Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Ok, ja, da vet jeg hva du snakker om...er det noen som vet hvordan man finner ut om man har strøm der? Er det tenningsmodulen eller hjernen som styrer denne? Fatter ikke hva det kan være. Alt skal jo være koblet rett nå. Hadde ikke lyst å dra å punge ut for nye plugger, fordelerlokk og kabler før jeg evt finner ut om det er noe annet. Hvis det som står der nå, funker, beholder jeg det en stund til, har snart brukt nok penger på dette opplegget, må jo få spart opp til neste prosjektdel. Bakluke+rustfjerning på panelet mellom fanger og bakluke.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, det jeg også tenkte, så det må være noe jeg har glemt. Lurer på om jeg kan ha glemt noe til f.eks alarmen eller noe sånt. Har iallefall ikke noen ledige plugger/ledninger i motorrommet, så alt skal være sånn som det var da han plukket det ut av den forrige. Man skal da få start uten speedometer/instrumentpanel?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal gi det et forsøk...

Orph: Hvis du ser et par sider tilbake på tråden her finner du biler + div omtale av hvor ting skal kobles...sensorer og sånt.

Hvis ikke det rekker, kan du bare gi beskjed, så skal jeg sjekke det opp. Har bare ikke rukket det, sitter og jobber med prosjekt - ute skinner sola:(

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Var bare en liten kontaktfeil v/tenningslåsen, ikke noe annet. Er noe rart med bremsene, men kan hende det er jeg som husker feil om hvor tidlig de tar, de er jo dessuten temmelig rustne etter å ha stått så lenge. Tok ganske langt inn...men hadde bare en liten runde rundt kvartalet. Det var digg. Speedo'en ligger på posten...får tusle ned dit i morgen tidlig og hente det...er litt usikker på radiatoren min...prøvde å fylle på oppe, og det kom ut nede - vet ikke om dette er noen garanti for at den ikke er tett? Er livredd for å koke 16v'en...er ikke mye lysten på toppakningsskifte nå!

Hører pumpa under bilen jobbe for første gang i mitt eierskap. Er det en bra ting eller er det tegn på at den er på tur å ta kveld?

Må dessuten ha endel rpm's for at den skal gå, trodde gasspjeldet skulle være nesten i bånn, men jeg må faktisk ha det ca 1cm fra for at den skal gå på tomgang.

Motoren både høres og kjennes sintere ut...såvidt jeg var borti i gassen så reagerte den med én gang. Har et bredt, fårete glis nå, og det hele føles litt uvirkelig. Var så jeg skvatt skikkelig da den startet, og skrudde av tenninga:)

Oh well. Hjemmelaget pizza nå, og så kanskje ut og sette på de to andre sommerhjula.......

Hilsen en meget blid og fornøyd mr.Jenssen

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg til å prøve den "på ordentlig"... Den går litt ruskete... iallefall på tomgang. Merker ikke noe når man kjører. Fått på de to siste sommerdekka, i morgen tidlig skal jeg på posten og hente digifiz'en, og vaske bilen! Får se hva jeg rekker, må vel en tur på pub og se Arsenal knuse Blackburn i FA-cupen.....fotball er den interessen min som er nærmest Golfen i tid & innsats....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg til å prøve den "på ordentlig"... Den går litt ruskete... iallefall på tomgang. Merker ikke noe når man kjører. Fått på de to siste sommerdekka, i morgen tidlig skal jeg på posten og hente digifiz'en, og vaske bilen! Får se hva jeg rekker, må vel en tur på pub og se Arsenal knuse Blackburn i FA-cupen.....fotball er den interessen min som er nærmest Golfen i tid & innsats....

fotball er bra, men arsenal :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotball er bra, men arsenal :rolleyes:

Er det ikke det som er skøy med fotball da? "Alle" har sitt eget favorittlag, så kan man slenge litt drit, hovere litt, mobbe, terge... omtrent som at man har forskjellige biler det! :D

Oh, by the way.... Hvilket lag er det eneste i moderne tid som har gått en hel sesong uten å tape? Hmmmm... åja, de tapte visst ikke på 49 kamper på rad heller....

Var litt off topic dette her da...

Fruen er innbitt Newcastle-fan, så hun heier nok på B'burn i dag.... hun vil heller møte dem enn Arsenal i finalen, etter at N'castle har slått fyllefanten Fungus og horekundene fra Manure.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider