Gå til innhold

fuktighet i bilen

Ranger emnet

fUrious

Anbefalte innlegg

Originally posted by fUrious

hver forbanna morgen når jeg tar bilen til skolen kan jeg forvente meg et islag på INNSIDEN av frontruta. Det samme gjelder også på de andre rutene.

Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre med det? Eventuelle reps?

mvh

Lars

hehe, velkommen i klubben!! e nok rust hull o andre lekkasjer som e grunnen til det!! som sagt ksn det være dør problemer, men vis det e så kaldt at det fryser, e det nok fukt i bilen, sjekk om det e vått under mattene og eller i bagasjerommet!! tror ikke jeg vet om en golf 2 som ikke fryse innvendig!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan komme av mange forskjellige ting, ofte er det varmeregisteret som er gåent med lekkasjer, dette merkes ved at det lukter kjølevæske inne i bilen

ellers så er det jo det med vanlig fukt da..

forekommer ofte i dørene på en golf, eller at pakninga til frontruta ikke er tett...

kan lønne seg og "ta" ut frontruta, og pusse eventuell rust som ligger der, og grunne opp på nytt, dette kan hindre at det lekker via frontruta..

ta gjerne av dørtrekkene, og se etter hvordan det står til med plasten på inniden der (sett at den er der da selvsagt)

kan lønne seg å bytte ut plasten, det vil uansett komme vann inn i dørene, men plasten kan hindre at fukt kommer inn i selve bilen..

en annen ting kan være at "lyd" demperene som ligger på gulvet (under teppet) er våte! (pass på kan også gå råte i dette)

da alt dette er sjekket, tørka og ordnet opp i, så burde dette ikke være noe problem lenger!

Mvh

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fUrious

hver forbanna morgen når jeg tar bilen til skolen kan jeg forvente meg et islag på INNSIDEN av frontruta. Det samme gjelder også på de andre rutene.

Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre med det? Eventuelle reps?

mvh

Lars

Har et bra tips som helt sikkert vil hjelpe på fuktproblemet ditt (sliter med samme faenskapen selv, Golf 2 ja !!!!)

Selg dritten og kjøp en annen bil, da gjerne Audi 80 eller 90 1987-modell eller nyere ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mattene i bilen på fører og passasjer siden er allerede tatt. var faen meg et hul stort nok til dytte huet gjennom da jeg fikk den(bilen dat is) på passasjer siden.. Men har gått igjennom bilen siden da og tatt det meste.

tror kanskje det er lekk på et av viduene. skal ta og sjekke det opp i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min var det frontruta, deler av ramma rundt var jo totalt spist opp av russt :( Ikke minst.. en kjekk liten putt på passasjer sida verr gang det regna.. hjalp ikke om jeg stod der med spylerslangen i et helt døgn for å prøve å finne ut av noe..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Et lite tips kan være å banke snø av føttene før du setter deg inn, om du ikke gjør det allerede:).

Er så teit å se mange som setter seg inn med snø opp til knærne , kjører avgårde for så å begynne å bannes over at det fukter over på rutene :rolleyes:

ja kan jo være en fordel med å ta på seg undikk/boxer/tanga eller hva folk kaller det og:) hadde dugg på rutene vær gang jeg hadde med meg en jente, hellt til jeg fant ut at hun satt uten tanga:) vilt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Et lite tips kan være å banke snø av føttene før du setter deg inn, om du ikke gjør det allerede:).

Er så teit å se mange som setter seg inn med snø opp til knærne , kjører avgårde for så å begynne å bannes over at det fukter over på rutene :rolleyes:

Er jo ofte snø til langt over hofta i Arendal og sies det..... ;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider