Gå til innhold

Modifikasjon av skjermer?

Ranger emnet

Spangen

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å montere på et sett 17" BBS-felger som jeg hadde liggende på min Audi 100. De som kjenner denne biltypen vet at hjulbuene bak er rette, og dette gjør det veldig trangt der.

Felgene er 8x17", innpress 35 mm og det sitter på dekk i dimensjon 225/45-17 på dem. Bør helst ikke ha smalere dekk, og ihvertfall ikke lavere profil.

Legger ved et bilde som viser problemet. Bilen har en fjæringsbevegelse i bakstillingen som gjør at hjulet går lengre inn i øverkant jo lengre opp det kommer. (økende negativ camber, samme som gamle MB, BMW, Sierra o.s.v.)

Er det noen som har litt peiling som kan si om dette er modifiserbart uten at det synes så veldig godt? Voldsom bredding eller noe annet som krever omlakkering er ikke aktuelt p.g.a. pengemangel.

post-501-13804850818193_thumb.jpg

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok utenfor selve skjermen, det er ingen fals der..

Når det gjelder 200 - ja, det er mye bedre plass, men det er bare 200q 20v som har de skjermene. Vanlig 200 med 10v-motor har samme skjermer som Audi 100.

Jeg har jo en Audi 200TQ20v også, så jeg har detaljstudert de brede skjermene, hehe..

Men det er jo ikke så lett å fikse sånne skjermer uten å være både biloppretter og lakkerer, og jeg er ikke akkurat noen av delene, hehehe.. Hadde de felgene egentlig på 200'en min (men den har jo ikke skilter p.g.a. engangsavgiften), og der var det masse klaring uansett..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Det er nok utenfor selve skjermen, det er ingen fals der..

Når det gjelder 200 - ja, det er mye bedre plass, men det er bare 200q 20v som har de skjermene. Vanlig 200 med 10v-motor har samme skjermer som Audi 100.

Jeg har jo en Audi 200TQ20v også, så jeg har detaljstudert de brede skjermene, hehe..

Men det er jo ikke så lett å fikse sånne skjermer uten å være både biloppretter og lakkerer, og jeg er ikke akkurat noen av delene, hehehe.. Hadde de felgene egentlig på 200'en min (men den har jo ikke skilter p.g.a. engangsavgiften), og der var det masse klaring uansett..

Den på bildet med 10x18" er en "vanlig" 200 med 10V motor men bl.a. bakskjermer er byttet med 20V. Ser faktisk ut til at det er plass og går greit å gå å kjøre med det, ganske voksent med 10x18" forran og bak:) Men så skal motoren få en effekt oppimot 400 hk også da (en SVÆR turbo bl.a.), så hjula må jo stå i stil!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider