D

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2" simons nå.. og det er slik at når jeg kjører opp til 4000 rpm, (da det lønner seg å gire for meg:D) og slipper gassen og girer, så kommer det popoff! synest det er ganske kult jeg :D en annen gang hadde jeg på en bak potte uten innmat og 2 store firkantrør utav.. da smalt det når jeg kjørte på 2.5 tusen rpm og slapp gassen.. poffpoff-pang.

Steike stilig :D :D :D

EDIT:

Og en annen ting.. har dere prøft og ruse opp til ca 4000 og slå av tendinga og pumpe gassen 2 ganger og skru på jenn tendinga ? Det er saker det.. da snakker vi rifle skudd ;);)

(sikkert de fleste som vet om det da. hehe:D)

EDIT:

akuratt det jeg er ute etter . smeller det sånn på en b 230a også eller??

Det er i så fall på forgasser motorer det smeller ;) (Har B23A selv)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må ta å prøve å ruse å skru av tendinga og pumpe 2 ganger.. og skru på jenn.

Ska låve deg at det kommer en svart sky bak deg da :D

Må få ut litt sot vet du ;) Men min vill ikke gå på tomgang etter på da.. for pluggene soter seg og slikt. men du fåt jallefall ut driten i eksosanlegget:D

Men vær litt forskiktig. Det KAN skje at eksosanlegget sprenger.. men har aldri hørt at det har sjett før .. hehe.

Å motoren hekje gått av det om det gjenntar seg maange ganger.

Men en gang burde ikke ha så mye å si da :/

Men jeg har ikke ansvaret om bilen din blir ødelagt pga. det ;)

Var en her jeg bor som var veldig hissig på å smelle.. gjorde det opp til FLERE ganger hver dag. hele tia. den motoren tok kvelden etter en stund. brente ventil hetter eller noe slikt.

Så ikke over driv selv om det er vanskelig og lavære :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider