Gå til innhold

airbag ratt og ratt generelt

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

kan noen forklare meg hvorfor airbag ratt er så sinnsykt dyre, sjekka prisene på be4you, lå på rundt 6000 til 9000kr. dette er jo helt sinnsykt, så sinnsykt at jeg tror jeg prioriterer pengene før jeg prioriterer sikkerheten.

Og er det virkelig nøvendig med airbag? Har airbag nå, og har veldig lyst på sports ratt, men med airbag blir uaktuelt, ettersom det koster så mye. Noen som vet om noen billigere kanskje? Prisene på be4you virker jo overprisa også?

Alle nye biler leveres jo med airbag, men hvor mye større sjangs er det får å dø i en bil kræsj uten airbag?

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag kan være direkte farlig i lavhastighets ulykker

men i høyhastighets ulykker (som det er mest sansylig at DU blir utsatt for) så er det det som skiller mellom liv og død

hadde jeg vert deg hadde jeg tatt med airbag uansett

er det en Opel jeg ser i din avatar?

er det det så vbille jeg vert mer beskymret over det faktumet at bilen din er direkte dødlig om du blir truffet fra siden :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Airbag kan være direkte farlig i lavhastighets ulykker

men i høyhastighets ulykker (som det er mest sansylig at DU blir utsatt for) så er det det som skiller mellom liv og død

hadde jeg vert deg hadde jeg tatt med airbag uansett

er det en Opel jeg ser i din avatar?

er det det så vbille jeg vert mer beskymret over det faktumet at bilen din er direkte dødlig om du blir truffet fra siden :P

Airbagger løser seg sjelden ut i lave hastigheter, jeg kolliderte i 50-60 uten at airbaggene slo ut.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Airbagger løser seg sjelden ut i lave hastigheter, jeg kolliderte i 50-60 uten at airbaggene slo ut.

sant det .. men hvsi de løses ut i de hastigheten så kan de skade en person stygt (hvor ofte skjer det .. 1 gang i året?)

kjørte ut i 60-70kmt uten at de ble utløst selv ..

(mest behaglige ulykken noengang :P)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller et kraftigt smell i trynet av airbagen enn og få smurt trynet utover rattet :)

har 6 airbags i volvoen, men synes nesten at den viktigste er ikke den i rattet, men den som kommer ned fra taket langs hele kupesiden og hindrer at hodet slår i vinduet/døra/b-stolpen, det er mange som har dødd i relativt små ulyker ved at tinningen smeller i der.. men sånn er det jo igrunn med rattet g da, skal ikke så mye til hvis du smeller trynet i rattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider