Gå til innhold

Garanti

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

Tror nok at Mr.X har riktig her. Siden du har gjort en fin custom patent på ledningene som fulgte med spilleren så kan nok dette være årsaken til en kortsluttning eller noe annet fint. Og da får du nok ikke igjen noe på garantien. Det smarteste hadde nok vært å sendt inn spilleren uten kablene.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallooo folkens.

Det er jo MEGET normalt å kutte av ISO kontakten for å få det til å passe med kabler i en bil uten ISO!!

Helt klart at det ikke er det optimale!

Jeg prøver å selge med ISO kontakter med løse ender slik at de slipper å klippe.Eller selge med en overgang til den bilen det er snakk om.Men det skjer jo ofte at en kar med litt moderat budsjett driter i det og klipper av kontakten og kobler med kabelsko, sukerbit eller lodding.

Å ikke ta saken på garanti er jo her uaktuelt.Hvis den kommer inn på verkstedet og de kan vise til en kortslutning på grunn av koblingfeil er en HELT annen sak.Men det er jo noe som må diskuteres etter at den har vert innom verstedet.

Det virker ikke som noen av dere har opplevd tiden FØR ISO kontakten.Det er jo ikke så mange årene siden alle spillere ble levert med løse ender med kabelsko på.Og faktisk mange som var levert uten kabelsko også.Altså helt løse ender.

Ut i fra mange av teoriene i tidligere innlegg vil det si at vi hadde ikke garanti ordning på bilstereo i Norge før

:cool:

Det hadde vi selvsagt. Og vi har det enda!

Har aldri falt meg inn å krangle om klipte spiller kabler på spillere som kommer inn med feil.Det er jo ikke et tema en gang.

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode Sævik

Det virker ikke som noen av dere har opplevd tiden FØR ISO kontakten.Det er jo ikke så mange årene siden alle spillere ble levert med løse ender med kabelsko på.Og faktisk mange som var levert uten kabelsko også.Altså helt løse ender.

Det er fortsatt spillere som blir levert med løse ender uten kabelsko :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min VDO DAYTOn 751x ble levert med løse ledninger. Jeg hadde endel problemer med den for ett par måneder siden, da var spilleren 2.5 år gammel, jeg sendte den inn og fikk reparert det gratis :) kjempefornøyd med spilleren, blir snart 3 år og enda ingen problemer med den, bortsett fra når jeg måtte sende den inn ( fikk ikke til å skifte farge på den, er valgfri grønn eller oransj farge ) :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode Sævik

Hallooo folkens.

Det er jo MEGET normalt å kutte av ISO kontakten for å få det til å passe med kabler i en bil uten ISO!!

Helt klart at det ikke er det optimale!

Jeg prøver å selge med ISO kontakter med løse ender slik at de slipper å klippe.Eller selge med en overgang til den bilen det er snakk om.Men det skjer jo ofte at en kar med litt moderat budsjett driter i det og klipper av kontakten og kobler med kabelsko, sukerbit eller lodding.

Å ikke ta saken på garanti er jo her uaktuelt.Hvis den kommer inn på verkstedet og de kan vise til en kortslutning på grunn av koblingfeil er en HELT annen sak.Men det er jo noe som må diskuteres etter at den har vert innom verstedet.

Ut i fra mange av teoriene i tidligere innlegg vil det si at vi hadde ikke garanti ordning på bilstereo i Norge før

:cool:

Det hadde vi selvsagt. Og vi har det enda!

Har aldri falt meg inn å krangle om klipte spiller kabler på spillere som kommer inn med feil.Det er jo ikke et tema en gang.

Takk for støtten :)

Har jo selvsagt lært av feilen jeg gjorde. Har faktisk ikke tenkt på at jeg bare kunne kjøpe en sånn ISO- kontakt, fordi den første spilleren jeg hadde, kun hadde løse ledninger. Plus at bilen begynner å dra på åra. Men, kommer jo til å kjøpe en sånn nå.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by glx-rider

kan alikevel ikke tro at du hadde noen problemer med kortslutning siden da hadde feilen oppstått med en gang og ikke så lenge etterpå..

Jepp.. Hadde ikke noen problemer med den før nå.

Ringte BRS i dag, og nå hadde de sendt den videre til produsenten. Virker ikke som service verkstedet til BRS fant ut noe. Kunne visst ta en måned før jeg fikk igjen noe. Har gått 2 uker nå. Kjipt! :rolleyes:

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en lov som omfatter disse produktene som sier at defekte enheter skal erstattes eller repareres innen 5 dager...?

Mulig jeg blingser her men mener å ha hørt noe om det i en av de mange kaffepausene vi har på jobb så sjansen for at det var i tidlig stadie av koffeindelirium er absolutt tilstede :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Er det ikke en lov som omfatter disse produktene som sier at defekte enheter skal erstattes eller repareres innen 5 dager...?

Mulig jeg blingser her men mener å ha hørt noe om det i en av de mange kaffepausene vi har på jobb så sjansen for at det var i tidlig stadie av koffeindelirium er absolutt tilstede :D

Skal en "blingse" så skal en "blingse" med stil!

Og det gjør du jalla!

Har ingen lov i norge (les: ikke i kjøpsloven i alle fall) som sier at kunde har krav på å reparert et produkt innen 5 dager.

DELL derimot (måtte jeg aldri handle med dem igjen) har en garanti om at du har produktet tilbake innen 5 virkedager. Mulig jeg blingser nå men "so be it".

Kjøpsloven sier at en har en garanti på produktet. Garantien er det importøren som står for og varierer fra 1 år til 10 år (Arvus Loudspeakers

Kjøpsloven forteller oss at vi har 5 års reklamasjonsrett på de fleste varer, i alle fall bilstereo-produkter som det her er snakk om. Reklamasjonsretten kan vi kunder bruke dersom vi mener at produktet ikke tilfredsstiller våres krav om holdbarhet etc. og butikken/importøren må da ta inn produktet og undersøke om dette er en garantisak eller om det er vi som har ødelagt det.

Vil til slutt komme med et eksempel fra Morel.

Hvis en diskant ryker så blir det sendt en ny diskant direkte til kunden med flyfrakt, fra Israel, samme dag.

I tillegg er det 2 års garanti på Morel-produktene!

Arvus har 10 år til livstidsgaranti!

Håper dette var til hjelp folkens!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

:D :D :D hehe

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Kjøpsloven sier at en har en garanti på produktet. Garantien er det importøren som står for og varierer fra 1 år til 10 år (Arvus Loudspeakers

Kjøpsloven forteller oss at vi har 5 års reklamasjonsrett på de fleste varer, i alle fall bilstereo-produkter som det her er snakk om. Reklamasjonsretten kan vi kunder bruke dersom vi mener at produktet ikke tilfredsstiller våres krav om holdbarhet etc. og butikken/importøren må da ta inn produktet og undersøke om dette er en garantisak eller om det er vi som har ødelagt det.

Vil til slutt komme med et eksempel fra Morel.

Hvis en diskant ryker så blir det sendt en ny diskant direkte til kunden med flyfrakt, fra Israel, samme dag.

I tillegg er det 2 års garanti på Morel-produktene!

Arvus har 10 år til livstidsgaranti!

Håper dette var til hjelp folkens!

Mvh

Pål

Takk! Bra med litt info om kjøpsloven og sånt. Det virker jo som at du kan sakene dine også da Morel, så det er bra med litt støtte.

Men en ting. Hva kan jeg gjøre hvis det viser seg at dem er litt vrange da? Og er det normalt å få en ny, eller reparerer de den gamle?

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken har lov å reparere 2 ganger for samme feil før man kan kreve nytt produkt 3 gangen det oppstår samme feil igjen eller pengene igjen. I visse tilfeller foretar også butikker det som er forestått som omlevering i det 3 tilfelle. Man har da fått en brand spanking ny vare som gjør at det punktet om å kunne kreve ny - pengene igjen faller bort før det har skjedd det samme med den nye varen. altså 3 ganger samme feil på det nye omleverte produktet. men mange butikker bytter gjerne inn den nye varen de ofte får fra leverandør mot noe annet (med mellomlegg om det er dyrere selvfølgelig)

Ihvertfall sånn vi gjorde med mobiltelefoner der jeg jobba. Som Morel sier er reklamasjonsretten noe man benytter når en vare har vesentlig lengre levetid enn eller 5 år så har man 5 års reklamasjonsrett. Den innebærer kundens rett til å klage på en vare han/hun mener burde holdt mye lengre enn den da gjorde. f.eks en elmotor på en støvsuger som ryker etter 2 år er et godt eksempel altså ikke ren slitasje. For det dekkes jo selvsagt ikke. Eller en mobil som tuller etter 1,5 år. (8 / 10 reklamasjoner jeg hadde med mobiler gikk faktisk igjennom når de var over 1 år gamle, resten fukt).

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har det gått over 2 uker siden jeg ringte bilradiospesialisten sist, så jeg bestemte meg for å ringe å høre åssen det gikk, siden jeg ikke hadde hørt noe.

Fikk til svar at den ble skjekka/reparert akkurat når jeg ringte, og han trudde at det var en garantisak. Skulle være ferdig med den i løpet av dagen eller morgen- dagen.

Så da høynet dette håpet mitt litt thumpsup

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DELL derimot (måtte jeg aldri handle med dem igjen) har en garanti om at du har produktet tilbake innen 5 virkedager.

Jobber med Dell daglig, og selv om vi er såkalt "storkunde" er det rimelig håpløst å få noe fornuftig ut av dem på enkelte områder. Defekte USB - porter på portreplikatorene, PC'ene leveres med mus med ball under og ikke optisk. Damn, våkn opp, det er 2005...

HP er saker :D

Det var visst ei lokal elektrosjappe som opererte med den 5 dagers garantien.

-Ikke Elkjøp :D

Jalla - for tiden koffeinfri :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider