Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Takk for det...

Det skulle egentlig være rett frem dette...med hele ledningsnettet og alt, så jeg hadde beregnet et par dager, skrur som regel temmelig kjapt. Men jeg tok ikke Murphys lov med i beregningen, dessverre, og det fikk jeg bittert unngjelde for.

Prøver sikringsboksen fra 8v'en i dag i håp om at noe muffens er på gang i den til 16v'en...vet at Cheron brukte fra 8v'en til sin med digifiz og KR. Funker ikke digifiz'en da plugger jeg inn det gamle analoge, mens jeg er på utkikk etter nytt digifiz-panel. Har plukket mitt helt fra hverandre, kan ikke se noe galt, men er jo en del databrikker o.l. som står på det...får se hva man klarer å spore opp. Å kjøpe nytt er ikke så veldig aktuelt :rolleyes:

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, prøvde med 8v-sikringsboksen, da forsvant enda mer i digifiz'en....så nå har jeg i 16v-sikringsboksen, fått ordnet det som ikke funket med langlys og vindusvisker, så får jeg et nytt digifiz som jeg skal koble når alt er i orden.

Ikke mer testing nei.

 

Driver med eksosen nå.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ble ikke gjort så mye spennende i dag da...

Fikk fatt i et annet instrument. Lucky me! Eksosen må jeg ha et skjøtestykke på...stikker innom Mekonomen i morgen og plukker opp det. Tenkte jeg skulle legge om til sommerdekk, men bilen står på bukker på ene siden, så jeg venter like greit til jeg kan ta alle fire...når jeg er ferdig med eksosen får jeg sette på sommerhjulene. Like gøy hvert år. Litt lyst å lete opp noen 8x16" Porsche Design 90 og polere...bare for forandringens skyld. Men det blir nok ikke noe av. Skal se om jeg tar meg bryet med å polere leppa på 17"...

golf2009.jpg

 

 

Hvis jeg får laget meg en pussekloss å holde på sånn at jeg ikke fjerner alt av kjøtt på knokene, så er det mye mulig. Er bare klarlakk over "diamond-cut" aluminium. Tror det kan bli pent. Hva tror folket?

 

Sukk. Er jo så mye som skulle vært gjort. Har jo nye dørsider liggende som skal trekkes om i skinn, men tiden flyr, og jeg angrer bare mer og mer på at jeg ikke gjorde dem ferdige i vinter. Så skal bakluka renses. Venter på at en kompis skal bli ferdig md bilen sin sånn at han kan ta den.

 

Er i langt bedre humør i dag. Ting begynner å se lysere ut. Begynner faktisk å se en ende på motorbytteprosjektet. Såfremt den starter da... Man kan bare håpe. Men jeg har både strøm og bensin. Hva mer kan en 16v be om??? :)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fikk det litt billigere enn det, heldigvis...:)

 

I dag blir det nok ikke gjort noen ting er jeg redd. Vært på Mekonomen og hentet det jeg trenger til eksosen, og frostvæske. Digifiz'en skal være sendt, fikk også brev fra NBS om at de fikk avgårde starteren i går, så da får jeg forhåpentligvis fyrt opp kjerra før/iløpet av helga. Gleder meg noe sinnsykt!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trra:

 

Hadde du orket å sjekke noe om disse ledningene, så vi kan eliminere at de har noe med digifiz'ens fall å gjøre?

 

ledningsnettmotorKR016.jpg

 

Den blanke kontakten med rød+hvit ledning: Hvordan ser det ut i andre enden? Er det en ledning som er rød+gul og kommer fra kontaktstykket til bakre del av bilen?

 

Den brune og røde som er koblet sammen, går ledningen fra den brune til motoren?

 

På forhånd takk:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått gjort følgende:

1: Fikset eksosen.

2: Byttet startmotor.

3: Fylt på frostvæske og kjølevann.

4: IKKE fått start. :(

 

Hatt ute en plugg. Den var litt våt av bensin, så jeg antar det kommer bensin inn i motoren. Er vel temmelig logisk :rolleyes:

Prøvde å legge den pluggen til gods, det gnistret ikke, så jeg har visst ikke strøm. Er strøm på coilen, det har jeg målt. Hvor er feilen?

Skal til byen og se fotball og ta ei øl nå. Håper alle lure sjeler har lagt hodene sine i bløt (fortrinnsvis ikke i øl/sprit) og kommer opp med en eller annen form for sjekkliste til meg. Hadde ikke store håpet om at den skulle starte nå, det ville nok vært alt for mye å håpe på. Er tross alt meg vi snakker om her.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått gjort følgende:

1: Fikset eksosen.

2: Byttet startmotor.

3: Fylt på frostvæske og kjølevann.

4: IKKE fått start. :(

 

Hatt ute en plugg. Den var litt våt av bensin, så jeg antar det kommer bensin inn i motoren. Er vel temmelig logisk :rolleyes:

Prøvde å legge den pluggen til gods, det gnistret ikke, så jeg har visst ikke strøm. Er strøm på coilen, det har jeg målt. Hvor er feilen?

Skal til byen og se fotball og ta ei øl nå. Håper alle lure sjeler har lagt hodene sine i bløt (fortrinnsvis ikke i øl/sprit) og kommer opp med en eller annen form for sjekkliste til meg. Hadde ikke store håpet om at den skulle starte nå, det ville nok vært alt for mye å håpe på. Er tross alt meg vi snakker om her.

 

har du sett om det kommer strøm fra hallgiver?

har samme problem på min nå da ei ledning på kontakten til hallgiver har løsnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trra:

Hadde du orket å sjekke noe om disse ledningene, så vi kan eliminere at de har noe med digifiz'ens fall å gjøre?

Den blanke kontakten med rød+hvit ledning: Hvordan ser det ut i andre enden? Er det en ledning som er rød+gul og kommer fra kontaktstykket til bakre del av bilen?

Den brune og røde som er koblet sammen, går ledningen fra den brune til motoren?

 

På forhånd takk:)

 

Den med rød\hvit kommer vel fra samme kontakt som bensinpumpa får strøm fra, den rød\hvite går til varmkjøringsregulatoren hvis jeg ikke husker feil. Ledningen som bensinpumpa får strøm fra er rød\gul.

 

Den brune kontakten må jeg få sjekket hvor går.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett om det kommer strøm fra hallgiver?

har samme problem på min nå da ei ledning på kontakten til hallgiver har løsnet.....

 

Hmmm, ikke vet jeg hvor denne sitter, og ikke vet jeg hvordan jeg måler den...men takk for tipset!

 

Lurte forresten på en ting, siden du skrur på motoren din du og. Kunne du være snill og notere ned plassering på følerne på høyresiden av motoren og fargen på ledningene som skal på ? Er i sluttstadiet med min motor også nå, og tenkte å ta siste etappe i morgen..

 

Kan jeg gjøre vet du...fikser det når jeg kommer hjem i morgen, rundt kl 4 skal det være online håper jeg:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fysisk inni fordelerlokket, eller er den under lokket, men synlig på motoren? Hvordan sjekker jeg at den får strøm?

Selv om jeg har strøm inn på coilen betyr vel ikke det nødvendigvis at den er ok, men synes det er rart at det plutselig ikke skal være liv når den funket før forrige eier plukket den ut av bilen i månedsskiftet februar/mars!

Er det noe ved en Defa-alarm av nyere type som gjør at man får kjørt rundt motoren med starteren, men at det ikke blir tenning? Vet at jeg glemte å koble en ledning på alarmen, da fikk jeg ikke starteren til å gå heller.

Hadde ikke i instrumentpanelet, må dette stå i for at man skal få start? Gikk ut fra at motoren ville starte uten det, men er det bare enda en av mine banale feil under dette prosjektet?

 

En annen ting som er litt pussig... I de 3 årene jeg har hatt bilen har jeg aldri hørt bensinpumpene gå! Ikke hørt noen lyd fra luftmengdemåleren heller. Men når jeg vrir på tenninga nå, hører man en tydelig pumpelyd i 2-3sek. Hører på en måte også fremme i motoren at det trykkes bensin frem dit. Nå har jeg jo byttet ledningsnett og pumpen i tanken, den var jo sånn at bilen begynte å hakke under 1/4 tank. Kan det være at den aldri har virket som den skulle?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har sjekket litt tilbake i tråden her, og ut fra det kan det se ut som jeg ikke hadde fått på plass de ledningene det er snakk om da jeg blåste instrumentet, noe som leder meg til den oppfatning at det er nødt til å være relé-"testen" min som svidde det. Vet ikke når det nye kommer, men det er forhåpentligvis i posten as we speak. Er snart sånn at jeg får slept bilen på Møller og ber dem finne ut hvorfor den ikke starter. Er litt lei nå. Fikk på to sommerhjul i går...:) Skal hive på de to andre, og vaske bilen i dag. Får vel feilsøke litt til...men får ikke gjort så utrolig mye i helga, vi har et megaprosjekt på skolen som jeg er nødt til å gjøre et skippertak på, er kommet litt i bakleksa pga bilen, og nå er det under én mnd til det skal inn. Driver å utdanner meg til fagtekniker bygg. Bare 2mnd igjen!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fysisk inni fordelerlokket, eller er den under lokket, men synlig på motoren? Hvordan sjekker jeg at den får strøm?

Selv om jeg har strøm inn på coilen betyr vel ikke det nødvendigvis at den er ok, men synes det er rart at det plutselig ikke skal være liv når den funket før forrige eier plukket den ut av bilen i månedsskiftet februar/mars!

Er det noe ved en Defa-alarm av nyere type som gjør at man får kjørt rundt motoren med starteren, men at det ikke blir tenning? Vet at jeg glemte å koble en ledning på alarmen, da fikk jeg ikke starteren til å gå heller.

Hadde ikke i instrumentpanelet, må dette stå i for at man skal få start? Gikk ut fra at motoren ville starte uten det, men er det bare enda en av mine banale feil under dette prosjektet?

 

En annen ting som er litt pussig... I de 3 årene jeg har hatt bilen har jeg aldri hørt bensinpumpene gå! Ikke hørt noen lyd fra luftmengdemåleren heller. Men når jeg vrir på tenninga nå, hører man en tydelig pumpelyd i 2-3sek. Hører på en måte også fremme i motoren at det trykkes bensin frem dit. Nå har jeg jo byttet ledningsnett og pumpen i tanken, den var jo sånn at bilen begynte å hakke under 1/4 tank. Kan det være at den aldri har virket som den skulle?

 

sjå under fordelerlokket(på ned sida), der er en plugg som du kobler på en plugg med tre ledninger....hallgiver gir impuls til coilen...kan ta bilder av driten når eg reiser heim på perm imorga.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår