ragua Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg holder på å sette turbo på min mazda 626 2.0 GTi 1985 modell. Dette er en lavtrykksturbo som jeg kommer til å kjøre på maks 0,5bar... Jeg tok meg tid en dag til å kjøre innom den lokale mazda forhandleren her i Ålesund (Rico Bil) for å spør om hvor mye bremsene på denne bilen er godkjent for. Da jeg kom inn trakk de bare på skuldrene og sa at jeg fikk gå til biltilsynet og spør der. Greit nok tenkte jeg og kjørte videre ned til biltilsynet her i Ålesund. Kom inn døra og fikk snakke med en av de som jobbet på "verkstedet" der. Da jeg fortalte han om planene mine trakk også han bare på skuldrene og sa at jeg fikk høre med importøren i norge eller hos Rico Bil (der jeg allerede hadde vært...). Så ringte jeg til Mazda importøren i norge og fikk beskjed om at de har fått streng beskjed om å ikke godkjenne noe av dette ifra Biltrilsynet. Da jeg fortalte han at biltilsynet hadde sagt at jeg skulle høre med dem lo han bare høyt og sa "Ja, er det ikke typisk...?" Så her sitter jeg og lurer på hva som vil skje når jeg leverer bilen inn til biltilsynet for å registrere endringene i motoren? De aner jo ikke noe om denne bilen og hva den er godkjent for.... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Er vel ikke noe stort spørsmål hva som skjer da? De godkjenner det ikke. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by CrZy_T Er vel ikke noe stort spørsmål hva som skjer da? De godkjenner det ikke. Hvorfor ikke? De kan jo ikke legge frem noe som beviser at bilen ikke kan bli godkjent med trim? Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by ragua Hvorfor ikke? De kan jo ikke legge frem noe som beviser at bilen ikke kan bli godkjent med trim? Inntil det motsatte er bevist så er ikke dine bremser o.l. godkjent for ekstra hk.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg