Quattro_driver Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Registrerte meg her, da jeg vet det er endel bilfolk som har kjennskap til politi og demmes rutiner, fra tidligere erfaringer osv. Hallo, har vært litt ute å kjørt idag, med en 4hjuling (50cc) til en kamerat av meg. Den er registrert, og jeg har mopedlappen forresten. Så var jeg i skoletida ute å kjørte litt da, mellom en gangvei og rundt nabolaget ved siden av skolen. Herja rundt der en halvtimes tid, sladda og kjørte. Jeg hadde ikke hjelm, og hadde en kamerat bakpå et par runder. Greia er at en som jobber på kontoret kom ut til meg mens jeg parkerte 4hjulingen i skolegården. Han sa til meg at nå hadde en av naboene ringt, og sagt at de hadde ringt politiet pga. grisekjøringen. Så han bare sa det til meg for å advare meg. Så jeg låser 4hjulingen og går inn på skolen. I det jeg lukker igjen døra ser jeg onkel blå kjøre inn skolegården. Jeg ble såklart nervøs, men gikk videre inn i gangen. Så nå har nok politiet skiltnummeret, hva skjer videre nå? Han med 4hjulingen skulle si at han lånte den bort, men ikke noe mer om politiet skulle ringe han seinere... Hva slags konsekvenser kan dette få for meg? Jeg VET jeg er idiot, og skyldig, så det trenger dere ikke å fortelle meg ;) Men er det noen måte å slippe unna? hva risikerer jeg? på forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 vel. de har ikk sett deg i aksjon, så de kan ikke ta deg for noe. De kan advare deg og greier... Men du kan jo sef si at han sure gamle tullingen overdriver. Det blir bare ord mot ord. Hilsen en annen idiot... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 det der slipper du lett unna... Dem har ikke noe bevis og tok deg heller ikke på fersken. Bare nekt på alt.. tviler på han som anmeldte kan si det var akuratt du og at det var akuratt den firhjulingen dem tok skiltet på.. Nekt på alt Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Om det er kun 1 nabo som har ringt inn dette har han ikke bevis for dette. Det blir ord mot ord... Men om en annen nabo har sett det samme og kan støtte opp han som ringte politiet blir det nok en annen sak. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro_driver Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg kan jo prøve meg på å si at han som så meg overdriver, bare fordi han ikke likte at jeg kjørte forbi han noen ganger. Men jeg er lett å kjenne igjen, hvertfall på hårfrysiren :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Klipp deg og kom deg i arbeid :D hehe neida... vedder på at dere ikke kommer til å høre en dritt.. Så lite kan dem ikke ha å gjør på. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro_driver Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Hehe, er tross alt snakk om politiet .. og politiet her har fint lite å gjøre egentlig,når de kan komme seg på skolen på en halvtime for å skjekke .. men de kjørte bare fort rundt skolen, de gikk aldri ut av bilen. men de tok nok skiltnummeret ville jeg tro... Han som eier firhjulingen er så redd at han bare vil gå til politiet og si at han lånte den bort til meg ... men syns han kan vente og heller la de kontakte han i det minste... er ikke noe vits å komme løpende til stasjonen akkuratt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Ikke ta kontakt med dem. Om de vil ha kontakt med eieren så tar dem kontakt. Ord mot ord ender som regel opp med ingenting. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 hehehe.. Politiet er ingenting å være redd.. dem er da folk dem og. En sånn anmeldelse blir somregel bare loggført men skjer det hver dag vil dem nok ta det opp med eiger. Grunnen til at dem kom var vel at dem ville ta dere på fersken da. Lite dem kan gjøre visst ikke. Visst dem begynner å ta det opp med dere sier dere bare at det var glatt og den bråker litt så det kunne sikkert oppfattes som grisekjøring. Må ikke være så redd for purken hele tiden.. Ofte er det greie folk som går an å prate med. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro_driver Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Okay , ble litt lettet nå ... Ringte eieren, og han lovte å ikke ta kontakt med politiet, men og heller vente og se om kontakter han. Håper det ordner seg, ble endel klokere nå, takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 De legger nok inn skiltnummeret og en liten notis om "girskjøring" i databasen sin. Autosys eller hva den heter. Har førstehånds kjennskap til dette selv da noen (trygghetsalarm i trondheim) skrev ned nummeret på bilen min og ringte politiet. Noen uker senere ble jeg stoppet rent rutinemessig og da prøvde politiet å ta en spansk en. Spurte om jeg hadde vært i kontakt med politiet i det siste og om bilen min hadde blitt lånt bort og masse slikt. I farta skjønte jeg ikke hva politiet ville hinte fram, helt til han fortalte at bilen var innrapportert til dem på grunn av grisekjøring. Deretter ble det den vanlige regla med "kjør pent" osv. Ikke noe mer alvorlig enn det. Ingenting å bekymre seg for Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Erik Braseth De legger nok inn skiltnummeret og en liten notis om "girskjøring" i databasen sin. Autosys eller hva den heter. Har førstehånds kjennskap til dette selv da noen (trygghetsalarm i trondheim) skrev ned nummeret på bilen min og ringte politiet. Noen uker senere ble jeg stoppet rent rutinemessig og da prøvde politiet å ta en spansk en. Spurte om jeg hadde vært i kontakt med politiet i det siste og om bilen min hadde blitt lånt bort og masse slikt. I farta skjønte jeg ikke hva politiet ville hinte fram, helt til han fortalte at bilen var innrapportert til dem på grunn av grisekjøring. Deretter ble det den vanlige regla med "kjør pent" osv. Ikke noe mer alvorlig enn det. Ingenting å bekymre seg for Jeg var inne på politikammeret for å bli tatt av en sånn liste i sommer... da benekta de at den fantes! Men jeg har ikke blitt stoppa siden... Ba dem slutte å kødde med meg, og det virka! (ble alltid stoppa på vei til jobb klokka 05.00....) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 En kamerat av meg sier han fikk noe lignende i posten, etter å ha kjørt på noen gangfelt på vei til skolen. Han kjører der ofte, for det er en snarevei liksom. Han sier han fikk et brev hvor følgende stod: Din Suzuki RMX 50 cc med registrerings nummer ****** ble rapportert til oss i politiet i går formiddag, Personen som rapporterte dette har valgt å ikke anmelde denne persoenen men dersom dette skjer igjen så vil det få konsekvenser. Vet ikke om dette er sant, kameraten min påstår hvertfall at han fikk et brev fra politiet hvor noe lignende dette stod. Har aldri hørt om lignende, kan godt hende det er bullshit. Men skrik ifra om noen har hørt om noe lignende før Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 benekt alt så henlegges saken. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 OM det blir noe, så blir det nok kun en muntlig advarsel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg