Gå til innhold

Innkjøp av anlegg.

Ranger emnet

Knuid

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg anlegg til bilen, men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Har et relativt stramt budsjett, har tenkt å ikke bruke mer enn 3-4000 kr. (ekskl spiller).

Bilradiospes har tre pakker til 3000kr, en boss, en lightning audio og en sony xplod.

- er dette noe dere anbefaler?

Noen som har erfaringer med de pakkene, evt kan anbefale andre "pakker" i samme prisklasse?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette ser ut som helt fine pakkes, de har også GAS da, ikke glem den...

bygger du en ordentlig kasse, kan iallefall X-ploden kome ganske godt trøkk i, så det er bare å prøve seg, men du må vell også ha kabler?

jeg ville sendt dem mail, og hørt på komplett anlegg, 1 bass, kabler, 2 komponentsett, så ser du hva du får utav det.....

men ellers er det fine pakker!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er at hvis du er interessert i å ende opp med et ok anlegg, så får du starte med å kjøpe deg et sikkelig frontsett.

Så sparer du litt til og kjøper forsterker (f.eks. en 4-kanaler), og kobler frontsettet på denne.

Til slutt kommer subben som du kan koble på samme forsterkeren.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Mitt forslag er at hvis du er interessert i å ende opp med et ok anlegg, så får du starte med å kjøpe deg et sikkelig frontsett.

Så sparer du litt til og kjøper forsterker (f.eks. en 4-kanaler), og kobler frontsettet på denne.

Til slutt kommer subben som du kan koble på samme forsterkeren.

Mvh

Stian

men dette er for den som FÅR mere penger, men er å anbefale om du ikke skal ha bra lyd i bilen med det første da... thumpsup

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

men dette er for den som FÅR mere penger, men er å anbefale om du ikke skal ha bra lyd i bilen med det første da... thumpsup

Det går jo an å få bra lyd selv om man ikke har sub da, smarten ;)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Det går jo an å få bra lyd selv om man ikke har sub da, smarten ;)

jo, bra lyd, det var dårlig formulert, kunne sagt "bra trykk" men det er ikke helt sikkert at man får fra den pakka og..

nei sant det stian, du har seff et godt sett til han du, hva med en middels kvalitet da, ikke "sommerenger" men noe mer som "vann som bruser," og ikke helt "stein som knuser"

mitt poeng, har du ikke noen forslag da, til f.eks. bass og komposett til 4k, evt en forster og..?

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

jo, bra lyd, det var dårlig formulert, kunne sagt "bra trykk" men det er ikke helt sikkert at man får fra den pakka og..

nei sant det stian, du har seff et godt sett til han du, hva med en middels kvalitet da, ikke "sommerenger" men noe mer som "vann som bruser," og ikke helt "stein som knuser"

mitt poeng, har du ikke noen forslag da, til f.eks. bass og komposett til 4k, evt en forster og..?

Når det gjelder priser og sånt, spesielt når det gjelder såpass stramme budsjett, er det nok lettest for forhandlerne å komme med forslag.

Men la oss ta noen eksempler da:

Komposett ca. 1500-2000,-

- Focal, Morel (kanskje?), SS +++

4-kanals forsterker ca. 2-4000,-

- Audison, SS, Helix, HiFonics, Eton +++

Sub kommer an på hva han er ute etter.

Hvilken lyd er du ute etter?

Musikktype?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som BeemerZ1 skriver går det meget fint an å få god lyd med kun frontsett. Legger man litt mer arbeid i monteringen får man faktisk bra med trøkk også(IKKE sammenlign med "følelsen" av en 12" som dunker)

Monnterte et Pioneer frontsett(5,25"+1"/delefiltre) i hattehyllen på en Audi 80. Brukte riktignokk ca 4 t ja, masse demping og stiving. Lyden ble skikkelig groom! Høres ut som om han har en ok 10" i tilegg. Fikk i oppdrag å montere videre for han da han ble helt forbauset over hva man kan få til med litt dedikering til arbeidet. Ser pent ut gjør det også.

Tilbake til Topic.

Klarer vel å få skvist inn 6.5" vel?? Ta deg tid og mål dybden og hvor langt ut du kan gå.. Kan ikke skjønne at det er noe problem egentlig. Holder på å montere i 8"+6.5"+52mm, og STORE(har ikke målene her men ca 15cm*22-24cm. For de som lurer så er det Alpine 3732 devided network filtre :D )) delefiltre i dørene mine. Har Volvo 740. Org er det plass til 1 stk 5.25"

Kan hjelpe deg å lage pene fester om du er int i større komponenter framme. Kan sende deg PM med mål. Det er enklere enn mange tror.

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling 1)

SPL Audio & BM-Pakke:

400W forsterker, 600W Dobbeltspola Subwoofer som tåler det meste og spiller pen samt et par GODE 6x9'ere:

---------------------------

Restyle Pris kr 2990.-

Anbefaling 2)

Lightning Audio Bolt-pakken:

Bolt B1.69.3 6x9” Høyttalere, Bolt B2.300.4 4x75W Forsterker, Bolt B2.12.4 12" Basselement

Jeg synes både sub og 6x9 var bedre hos SPL Audio.. men vil man ha merket Lightning Audio så vil man det :)

Restyle Pris kr 2490.-

Personlig ville jeg ikke tatt Xplod Power-Pack eller Boss pakken. (Selv om vi selger begge merkene :))

Det var mine anbefalinger - og prisene i samme slengen :D

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, må bare svare på denna topicen, for jeg blir helt dårlig!

for det første:

*Sony Xplod = møkk

*Boss = møkk

*LA = litt bedre, men fortsatt møkk

Nesten stikk motsatt av det en annen her sa, så ville jeg lagt mesteparten av pengene i en forsterker, og heller ta elementene etterhvert. Veit ikke hva du har av elementer orginalt, men det funker helt greit når du får forsterker på dem.

Det beste jeg har hørt hittil er pakka som "jalla" har skrevet, det høres mere vettugt ut med tanke på pris.

-Takk for seg-

- 88mod Toyota Supra 3.0 T

- 82mod Toyota Carina 1.6 DX

x 96mod Toyota Carina E 1.8L

x 87mod Toyota Celica 2.0L GTI

x 86mod Toyota Carina II 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider