Gå til innhold

meninger om pruting

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

Originally posted by DCA

Pruting hører med!

Pruta en 88 mod 325 som var veldig pen, nylakkert,ny styling, nyovehalt og veldig bra motor fra litt over 50000 til 38000. det var tlf...etter 40 min med diskusjon...var nesten på gråten fyren..hehe..kom å så på den og pruta nye 3000 på den!

kjøpte den da for 35000. hadde den nesten et år og solgte den for 52000...

så pruting funker og det er lønnsomt!:)

Sånn som dette håper jeg ikke veldig mange gjør, heldigvis for å si det rett ut. Det er sånn man vel kan kalle å utnytte og lure andre som ikke har like mye peiling som en selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by groenn

Sånn som dette håper jeg ikke veldig mange gjør, heldigvis for å si det rett ut. Det er sånn man vel kan kalle å utnytte og lure andre som ikke har like mye peiling som en selv :(

nå kan det sies det at jeg ikke har noe spes. peiling selv egentlig...bare det grunnleggende som alle her vet!

Og personen jeg solgte den til var bmw mekaniker!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by groenn

Lurer på hva syn folk her har når det gjelder pruting ved bilkjøp.

Selv liker jeg veldig dårlig å stå og prute...men det er vel noe som prinsippielt hører med når man skal kjøpe bruktbil hvertfall. Du er liksom dum om du bare kjøper en bil for den prisen som står på

(tenker nå mest på kjøp hos forhandlere)

men jeg vet ikke helt....:confused:

Må prute litt. Man finner alltids noen småting som kan dra ned prisen litt. forhandle litt om dekk og slikt. Jeg fikk min 7000 (110.000-->103.000). Var i grunnen fornøyd med det. Jeg sa hva jeg mente om prisen, at den var litt høy pga. bla bla lba, og tilbød 104k ferdig registrert. Reg.avgiften ble på ca. 1300,-. Vi ble enige om 103k + reg, uten vinterdekk (men med et ekstra sett felger). Vinterdekk kjøpte jeg brukt(tilnærmet ubrukt, kun kjørt fra forhandler og noen km) for 1200,- .

Jeg syns også det er litt "ubehagelig", men det må til. Man kan ikke ta sjansen på å tape masse penger. Skambud har jeg ikke noe sansen for, da det bare gjør selger grinete, men noen tusen må man prøve å få slått av.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

Alle som skal kjøpe bil vil jo gjøre et kupp!:rolleyes:

Er dum hvis du ikke pruer litt...da gjør du aldri et godt bilkjøp.. så lenge det ikke er nybil da...

Den eneste måten å være 100% sikker på å gjøre et dårlig kjøp er jo når man kjøper nybil. Garantert at de taper seg i verdi i hvertfall.

Jeg har egentlig vært ganske flink til å få det jeg ville for bilene jeg har solgt.

en '86 patrol, annonsert for 60K, solgt for 60K ink. omreg (var ca. 1200)

en '96 patrol, kjøpt for 160K, kjørte ett år/35.0000km, annonsert for 180K og solgt for 180K. Kjøper fikk prutet seg et nytt sett sommerdekk, men det hadde jeg regnet med, da de var røtne (kostet meg 3k)

'90 Laurel 2,8D LX. Annonsert for 40K(?husker ikke helt?), solgt for 36,5K ink. ikkno. :-)

Den jeg har nå kommer jeg garantert til å tape på, for nå har jeg ikke råd til å bytte på en stund :-(

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt ikke så veldig glad i pruting. Lit går, men ikke slik at det går ut på å lure motparten.

Greit å prute viss du vil kjøpe en bil som f.eks har dårlig clutch, eller slitte dekk.

Det er iorden, satte selv ned prisen ett par lapper p.g.a tynnslitte vinterdekk til gamlebilen.

Men folk som plukker på alt, selv om det i mange tilfeller ikke er noe å plukke på, bare for å få ned prisen har jeg ikke noe til overs for.

Kjøper man bruktbil, så kjøper man bruktbil.

Enig med vagen. Har man ikke råd til en bil i utgangspunktet. Dropp den, og finn en annen..

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Er generelt ikke så veldig glad i pruting. Lit går, men ikke slik at det går ut på å lure motparten.

Greit å prute viss du vil kjøpe en bil som f.eks har dårlig clutch, eller slitte dekk.

Det er iorden, satte selv ned prisen ett par lapper p.g.a tynnslitte vinterdekk til gamlebilen.

Men folk som plukker på alt, selv om det i mange tilfeller ikke er noe å plukke på, bare for å få ned prisen har jeg ikke noe til overs for.

Kjøper man bruktbil, så kjøper man bruktbil.

Enig med vagen. Har man ikke råd til en bil i utgangspunktet. Dropp den, og finn en annen..

Går det an som kjøper å lure selger?? ihvertfall hva er trikset? det er jo selger som sitter med esset uansett...han som bestemmer til slutt!

går forresten an å gjøre et godt nybilkjøp.... vær først ut å bestille en ettertraktet bil som det vil bli lang ventetid på etterhvert! f.eks da den ny rav4 kom....eller da yarisen kom...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider