Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det! Ja, var moro å få lufta kjerra!

Tror jeg må lete opp en annen sikringsboks og prøve om kontaktfeilen sitter der...kan jo ikke være samme feilen i to speedometer, da må det jo sitte i andre enden?!!

Noen som har en sikringsboks til en 16v til salgs til en fornuftig penge?

Er det samme sikringboks til 8v og 16v? Sånn frem til et visst årstall?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, var moro å få lufta kjerra!

Tror jeg må lete opp en annen sikringsboks og prøve om kontaktfeilen sitter der...kan jo ikke være samme feilen i to speedometer, da må det jo sitte i andre enden?!!

Noen som har en sikringsboks til en 16v til salgs til en fornuftig penge?

Er det samme sikringboks til 8v og 16v? Sånn frem til et visst årstall?

har et par sikrigsbokser liggendes trur eg....men får ikkje sjekka før til helga igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet!

Trenger vel en 16v-boks... regner med at det må ligge i den. Er så utrolig klar for å få bil igjen. Er jo sommer på tur hitover!

Eneste som er synd med at jeg byttet til 16v, er at jeg blåste budsjettet som skulle gå til "ny" hekk... ny bakluke lettere ombygd+lakk av den og bakpanelet...jaja. Bare å begynne å spare igjen. Men så skal man jo noen uker til noen av Europas storbyer igjen i sommer...går litt penger da ja. Blir vel Paris, Praha og Barcelona i år. Bare en snartur innom Praha, siden vi var der i fjor sommer ( i tillegg til Roma, Firenze + noen småplasser innimellom der)...

Hvor skal folket på ferie da? Bortsett fra til Sverige og Bugrun? Som jeg ikke kommer meg på:(

Skaff meg en sikringsboks folkens! :D

-L-

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gjorde ikke leksen min helt i sted.. er som følger:

finnes to sikringsbokser.. en frem til 89 med delenummer 171 941 821D, og en etter 357 937 039, så du må skjekke hvilken av disse du har.. delenummeret skal stå på en plass på boksen. Har du den siste, så finnes den på menge biler.. for eksempel golf frem til 98 og transporter mellom 91-04 send pm for full liste over biler du ken bruke sikringsboksen fra i tilfelle du har den nye..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gjorde ikke leksen min helt i sted.. er som følger:

finnes to sikringsbokser.. en frem til 89 med delenummer 171 941 821D, og en etter 357 937 039, så du må skjekke hvilken av disse du har.. delenummeret skal stå på en plass på boksen. Har du den siste, så finnes den på menge biler.. for eksempel golf frem til 98 og transporter mellom 91-04 send pm for full liste over biler du ken bruke sikringsboksen fra i tilfelle du har den nye..

Virker som jeg har den -->89-utgaven, står 2 delenummer på den..

171 941 813D og

171 941 821D

Så da er det vel fritt frem for hvilken som helst sikringsboks fra Golf 83-89.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har liggende en?

Hvis ikke må jeg vel bare bestille en fra en hugger.

Er litt i villrede om jeg skal gjøre mer på bilen nå... burde koblet opp tåkelyktene på nytt, fikset den lille kontaktfeilen som er i den ene av dem, fått på plass alle panelene inni bilen og sånt...samtidig er jeg litt opprådd og går og venter på å få bilen i orden. Første jeg må gjøre da er å få byttet reg.reima, og så en tur på Biltema og kjøpe stålbørste til vinkelsliperen, skal skrape bilen ren under, og slipe ned, og så ha på rust/understellsbeskyttelse og masse sånn asfaltgugge...

Må vel få hentet meg ei ny bakluke også. Bestiller ferie i dag, så da ryker jo 7k...og det er kun fly. Jaja. God helg folkens!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har liggende en?

Hvis ikke må jeg vel bare bestille en fra en hugger.

Er litt i villrede om jeg skal gjøre mer på bilen nå... burde koblet opp tåkelyktene på nytt, fikset den lille kontaktfeilen som er i den ene av dem, fått på plass alle panelene inni bilen og sånt...samtidig er jeg litt opprådd og går og venter på å få bilen i orden. Første jeg må gjøre da er å få byttet reg.reima, og så en tur på Biltema og kjøpe stålbørste til vinkelsliperen, skal skrape bilen ren under, og slipe ned, og så ha på rust/understellsbeskyttelse og masse sånn asfaltgugge...

Må vel få hentet meg ei ny bakluke også. Bestiller ferie i dag, så da ryker jo 7k...og det er kun fly. Jaja. God helg folkens!

kan sjekke i garasja idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider