Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå i frustrasjon plukket ut sikringsboksen igjen for å få full oversikt over hvilke ledninger som ikke har funnet seg et hjem enda, og de er som følgende:

1) En rød+hvit ledning med transparent kabelsko, flatstikk, hann. Ser ut som denne kommer fra motorrom, kanskje fra tenningsmodul? Ganske tynn ledning.

2) En rød+hvit som sammen med en rød+gul går inn i en transparent kabelsko, flatstikk, hun. Denne kan se ut som å passe sammen med # 1. Rød+gul går til bakre del av bilen, rød+hvit til sort kontakt på sikringsboksen

3) To brune går sammen med to blå+rød til en transparent kabelsko. I denne står det plugget inn en transparent kabelsko hvor det går én brun og én hvit m/grønn stripe.

4) En enkelt helgrønn ledning med svart kabelsko, flatstikk, hann. Kommer fra instrumentpanel eller tenning.

5) En tykk grå+gul ledning med svart kabelsko, flatstikk, hann. Kommer fra stikk i sikringsboks, husker ikke i farta hvilken.

Kan noen være så snill å forbarme seg over meg og gå ut i 16v'en sin, vippe ned sikringsboksen og se etter hvor disse ledningene skal kobles på? Han jeg kjøpte motoren av lovte at han skulle la alle ledningene stå fast på sikringsboksen, slik at jeg ikke skulle være i tvil om hvor de skulle være hen. Men neida. Alt var plugget løst. Surt men sant. Er på randen av sammenbrudd nå, er så utrolig forbanna og oppgitt.

Trra: Fant føleren og fikk plugget på, takk! Merket ingen forskjell med det andre reléet...dessuten klikker det som du sa i det etter et par sekunder. Fant ikke den gamle tenningsmodulen i farta, så jeg fikk ikke prøvd med den. Skal man høre pumpene gå eller etter at man har hørt klikket?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man høre pumpene gå eller etter at man har hørt klikket?

Ikke etter klikket, men idet du slår på tenninga så går pumpene 2-3sek og stopper når det klikker. Skal se om jeg får kikka litt på sikringsboksen etterhvert og ta noen bilder.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider