Gå til innhold

Beste piggdekk?

Ranger emnet

Lionstar

Anbefalte innlegg

Nokia hakka er vel noe av det beste vinter dekke jeg har hatt. hadde "hakka.q" piggfrie på min da men satt som støpt.

Var litt artig å se taxiene som sto fast i bakken med piggdekk, så kommer man bak å tar bakkestart bak dem :-)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilstå jeg ikke har noe tro på piggfrie dekk på skikkelig holkete isføre, har sliti da med at grepet plutselig kan bli omtrendt null. På min forrige bil hadde jeg piggfrie nakang dekk og det var skummelt på is, fint på snø, asvalt, osv.. Riktignok piggfrie dekk til 1600 tilsammen, men alikevel.. ..Var i holmenkollen forrige vinter, den ene dagen det var glatt, piggene berga meg fra å kjøre inn i en taxi bakfra. Husker baken på bilen kom, og det må ha med å gjøre at dekka bak var dårlige alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

En annen ting, er en slekning som snakker skikkelig varmt for piggfrie, og det er ikke til å underslå at han har vært i grøfta flere ganger de siste 4 årene, mens jeg har holdt meg på veien, med piggdekk. Nei, satser på piggdekk.

Ja pigg er best på is føre uten tvil, men nu bor jo æ i oslo så her kjører man jo for det meste på asfalt og da forsvinner jo dem nye miliøpiggan fort da.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

Tenkte satse på nye nokian hakka 4 ..

Piggfrie er ikke noe alternativ for meg.

Snakk med dem på Tempe. Pirelli carving med stålpigg.. sitter som støpt hos meg og piggene er utrolig slitesterke!

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider