Gå til innhold

Bilmekanikere

Ranger emnet


sveigamekkar

Anbefalte innlegg

Okey... Har søkt på vgs på nytt nå på bilmeken...

Tenkte også og søke på et merkeverksted hvis jeg i det hele tatt kommer inn... Tror det er en mer trygg arbeidsplass i forhold til no privat eid som kanskje ikke er så særigøse som de skal se ut til..

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by GTR 34

Okey... Har søkt på vgs på nytt nå på bilmeken...

Tenkte også og søke på et merkeverksted hvis jeg i det hele tatt kommer inn... Tror det er en mer trygg arbeidsplass i forhold til no privat eid som kanskje ikke er så særigøse som de skal se ut til..

 

vel...de private kan nok være minst like seriøse..dem har litt mer å tape.

et avmerkeverkstedene jeg jobbet på ble lagt ned. men da fikk jeg selv velge hvor jeg ville jobbe etterpå...innenfor samme firma/merke.

vil du gå på mye kurs...vidreutvikle deg..vite først om det nyeste, etc..så er nok merkeverkstedet best.

bilteknologien har jo tatt helt av...snart står man der kun med pc'n....noe et par på jobben faktisk gjør veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er tungt yrke som bilmekaniker å ja,vinteren er den værste årstida da,deilig å stå under biler som det detter snø av å renner iskaldt vann av..:rolleyes: . men som nevnt er det mere å mere feilsøking/programeringer med data,begynner bli mye avansert teknologi i bilene.

 

Velger du merkeverksted så får du mye nyttig kursing,vi har web kurs,jo flere kurs en går gjennom jo bedre lønn får en,bronse teknikker,sølv og gull som best,tror det var en 7kr+ i timen for å være gull teknikker. veldig mange varierte arbeidsoppdrag,klargjøringer,takster++

 

velger du uavhengig verksted får du skru på mange forskjellige bil merker,men du vill da også som regel få mye rælejobber,eksos,bremser clutch osv hele dagen.

 

har intrykket av at de uavhengige verkstedene her i byen har relativt god lønn,(der jeg jobber har vi ralativt dårlig,men er et knall arbeidsmiljø:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

 

vel...de private kan nok være minst like seriøse..dem har litt mer å tape.

et avmerkeverkstedene jeg jobbet på ble lagt ned. men da fikk jeg selv velge hvor jeg ville jobbe etterpå...innenfor samme firma/merke.

vil du gå på mye kurs...vidreutvikle deg..vite først om det nyeste, etc..så er nok merkeverkstedet best.

bilteknologien har jo tatt helt av...snart står man der kun med pc'n....noe et par på jobben faktisk gjør veldig mye.

Ja, kan vel være enig i at de privat eide verkstedene i stor byene er nok seriøse, men kan vel være litt mer skralt hos dem som ligger utenfor... men men

Ønsker å gå på kurs å alt det der ja... Har helt dilla på bil, men er ikke særlig link til å skru bil enda, klarer kun sånne "enkle" ting... Planen er å få plass på skole, jobb og begynne å skru en heavy bil som prosjekt.... Så nå krysser jeg fingrene for at jeg kommer inn igjen til høsten :rolleyes:

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det skal gå greit... Når det gjelder bil så tar jeg til meg kunskap fort, i forhold til mye av det andre som jeg har lært som jeg har NULL behov for :D hehe

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og lurer på hva jeg skal gå neste høst, og hva jeg skal jobbe med.

 

Lurer på og gå kjøretøy for så og bli bilmekaniker, men virker som det er hardt arbeid i forhold til lønna.

 

Vurderer "arbeidsmaskin" mekaniker, er vel en del reising og sånt.

Men kanskje litt mer spennende en bilmekaniker. Bedre betalt også?

 

Har dere noen forslag? Klarer ikke bestemme meg.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noen som har tips om hvordan man kan lære seg selv litt da?

Er elektrikker, så motor er liksom ikke min sterkeside...har tenkt litt på om jeg skulle kjøpt meg noen bøker ol. å prøvt å fått litt bedre forståelse i det minste...noen anbefalinger?

 

vil du vite hvordan en motor, forstilling, eksosanlegg etc etc virker, må du nok ty til bøker.

du finner masse ''bilbøker'' på bibloteket, evt bestill fra en bokside på internett.

 

hvordan du eks bytter og reparerer ting kan man kun lære i praksis.

men litt kan du sikkert skru når du er elektrikker.

 

du kan også ta en titt innom http://www.howstuffworks.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og lurer på hva jeg skal gå neste høst, og hva jeg skal jobbe med.

 

Lurer på og gå kjøretøy for så og bli bilmekaniker, men virker som det er hardt arbeid i forhold til lønna.

 

Vurderer "arbeidsmaskin" mekaniker, er vel en del reising og sånt.

Men kanskje litt mer spennende en bilmekaniker. Bedre betalt også?

 

Har dere noen forslag? Klarer ikke bestemme meg.

 

Store penger kommer aldri lett.

vil nok tro at maskinmekaniker er like tungt.

jeg vil tro det er mer penger å hente som bilmekaniker med mindre man ikke kan skru bonus som arbeidsmaskin-mekaniker...

er dette det samme som lastebilmekaniker?

lastebilmekaniker er enda tyngere arbeid en personbilmekaniker.

jeg har ca 30.000 i mnd som bilmekaniker.

Reising er ikke alltid like positivt som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lønna som avgjør hva du blir så lykke til. Må jo velge det du vil mest. Er bilmekaniker sjøl og lønna er dårlig kontra mange andre jobber. Helsefarlig og stressende, men det er det som intresserer meg og da nytter det ikke sitte å trøkke på en kontorjobb eller rimi ansatt. Skjønner du hva jeg mener?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er lærling som bilmekniker. Får 56kr timen...viss ikke det er dårli så vet ikke jeg..

Jobber jo nesten mer enn andre mekanikere..hehe;)

Noen som vet hvliket opplegg bedrifter har for lærlinger.

Skal jo snart begynne på skole igjen, slik som alle må, men tenkte mer på opplegg på verkstedet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et møller-verksted.

hvor man tjener mest vet jeg ikke.

tror årslønna er temmelig lik over alt.

jeg har mellom 28-30k i mnd...

 

Kan jeg spørre hva du har i timelønn, jobber på et Bertel O. Steen verksted (Benz) og har 140,85 i timen + bonus (når vi får det!!)

Hadde ca. 300 i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår