Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En annen ting er at med 16v'en fikk jeg et slik

PK056C2.jpg

(lånt fra en post av trra, akkurat samme filter) mens til 8v'en har jeg et K&N panelfilter. Puttet det i boksen til 16v'en men lurer på om folket har noen innspill på hvilket jeg skal bruke? Synes det Pipercross-filteret så litt hjemmemekket ut...selv om det jo ikke er det. Hvis det ikke er noen forskjell bruker jeg heller K&N-filteret for den originale cleane looken i motorrommet...

Bømper dette spørsmålet!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...fremgang og fremgang...

Ny dynamo, men måtte bytte reimhjulet pga dette:

dynamo002.jpg

dynamo003.jpg

Dro til en kompis og fikk litt hjelp, så han glassblåste like greit noen deler til meg.

dynamo015.jpg

dynamo017aa.jpg

Her er etter lakk. Monterte dynamoen i går, men har ikke lading likevel. Har fått tips om at man er nødt til å ha instrumentpanel i bilen for at dynamoen skal lade, og siden jeg ikke har det så kan forklaringen ligge der. Hvis det stemmer kan det hende 90A-dynamoen jeg hadde som jeg trodde var gåen, er i orden likevel. Jaja, begynner å få en brukbar samling deler nå.

Venter på at ECU'en skal dukke opp, så får jeg se om det er det som gjør at digifiz'en ikke funker. Hvis jeg er så heldig at det virker, kan jeg montere sammen dashbordet igjen, og da få se om det er det som gjør at dynamoen ikke lader.

Så sliter jeg enda med gasswiren, er visst samme delenr på 8v og 16v, men wiren virker å være for lang! Dessuten må jeg få byttet registerreim, og få justert innspruten på verksted tror jeg, dør når jeg slipper gassen. Skal rengjøre ISV'en først og fremst, så får jeg se hva som videre trengs. Kanskje justere opp tomgangen som en short-time-fix.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Back from the dead. Eksamen over, da ble det tid til litt mekking. Og har nå liv i både digifiz og dynamo. Så ting ordner seg. Motoren blir litt varm etter min smak, skal prøve å få noen kyndige til å se på det... Men var iallefall opptur å få lading. Ledningen til dynamoen hadde irret nesten av, smeltet strømpen og lagt seg til jord. Ikke rart jeg ikke fikk lading. Hvis det virker litt stabilt nå er jeg langt på vei iallefall! Begynte å få litt panikk siden vi snart flytter tilbake til Tromsø, og jeg gjerne skulle hatt bilen med opp.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Hvordan går det mr.jenssen? Lenge siden du har oppdatert her nå :D

Ja, vært en tur rundt i Europa....Frankrike, Spania, Østerrike og Ungarn.

Etter å ha byttet batteri virker det som om bilen er som den skal. Kom selvfølgelig hadde jeg nesten sagt hjem til marerittet....husvertene har malt garasjen mens jeg var på ferie, og dermed var Golfen som sto 2m unna FULL av små hvite prikker over det hele. Kjente leppa begynne å vibere da ja.... får se hva som skjer når de kommer hjem. Regner med å kreve at de betaler et bilpleiefirma for å fikse det. Er jo på pakninger, breddere, fangere, viduer...overalt...selv på siden bort fra garasjen...har sikkert vært et lite vinddrag i lufta... surt. Motoren ser ut til å virke som den skal nå. Tempen er ok, litt ujevn gange ved pådrag, men det kjennes ut som typisk tennpluggting, skal bytte dem på mandag.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 weeks later...