Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Du er like uheldig som meg du,nesten.. Hver jævla gang jeg begynner med slike prosjekt som det du har drevet med,så er det ett eller annet som gjør at alt kommer heeelt ute av kontroll..

Jeg er ikke født med flaks,det er i allefall 100% sikkert..

Men,slapp av litt,og tenk fremover,problemet er sikkert helt bagatellmessig og helt idiotisk.. Har du sjekka om det står noen 16V på en hugger i området rundt Trondheim? Alt kan løses,det tar bare litt tiiiid ;)

Si fra hvis du trenger noe hjelp av noe slag. Bare å spørre.

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, hadde lykken snudd så hadde jeg vunnet i 1.premie i Lotto 3mnd på rad uten å levere inn kupong!

Takk for oppmuntring iallefall!

Tror ikke det står noen 16v her, ikke det jeg har sett på nettet. Må satse på å få tak i en dynamo med rette innfestingen om det viser seg at det ikke er børstene. Får vel hjelp av BMN her på forumet til å sjekke om det er ecu'en som er gåen med tanke på digifiz'en.

Hvis jeg får i orden lading + digifiz er egentlig alt i skjønneste orden. Enn så lenge.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en ECU er på vei i min retning i løpet av den kommende uken. Håper virkelig at det er det som gjør at digifiz'en ikke funker.

I morgen skal jeg innom Mekonomen og spørre om jeg får lov å levere tilbake børster/regulator om jeg kjøper det og det viser seg at det ikke er det som er feil. Noen som vet om det er mulig å måle om det er brudd i viklingene i en dynamo?

Er det evt noen som har en dynamo til 16v å selge?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering....

Gallagher har skaffet meg ny ecu, håper den ankommer en gang i løpet av neste uke....

ProjektRust skaffet meg ny dynamo, den får jeg forhåpentligvis før helga er omme?

Med dynamoen på plass er det iallefall liv i kjerra...håper ecu'en er det som skal til for digifiz'en, sånn at jeg får tankmåler og alt det der når jeg skal kjøre til Oslo i månedskiftet. Skal innom Mokonomen og kjøpe grisepikk og nye bolter til reimhjulet på veiva, sånn at jeg får byttet reg.reim.

Forhørte meg også på pris for omsveisinga av bakluka mi i går, så når jeg får tilbakemelding derfra blir det forhåpentligvis orden på sakene!

Siste innspurt på prosjektet på skolen, så er det mer eller mindre ferie fra fredag av...2 1/2mnd ferie... bare avbrutt av en og annen eksamen:D

Er rimelig lei av autocad nå!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du ut den digitale speedometersensoren når du byttet til analogt speedometer? hvordan er den festet? må ha av min for og bytte den til den andre girkassa mi!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jegmå ha min av, men får det ikke til, det er bare selve sensoren som står ned i girkassen, å den er laget av plast, og etter det jeg har hørt så koster dem litt også? :(

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digiwss.jpg

Ser sånn ut...

På kassen står den faktisk fast med bare én skru. Skal ifølge Haynes bare være å løsne skruen og dra rett opp... er samme sensoren som fra Golf 3 som skal nedi, iallefall det en jeg snakket med om det hadde gjort i Sverige...mener han sa at VAG hadde samme delenr på de to. HVorvidt det er samme innfesting el.ikke har jeg ikke peiling på, jeg bare håper...for hvis ikke har både jeg og du et problem:(

Let me know how it goes!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vasket motoren litt i går også...må nok litt mer shining til, men det får jeg ta etterhvert. Skal kjøpe ny plast til vannkassen (selv om jeg mistenker at vannkassen forsvinner iløpet av vinteren). Slenger opp noen bilder...ser ikke så aller verst ut, finere enn med 8v'en iallefall! blir bra når man får polert toppdeksel, innsug og dynamo. Slik ser det iallefall ut nå:

motor004.jpg

motor002.jpg

motor012.jpg

Får se om jeg får gjort noe til gagns i dagene fremover, jeg har fri frem til eksamen 25.mai:D

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke gjort så mye enda... Fått pusset og lakket festet til gasswiren som står på toppen av innsuget. Slipte ned stabstaget igjen i dag (gjorde dårlig jobb i fjor) og grunnet det med ordentlig grunning. I fjor lakket jeg bare et strøk med motorlakk...ikke lurt, saltet i vinter gjorde at det ble helt brunt. Skal prøve å gjøre det ordentlig i år! Har fått seg et par strøk grunning nå, i morgen skal jeg dra og kjøpe lakk...så skal det få seg en 3-4 strøk lakk, og like mange lag klarlakk... så gjenstår det bare å få slipt ned festene på dempertårnene (staget er delt i tre, to fester og selve staget, ser det på bildet over...) og gitt dem samme runden. Så håper jeg det holder!

Noen som vet om Multona lakk på boks har bra match mot originallakk? Så på Mekonomen de hadde Audi Graphit Metallic... skal bare lakke noen detaljer i motorrommet, så trenger ikke matche 100%. Ellers venter jeg med lengsel og smerte på at dynamo og hjerne skal dukke opp med posten...

En annen ting er at med 16v'en fikk jeg et slik

PK056C2.jpg

(lånt fra en post av trra, akkurat samme filter) mens til 8v'en har jeg et K&N panelfilter. Puttet det i boksen til 16v'en men lurer på om folket har noen innspill på hvilket jeg skal bruke? Synes det Pipercross-filteret så litt hjemmemekket ut...selv om det jo ikke er det. Hvis det ikke er noen forskjell bruker jeg heller K&N-filteret for den originale cleane looken i motorrommet...

Prøvde sånn smått å polere litt på innsuget i går...begynte med altfor fint papir, men ser at med litt pågangsmot så skal det nok bli veldig blankt og fint! Lurer bare på om jeg skal slipe ned rillene på toppdekslet, eller om de har noen misjon og derfor bør få være i fred...får se hva det blir til...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg lakkert stabstaget...ble sølv metallic som i fjor... to strøk sølv og fem tynne strøk klarlakk...ble blankt og fint. Stabstaget tok såvidt det var i panseret, så før jeg lakket tok jeg og banket det litt flatt akkurat der hvor det var kontakt... jeg tok bare buen ut av det...var helt ved ene festet. Så slipte jeg det sånn at jeg fikk en helt smooth og fin overgang. I helga får jeg få min bedre halvdel til å hjelpe meg med å få av festene, så får jeg slipt og lakket dem også. Ser at motorrommet ser forferdelig ut, lakken er slitt bort mange plasser, og litt lett overflaterust masse plasser...så er bare en ting å gjøre - til høsten skal alt ut igjen og motorrommet shines og lakkes.

Får man kjøpt plastgrunning på boks? Tenkte å lakke ekspansjonstanken til jeg finner en radiator med top-fill eller en sånn sak man setter på slangen som gjør samme nytten som ekspansjonstank. Uff, skulle ønske jeg var nordpå nå... svigerfar har lakkutstyr..så kunne jeg fått gjort det med proft utstyr.

Vel, har tatt noen bilder, men photobucket var nede, så får slenge dem opp senere...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder:

Her henger staget til tørk...er kjempetørk ute nå!

stag002.jpg

Her et bilde av der jeg flatet det ut...litt utydelig men men...

stag007.jpg

Pusset litt på strammestaget til dynamoen

stag004.jpg

...kan det stemme at dette enten er i alu eller i rustfritt? Fantes ikke rust på det...hvis det ikke er vanlig stål som ruster skal dette poleres opp....

Må nok og kjøpe meg våtslipepapir i ymse graderinger. Hvilke graderinger trenger jeg?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider