Gå til innhold

Diverse spørsmål rundt 318 tds

Ranger emnet

icecold-

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter ny bil om dagen og har rundet det ned til noen få biler. Er ute etter en drivstoffsgjerrig bil siden jeg er student og dermed ble diesel er naturlig valg.

Det står mellom BMW 318 tds, A3 1.9 tdi og Golv IV 1.9 tdi.

Fordelen med BMW'n er jo at den har rwd og er litt større.

Er det noen som vet hvordan den 1.7 litern som er i 318 tds er i forhold til 1.9 til VAG med 90 hk?

Og hvordan er kvaliteten på 3-serien? (96-97)

Er det slik at penger jeg sparer på drivstoff kanskje må gå til reperasjoner ;)

mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Når jeg handlet meg bil så stod valget mellom a4 tdi eller bmw 318tds. Jeg handlet meg 318tds touring, og angrer ikke på dette.

Når jeg hørte rundt så var det flere som ikke anbefalte meg å kjøpe audi pga foringene, er visst standard på audi a4 i hvertfall at foringene blir fort slitne og begynner å knirke. det har skjedd med de som jeg vet om som har a4.

Liker også interiøret i bmw bedre enn audi.

Bilen kjennes dau den første gangen du prøver den, men den går faktisk ganske greit. Har kjørt mye mercedes 250diesel ogden er MYE dauere enn bmw'en. Snakker du med trimchip.com så selger de chip til 318tds som gir120hk og 280nm! Orginalt så er det 90hk i 318tds

Synes alle de bilene du nevner virker som fine/bra biler. Så hvor stor bil du trenger kommer ann på hva du skal bruke den til. Synes i hvertfall at det har vært veldig greit med stasjonsvogn, bare å legge ned setene så har man god plass.

Finn noen bilbutikker i nærheten og prøvekjør de forskjellige bilene, så finner du ut hvilken som passer best til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Prøvekjørte en 98 modell 318 tds i dag. Likte veldig godt klimannlegget og sportsrattet. Lurer på om det går ann å skifte det stygge standardrattet med et sportsratt eller om dette er fryktelig dyrt?

Ellers var jo motoren helt greit, men chip er nok lurt etterhvert:) Tøft med den nåla som viser forbruket. Fikk vondt i magen når man ga på ;)

Har veldi lyst på en tds...eneste som kanskje holder meg tilbake er holdbarheten på motoren. Har hørt at disse motorene ikke tåler så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider