Gå til innhold

instrumentskiver

Ranger emnet

Vagga

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kan fortelle meg om det er mye jobb å ta ut skivene.. tenkte å modde de litt.. :P å i å me at jeg er i forsvaret nå gidder jeg ikke bruke hele frihelga på å ligge å skru ut skivene.. :P

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel ikke så mye styr..

Har hørt det er bare å ta en gaffel på spedometeret og presse opp nåla.. da skal den komme av. (Har hørt noen her inne sa det)

Men har ikke prøft det selv.

Klokka er vertfall bare og plukke av viserne mener jeg på.. så skru ut 2 skruer.

Bensin målerene blir det litt verre med, siden dem sitter "fast".

De er poppet fast på en slags måte.. men går and å skru ut både temp og tank. (vær forskiktig med nålene på dem, de er svake)

Skal ikke være så vanskelig, eineste spedometer klokka du bør være litt forsiktig med nåla.. Men som jeg sa, har jeg hørt at noen tok en gaffel og vippa den av med.

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan ta ut skiven på 75-80 modeller

http://www.linkline.com/personal/dbarton/whitefaceinstall(75-80_240)/

Hvordan ta ut skiver på 1981-1993

http://www.linkline.com/personal/dbarton/whitefaceinstall/

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt hvite speedometer.. printet ut, og tapa på :D Funker helt fint.

Dette er det jeg skal ha inn med turteller, men må ha anna spedmeter klokke med r0.605 "giring" og ny spedo wire.

Men det ser bra ut da, men disse var litt skeivt på limt.. men det som er i bilen nå er bra :)

Kvitt%20speedometer2.JPG

Ser ganske fett ut da :cool:

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er litt usikker på hvordan det blir med frost osv..... eller at det blir fuktighet bakom der

Det skal du ikke være redd for.. har ikke hatt noe problem i det hele tatt med mine.. har stått på en stund nå.. igjennom vinterkulde regn osv.. Dem er like fine enda :) Så det går helt fint:o

ganske kult og billig :D

Ja, det er veldig kult :) Billig.. JA :D bare litt blekk fra printeren og litt tape og slikt ;)

Fant foresten et bilde av det som står i 240en nå.. Det ble jeg VELDIG fornøyd med.. men har ikke turteller i det.. deffor vil jeg ha det andre:cool:

DSC00866.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen. tror jeg må fikse sånne på min også :) så sant jeg får retta opp min bil da :rolleyes: håper ikke den er rammeskjev

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Får håpe det :)

Bare å bruke photoshop å printe ut og måle skivene på langs og høyda.. å skrive inn, men da forandrer det seg litt.. men prøv deg litt fremm. Da funker det til slutt :)

Med meg så hadde jeg printa ut skiver til bensin og temp til nyere spedometer, dem som er brune bak på. mitt er blått osv.. så jeg tok det på "feelingen" og skar til svingen på hver side.. og fy faen,, jeg traff RETT i okse øyet ! passet perfekt !

Men det blir bra dette :) + at det er lettere å se.. for svart tar opp så mye lys. hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider