Gå til innhold

Hjelp til å velge ny bil!

Ranger emnet

MMORE

Anbefalte innlegg

Mulig vi kjøper en ny bil her i familen, setter derfor opp en liste med biler som jeg kunne ha tenkt meg. Hadde vært fin hvis folk kunne si hvilken bil de hadde tatt og hvorfor (legg gjerne til biler også).

Bilen må være ny, koste under 400 000kr, ikke 2 seter, litt å guffe på med og ikke Audi.

Bilene: Golf 5 gti - 206RC - 206cc - 307cc - BMW 120d -

BMW 318ci - Honda civic type-R - Opel Astra - Saab 9-3 -

Cooper S -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MMORE

Mulig vi kjøper en ny bil her i familen, setter derfor opp en liste med biler som jeg kunne ha tenkt meg. Hadde vært fin hvis folk kunne si hvilken bil de hadde tatt og hvorfor (legg gjerne til biler også).

Bilen må være ny, koste under 400 000kr, ikke 2 seter, litt å guffe på med og ikke Audi.

BMW 318ci - Honda civic type-R

Honda civic type-R uten tvil vis man skulle valgt blant den som står der. P.g.a driftsikkerhet,litt motor og mye kjøreglede.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt en civic r av de bilene du nevner, men det er andre gode alternativer også!

Alfa Romeo 156 GTA sportwagon mener jeg koster ca 350

V6 fantastisk lyd, og fantastisk utseende. Og alfaer oppfører seg alltid bra!

Scooby Impreza. Tja.. trenger jeg forklare?

Toyota Corolla tsport (men har litt mykt chassi)

Toyota Celica En ufattelig rask bil! Dynamisk, og fin. Bra utseende! Også lyden!! Toyota's små firere har en hærlig hard lyd, og en hysterisk oppførsel!

Saab 9-3 Pen, god motor.

Mini Cooper S Works? Hysterisk kjøremaskin, og en klassiker allerede!

Volvo..? Får en T et eller annet til ca 400... Det er jo sikkert gøy?

MG ZT Stasjonsvogna? Sleeper så det holder! Ser egentlig litt barsk ut! Den kommer snart i en Sinnautgave. V8 og bakhjulstrekk..Tjoho..

Edit: Fant bilder.

2003-06-24-mg-zt-t-01.jpg

ztestate.jpg

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver opp Alfaen...

Holder med en toyota. Volvo har jeg ikke mye til overs for.. ikke akkurat spennede biler. MG har jeg ikke noe forhold til, men er ikke veldig lysten på en heller.. Saab? Hmmm kanskje det.. skriver den opp..

Takk for meninger og forslag... Bare fortsett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bilen du har listet opp, ville jeg nok gått for en Saab 9-3.

Synes de har blitt skikkelig pene, samtidig som de ikke går så aller verst heller:)

MG stasjonsvogna som noen nevnte ville jeg også vurdert seriøst.

Skikkelig tøff bil som ikke alle andre har.

Bra du ikke vil ha Audi. For meg er det en overpriset Skoda og VW.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Romeo 156 GTA sportwagon uten tvil blandt de nevnte!

Jeg syns iallefall det er en utrolig morsom bil å kjøre:)

Deilig lyd og bra drag i V6'ern..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MMORE

BMW 318ci - Honda civic type-R - Opel Astra - Saab 9-3 -

Cooper S -

Ingen tvil om hva jeg ville valgt hvis du er ute etter motor i hvertfall: Golf V GTI! 200 hk originalt, deilig drag og lyd og god plass både i for- og bakseter.

Og dersom du blir vant til 200 hk etter noen mnd kan du koste på motoren 5-10.000 kr så har du 250 hk og kan flise fra alt som er av japse-sugemotorer på 190 hk... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Bra du ikke vil ha Audi. For meg er det en overpriset Skoda og VW.

Janteloven lever :)

Tror ikke du har prøvekjørt så mange nye Audier, VW og Skoda hvis du mener bilene er så like... Dessuten så er det enkelte som tar seg råd til å betale ekstra for navn og design, og det synes jeg, som VW eier, er helt greit...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

Janteloven lever :)

Tror ikke du har prøvekjørt så mange nye Audier, VW og Skoda hvis du mener bilene er så like... Dessuten så er det enkelte som tar seg råd til å betale ekstra for navn og design, og det synes jeg, som VW eier, er helt greit...

Ja for all del..

Viss folk vil betale ekstra for ett annet merke i grillen så greit for meg.

Jeg gjør det ikke:)

Har faktisk prøvd både passat og octavia, som jo er i følge de to eierne konkurerende biler på markedet.

Merka ikke noe særlig forskjell mellom de.

To topic: Ville gått for mg-z eller alfa jeg da.

Golf blir litt for harry for meg. Vet den er Norges mest solgte bil, men det hjelper ikke meg:o

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for alfaen!!!syk lyd!!et utseende du kan være stolt av og som får folk til å snu seg!!Kjøreegenskaper som kan kjøre fletta av de fleste bilene som er oppnåelig og den har sjel til 1000!!!

Greit at man har hørt at alfa ikke er så bra biler,med både rust og at de detter fra hværandre,det er ikke sant!!Det var tilfelle på gamle alfaer fra 70 og 80 tallet,når fiat overtok alfa bestemte italienere seg til å lage brae biler som ikke har fult av feil....og det har de klart!!

156 gta er en av de peneste bilene på markede og en av de råeste sedanene/stven på markede,men hvis jeg er deg,så ville jeg ha gått for swen,mye penere enn sedanen!!

jeg slenger med noen bilder av en alfa sw gta jeg syns er sykt pen!!!

alfgta04.jpg

alfgta03.jpg

alfgta01.jpg

alfgta02.jpg

PS:Hvis du kommer til å kjøpe gtaen,så må jeg få sitte på en gang!!hvis ikke så får du ikke lov til å kjøpe den! :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider