Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Slenger bare ut et nytt spørsmål her....har jo hatt min bil i biter men aldri vært borti 16v (ikke sett en "live" engang!) så er jo usikker på hva som passer og ikke... dagens spørsmål er: Passer downpipen fra min over? Får med eksosmanifoilen på 16v'en... men kan jeg bruke mitt eksosanlegg?

Må ha ting litt på det rene fordi jeg tar bilen nordover i påsa og skal skru da...så jeg må skaffe alt jeg trenger FØR jeg begynner å skru.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eksosanlegget skal være ganske likt på 8v og 16v bortsett fra røret(downpipe) fra motor og ned til eksosanlegget, kan hende du må modifisere litt for å få 16v downpipe til å passe rett på 8v eksosen, skal forresten være samme dimensjon på 16v og 8v eksosen, 2 toms.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her kan det altså bikke begge veier?! Hmmm...får se litt i Haynes hvordan det egentlig ser ut, så jeg får et overblikk, er jo mørkt ute og lenge siden jeg har rotet bak motoren..har ikke hatt nede downpipen så er usikker på hvordan det er...

Nei, når jeg tenker over det, så har silver rett han... hvis du har festet mellom downpipe og manifold med 6 skruer i stedet for de to klemmene som 1,6 og 1,8 bruker, så passer det...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en 85 8v gti...med EV...så det er jo unektelig litt rart. Ifølge Haynes er det bare 16v som har det systemet med 6 skruer... 1,6 og 1,8 (ikke gti nevnt spesifikt da) er tegnet opp med klemmesystemet. Leste i TheGolf at man kan kile inn en 4" bolt i klemmene i ei skrustikke....så når man kakker innpå klemmene så vil skruen bli løs og man kan plukke den ut...kke prøvd det i praksis. Ingen sjans i havet for at manifoilen min passer på blokka til 16v'en?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at VW temmelig kjapt fant ut at klemmesystemet ikke var veien å gå på gti'ene...sånn at de året etter gikk over på ditt system med 6 skruer...får finne på noe nå, er under en måned til jeg skal bytte motor.

Trikset er å snakke med en av de som bygger 16vt og få kjøpt downpipen deres, siden de ikke trenger den lenger....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider