dBdragger Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Vi vet jo alle at chipping har noe for seg! Og at det er på Diesel blåsere og bensin blåsere det er mest å hente, men hva med oss "vanlige" gutta da? Mange sier at det er flott å chippe for å hente ut et bittelite xtra, ihvertfall på Nm . Er det virkelig det eller er det bare bøff...? Hører jo stadig vekk argumenter både for og imot , men hva er det riktige ? Og ja, jeg vet det er lite vits i å chippe for å hente ut 5hk. Nm derimot er jo morro å ha det også. + at i mange tilfeller vil man vel kunne få en "sunnere" motor ???? Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 jeg synes det er bortkasta penger å chippe en standard bensinmotor. Da ville jeg heller brukt penga på noe annet. Om en absolutt må chippe så velg unichip eller noe tilsvarende. Om en har gjort mye mods på motoren, kammer etc, er det lite vits å kjøpe en standard "superchip" for eksempel, da den er laget for en bil med standard innmat, og alt mulig annet.. Da er igjen unichip veien å gå.. men det koster jo.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joda^ Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Og chippe en vanlig bensin-motor for og få ut 5-10 hk, men derimot en Turbo-diesel motor er mer "lønnsom" og chippe da man ofte får ut mye mer moment og mer hk fra bilen. Siter Mazda Rx-7 - Silver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Syns chipping av vanlig "suge" motor har lite for seg jeg, selv om jeg har vurdert det på den gamle volvoen min. Får 15 hester ekstra ut av den gamle Volvo doningen, men til samme pris som en B230ET motor nesten :op Så, da faller liksom vitsen litt bort,heh! Men, jeg har hørt om opptil 25 og 30 hester ekstra ved shipping oxo! Dette var da på en stor Amerikansk V8 sugebensin. En "dråpe" i havet av hva de allerede har av krefter.. :rolleyes: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 chipping er jo greit nok for de som vil. men jeg synes at å chippe en sugemotor på 115 hk er litt waste. ville heller ha brukt de penga på ny Kam, porting, planing, kn, grenrør og resten av eff. anlegget. da dette gir en vestendtlig mere effekt pr krone. hvis du DA kjøper en unichip så vil det være mere å hente siden da motoren din er mere "optimalisert" Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by dBdragger Vi vet jo alle at chipping har noe for seg! Og at det er på Diesel blåsere og bensin blåsere det er mest å hente, men hva med oss "vanlige" gutta da? Mange sier at det er flott å chippe for å hente ut et bittelite xtra, ihvertfall på Nm . Er det virkelig det eller er det bare bøff...? Hører jo stadig vekk argumenter både for og imot , men hva er det riktige ? Og ja, jeg vet det er lite vits i å chippe for å hente ut 5hk. Nm derimot er jo morro å ha det også. + at i mange tilfeller vil man vel kunne få en "sunnere" motor ???? Mye å hente på vektreduksjon.. kvitt deg med 100 kg og du har økt mye mere enn ved å kastebort penger på ecu Kvitt deg med vekt istede for å kvitte deg med penger :D Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Syntes selv eneste grunnen for å chipe en NA motor er for å få flyttet turtalssperra. Siden det er fint lite ellers å hente på det. En annen ting er at bensinforbruket kan gå ned i noen tilfeller. Chip på motor med asmasnurre blir noe helt annet. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre1 Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 jeg er veldig inntresert i å chippe min mr 2 mk1!!! men blir litt i tvil her ... hva er det mulig å ta ut av denne motoren med kvassere kammer ,efekt annlegg,kn filter osv!!!!! hadde jo vært kjekt med 150hk+ turbo er jo å et alternativ men da blir det plutselig veldig dyrt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Det er så enkelt som dette: Mappinga skal være tilpasset til motoren. Er motoren bare standard eller "trimmet" er det som regel aldri noe poeng. Her er det originale programmet som regel nært nok det optimale. Men hvis doningen derimot er trimmet burde man i aller høyeste grad få ei remapping; dette er spesielt sant for sugemotorer med speed-density-måling (MAP) som modifiseres med individuelle spjeldhus. Grunnen er det mye lavere vakuumet en får med slike, og dermed vil bilen som regel gå alt for fett over hele registeret. Resultatet av dette kan i værste fall være at den enorme bensinmengden motoren får kan vaske oljen av sylinderveggene slik at stempelringene får en anledning til å foreta en større arkeologisk utgravning her. Bare og rive ned, borre opp og få inn stempler og ringer i overdimensjon. Større mods kan også forandre det optimale tenningstidspunktet, og da burde (skal) man kompensere for det ved hjelp av ei full remapping på rullende landevei eller motorbenk; alt etter som hva en har tilgjengelig og ser praktisk. På den andre siden så vet vi jo alle hva resultatet av et for agressivt tenningstidspunkt vil bli; totalhavari. Og dét er langt fra billig. Så velg tuneren din med omhu; de har sjelden noen erstatningsforpliktelser. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre1 Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 så med andre ord har det lite for seg å chipe 4-age suge motoren til toyota eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.