Gå til innhold

Rar lyd...

Ranger emnet

BGGTX

Anbefalte innlegg

lyden min forsvant etter ei stund den, kom aldri tilbake igjen, så det fixa visst seg selv, heheh.. har ingen anelse hva d var for noe..

Hmmm... Merkelige greire, håper det sammer skjer med min når varmen kommer og sommer dekkene kommer på.

Har byttet olje på transferkassen i dag, og det hjalp ikke. Olje eg tappet av var helt fin, og lyden er der fremdeles.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nei jeg fant ikke ut av den lyden gitt. Det ble varmt i været utover våren og lyden forsvant etterhvert som temperaturen steg.

Jeg tror jeg sanset så vidt et lite snev av den samme lyden i GTR'en nå i vinter når det var på det aller kaldeste mens jeg hadde den.

Skal du stramme til den mutteren må girkassa ut av bilen og plukkes helt ned, for alt må demonteres før du får ut transferdiffen som den mutteren sitter inni..... En fin annledning til en skikkelig service også bytte difflagere som før eller senere ryker uansett.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stramme til den mutteren må girkassa ut av bilen og plukkes helt ned, for alt må demonteres før du får ut transferdiffen som den mutteren sitter inni..... En fin annledning til en skikkelig service også bytte difflagere som før eller senere ryker uansett.

Ok!

Såpass ja, er jo en tidkrevende operasjon det.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørtd på denn samme lyden i vinter på min gtr og....men har fann ut att det var alt etter været etterkårt....når det er kaldt og trørre veier er det lyd men på snø veier er det stilt att..og pluss grader..

bilene mine:

Mazda 323 GT-R 93"

VW Golf 1,8 85"(skal seljes)

Volvo 240 81"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en Mazdaguru som jobber på Strandveien Auto i Trondheim, så er det visst lagerene på mellomakselen som lager ulelydene... de gjør visst det når de drar på åra og blir litt tørre, ervisst lukkede lagre så det går vel ikke å smøre dem... Skal skifte mine til uka mens turboen er på overhaling og porting.. Ca 500,- tilsammen for lagrene...

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en Mazdaguru som jobber på Strandveien Auto i Trondheim, så er det visst lagerene på mellomakselen som lager ulelydene... de gjør visst det når de drar på åra og blir litt tørre, ervisst lukkede lagre så det går vel ikke å smøre dem... Skal skifte mine til uka mens turboen er på overhaling og porting.. Ca 500,- tilsammen for lagrene...

Har du undersøkt hvordan det er å skifte disse lagrene? Holder det med å plukke ned mellomakselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder å ta ned mellomakslingen, men du trenger spesialverktøy for å dele den... evt. du kan ta en fastnøkkel av passende størrelse og tynnslipe den på ei smergelskive, da skal det gå greit å komme til muttrene i akslingen, fikk jeg fortalt...

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider