Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert ok det... men vil gjerne sjekke opp om det passer først, siden det delenummeret som jeg har fått er 171 941 821D...står jo det samme som ditt på min også....er to delenummer på den... Har du mulighet til å sende meg mobilnr ditt på PM, så kan jeg sende deg en SMS om det passer?

Får du isåfall sendt det i morgen? Hvis ikke må jeg nesten bare bestille hos en hugger, for nå må jeg ha bilen på veien, kan ikke vente lenger....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir da forvirret som bare det....snakket med Møller, han fant den sikringsboksen på delekatalogen, og den passer opp til 89 sa han. Så da prøver jeg. Hvis den passer alle Golf2 til 89 så må den jo gå greit. Var faktisk samme to delenummerne på den gamle sikringsboksen som sto originalt i bilen fra 1985.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke sikringsboksen. Gir snart opp.

 

Når jeg starter bilen, vises ingenting i speedoen...når den står og går 3-4 min begynner det å blinke...blinker mer og mer....har riklet på alle mulige ledninger. Ingenting. Kan virkelig det nye digifiz'et være defekt det også? Hadde man bare hatt mulighet til å fått testet det! :( Er så lei meg nå!!!!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke sikringsboksen. Gir snart opp.

 

Når jeg starter bilen, vises ingenting i speedoen...når den står og går 3-4 min begynner det å blinke...blinker mer og mer....har riklet på alle mulige ledninger. Ingenting. Kan virkelig det nye digifiz'et være defekt det også? Hadde man bare hatt mulighet til å fått testet det! :( Er så lei meg nå!!!!

 

fekk du den i posten idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well well well....

Bet i det sure eplet i går, resignerte, spiste støv, og satte i det analoge speedometeret. Men det er kun snakk om en midlertidig yallamekk. Har kun plugget i speedometerwiren:D Ikke tankmåler, ikke turteller....men var ute og kjørte litt i går, og bilen er gull! Hadde glemt hvor tung den er på styringa med 17" og 205-dekk. Jaja. Lot all kabling til digifizen være der den er, siden det er så mye styr med alarmen å bytte om til ledningsnettet til det analoge, dessuten passer det ikke overens med alt, begynner ikke å klippe og lime før jeg må altså!

 

Skal til Oslo i månedsskiftet mai/juni, håper at noen i Osloområdet har liggende en 16v-ecu som de vil la meg prøve...tar jo hele 2 sekunder. Okei da. Ett minutt. Men vil jo være å foretrekke å få prøvd om det virkelig er den før jeg kjøper en ny/annen brukt, kan jo ikke bare drive å kjøpe nye deler og bytte ut helt til jeg finner feilen! Blir fort dyrt sånt!

 

Hvis det er noen i Trondheimsområdet som har 16v og som kunne tenke seg å la meg prøve sin ecu så er det bare å skrike ut!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's it!

 

 

 

I've had it!

 

 

 

I går når jeg var ute og kjørte, stoppet jeg bilen. Fikk ikke start igjen. Var fritt for strøm. Fikk hjelp til å dytte igang, kjørte hjem og satte på batteriladeren over natta. Ut og målte i dag. Dynamoen lader ikke. Så prøvde jeg å bytte børstene til noen jeg kjøpte på Biltema til den gamle dynamoen. Funket ikke. Så byttet jeg laderegulatoren over fra den dynamoen som sto på 8v'en (ny dynamo). Funket ikke. Så satte jeg over børstene fra den dynamoen. Funket ikke. Verste av alt: Dynamoene har heeeeeeeeeeeeeeelt annen innfesting, så her står jeg med en ny dynamo til 1800kr kjøpt på Mekonomen for 1/2 år siden, og en gåen dynamo på 90A... og ingen strøm. Problemene mine har visst ingen ende, og nå er det snart nok. Orker ikke mer. Har ikke råd til ny dynamo, har ikke råd til ny hjerne... er ikke godt betalt å være student, og vi har svidd av alle sparepengene på ferie. Er så frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. :(

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har virkelig uflaks

 

:rolleyes:

 

 

Er tilbøyelig til å være enig med deg i det, ja.

 

Er det noen som vet om det er forskjellige børster på 90A og 65A dynamo? Går ikke an at det er brudd i viklingene sånn uten videre igjen, var det som var galt med den jeg måtte bytte sist.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånn som det ser ut nå, så må jeg dra å kjøpe ny børste/regulator når jeg får lønn. Håper det er det. Er forskjellig delenr på de børstene jeg har, så ikke sikkert de passer om hverandre...

Må vel bare prøve og se hva som skjer... Forhåpentligvis blir alt okei en gang...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår