Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Ok, var vel det jeg trodde. Det er jo bare positivt. KR med kammer...burde vel strekke på beina til en 20år gammel bil:) Oppdaget at det Simons-anlegget som var på bilen var 2,25", mens greinrøret jeg har på er 2,5"...må lage en overgang...vil jeg tape mye på å kjøre med 8v-effektanlegget? Bør jeg etterhvert få fullt 16v-anlegg på den?

 

Enda et pluss oppdaget....fikk gnidd av skitten på dynamoen som sto på 16v'en, og det viste seg da at det er en 90A. Det gjorde jo ingenting:)

Hvor mye vann tåler en dynamo? Tenkte å polere den...

 

en dynamo tåler ikke noe spes vann nei.. skaff deg en billig vanlig en å kjøre med mens du demonterer og polerer denne...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en flunke ny 65A som jeg kjøpte til 8v'en....kan jo bruke den da... Er det ikke litt stress med demonteringen da? Er ikke lagrene presset inn? Kanskje ikke nødvendig å gjøre noe med dem...? Jaja, det er ikke førsteprioritet da!

 

Bare så jeg vet det, hvordan plukker man ut dysene? Man må vel demontere dem for å få av nederste delan av innsuget?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det å anbefale å bytte dem sånn just in case? Blir vel neppe å få gjort noe med poleringa denne sommeren:( Men demonterer hele greia til høsten når Golfen går i hi, så tar jeg det med hjem og gnikker på det iløpet av vinteren. Kanskje leverer til kromming hvis jeg får en grei pris. Ah så mange planer.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har fått ladet batteriet, og prøvde å starte i morres, men det eneste som skjer er at jeg hører innslaget slå inn men ikke mer. Så startmotoren er sikkert historie.

 

Bensinpumpa får ikke strøm. Prøvde å sette på tenningen, og lufte fremme, men det kom ingen bensin, noe som bekreftet en mistanke jeg hadde...så jeg tok av pluggen bak på pumpa og målte - og ganske riktig - ingen strøm. Men ledningsnettet er rett på, for det til bensinpumpa er jo en del av den delen av ledningsnettet som går til hele bakdelen av bilen, og jeg har lys i alt bak, så det virker. Men ikke så rart at det ikke skjer noe når pumpene kke går. Hva kan være grunnen til dette? Prøvde å måle både til tankpumpa og hovedpumpa, ingen av dem får strøm.

 

Også et par ledninger i motorrommet jeg lurer på hvor hører hjemme...men får ikke lagt ut bilde før batteriet til kameraet er oppladet.

 

Noen som har en startmotor å selge meg??

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen dyser du kan få kjøpe.. Red top dyser var det visst,vet ikke specs'ene,men de skal holde lenge.. Har visst kvitteringene ute i bilen,kan sjekke det opp hvis du er intressert?

 

mvh

 

Tenkte ikke så mye på dysene, mer på O-ringene...så i ettertid at jeg hadde formulert meg feil...tror dysene får rekke til man eventuelt mister fatningen og kliner til med større mod's enn kammer...:) Men takk uansett!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke startmotoren fra Golf 1? Har en kompis som har 3stk...så kanskje man kan gjøre seg et scoop...

 

Hvis ikke, vil det lønne seg å f.eks prøve å få startmotor fra Golf 2 diesel? Den er vel sterkere?

 

Noen som har noen idé om hvorfor den tok kveld? Jeg mener da å ha koblet den rett, den gikk da rundt som normalt. Og motoren er jo visselig helt ok, ettersom den var "hur lätt som hälst" å dra rundt når jeg tok ut pluggene.

 

 

Er så ufattelig typisk at den skulle ryke nå som jeg har vært uten bil i 6uker, og endelig så en ende på det...det klør etter å komme seg på treningsstudioet, men blir litt vel langt å gå dit...over ei mil én vei...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa får ikke strøm

Hmm, har du prøvd å bytte tenningsmodul? Er den som gir signal om pumpene skal gå eller ikke via relet, kan bruke alle slags moduler fra golf2 med stiftløs tenning. Og du har prøvd bytte sikringa til pumpene? Eller testa med et annet bensinpumpe rele, det fra 8v passer. Eller så er det jo bare å gå over ledningsnettet.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den lille klumpen som står i vannkassa, sant?!

Hvilket relé er til bensinpumpa(

 

Ja den som står oppå den metallplata ved førersiden. Pumpe relet er nr 2 på sikringboksen, det blå relet med nr 67. Du skal høre at det klikker når du setter på tenninga, etter ca 2-3 sek.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skulle bare etterfylle litt olje i dag. Tar av oljepåfyllingslokket og hva møter jeg? Majones. Fullt av vann i oljen. Så da er altså toppakningen gåen, antar jeg. Og frostvæsken besørger jo en snarlig død for veivlagrene. Orker ikke knote mer med den gamle 8v'en som er gått såpass langt, så nå er det tid for 16v om jeg får tak i en.

 

Har da 4 spørsmål:

 

1: Kan jeg kjøre lenge med motoren i den tilstanden den er i nå?

2: Er en 1,8 16v (KR) mer eller mindre plug-and-play (jada, jeg kan skru!) med tanke på innsprut, girkasse og lignende?

3: Hva er en fornuftig pris på en slik motor?

4: Er det noen som har en i god stand å selge meg?

 

Du får en sånn motor på nettet til 16.000!!! billig

Hilsn Street Tuner sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår