sveigamekkar Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Jeg står mellom valget å bli bilmekaniker og snekker, så derfor lurer jeg på om det er noen bilmekanikere her som kan fortelle meg hvor mye de har i årslønn osv.. ike skryt på dere for mye for jeg vil ha et riktig svar Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Håper ikke dette blir for off-topic, men ville vel gått for det som interesserer deg mest... Har sikkert god mulighet til litt svart arbeid i begge tilfeller... Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by AJ82 Håper ikke dette blir for off-topic, men ville vel gått for det som interesserer deg mest... Har sikkert god mulighet til litt svart arbeid i begge tilfeller... Andre ja, men jeg sår liksom bomm fast:( ,ingen som vet årslønna :eek: Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 jeg hadde 282 000 som mekaniker i fjor. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Begge jobbene har vel gode muligheter for å jobbe litt ekstra. Så det kommer an på hvor mye du er villig til å jobbe for pengene= 1 råd: Ikke sats på reiselivsbransjen hvis lønn er ett kriterie hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Kommer vel også litt ann på hvor i landet du jobber. hadde 337.000.- det siste året jeg jobbet som bilmekaniker å det var 2år siden. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 vil tro at en snekker tjener mest penger, ikke uvanligt med oppttill 190,- kr i timen som faglært snekker i rette jobben.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 jeg har bestemt meg for å gå videre som tømrer, og heller ha bilmekkanikk som ern sterk hobby, :D Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by sveigamekkar jeg har bestemt meg for å gå videre som tømrer, og heller ha bilmekkanikk som ern sterk hobby, :D Er nok ikke så dumt. Etter å ha stått en hel dag og skrud bil, frister det ikke bestandig å dra hjem for å skru. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riddick Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Mr.X Er nok ikke så dumt. Etter å ha stått en hel dag og skrud bil, frister det ikke bestandig å dra hjem for å skru. Åååå, du har så rett så rett.....:( :( Det er et ork å gå ut i garasjen, som nesten er kaldere en lufta ute, for å mekke på bilen min.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg er bilmekaniker... regner med å skru inn litt over 300k i år. timeslønnen til mekanikerne varierer veldig fra sted til sted. dette kommer av hvordan bonussystem stedet opererer med. men det er uansett bedre å stå inne og skru en å snekre når regnet øser ned. noe det gjør ganske ofte... evt snør... da er det mer morro å prøvekjøre.. bilmekanikeryrket er veldig stressende...jeg vil tro det er mer stress en tømrer... svartjobber er det nok av i begge yrker... mens bilmekanikeren skrur inn lite og fort... 3-5 lapper på en kveld... x antall ganger i mnd etter som han har kontakter... tømreren kan fint banke inn 20k svart..men da på jobber som tar lang tid. å da står han fortsatt ute i snøen :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 tror nok jeg kanskje ville valgt bilmekaniker ettersom tømrer er et meget fysisk tungt yrke,og hvis du skal jobbe med det til du er 60 er du nok gasnke utslitt! Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by Håkon A Jeg er bilmekaniker... regner med å skru inn litt over 300k i år. timeslønnen til mekanikerne varierer veldig fra sted til sted. dette kommer av hvordan bonussystem stedet opererer med. men det er uansett bedre å stå inne og skru en å snekre når regnet øser ned. noe det gjør ganske ofte... evt snør... da er det mer morro å prøvekjøre.. bilmekanikeryrket er veldig stressende...jeg vil tro det er mer stress en tømrer... svartjobber er det nok av i begge yrker... mens bilmekanikeren skrur inn lite og fort... 3-5 lapper på en kveld... x antall ganger i mnd etter som han har kontakter... tømreren kan fint banke inn 20k svart..men da på jobber som tar lang tid. å da står han fortsatt ute i snøen :p Hvor er det man pleier å tjene mest, merkeverksted eller privat eide?? Hvor jobber du? Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by 88modell tror nok jeg kanskje ville valgt bilmekaniker ettersom tømrer er et meget fysisk tungt yrke,og hvis du skal jobbe med det til du er 60 er du nok gasnke utslitt! bilmekaniker er ikke noe mindre tungt...tro det eller ei... bare å jobbe fort det...som meg..hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by GTR 34 Hvor er det man pleier å tjene mest, merkeverksted eller privat eide?? Hvor jobber du? Jeg jobber på et møller-verksted. hvor man tjener mest vet jeg ikke. tror årslønna er temmelig lik over alt. jeg har mellom 28-30k i mnd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg