Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet diameteren på powerrohr's? Funderte på å dra til en som lager eksosanlegg og få mandrelbøyd et rør, evt få en kompis til å sveise til meg...dyrt å betale 800,- for et stykke rør syns jeg!

Ikke for å reklamere, men du spør jo etter det her.. hvis du skjekker på http://www.raceland.no -> produkter -> polerte innsugsrør , så finner du 16v power rohr i polert rustfritt stål med det uttaket til tomgangsregulator.. denne koster 350 kroner der, og noe spes billigere enn det får du ikke lagd det :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digfiz er rått det, har dette selv, har et digfiz speedometer liggende, men slik jeg har forstått det er digfiz ment bare for PL ledningsnettet? Jeg skal selv bytte fargeplaten på det, skal ha blått :)

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å bytte fargeplaten på det jeg også, sånn at det blir blått...

Vel, må ærlig talt si jeg ikke er sikker på ledningsstyret, eneste jeg vet er at det virket når det ble plukket ut av bilen, og ettersom jeg har både hendler, brytere, motor, pumper og ledningsnett burde dette funke. Men om det er en KR eller PL vet jeg ærlig talt ikke. Skitt det samme, røsker ut alt av min og putter inn det nye og håper det virker.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en grei operasjon å bytte reg.reim og strammehjul på en 16v? Tenkte å gjøre det når motoren står på pallen, før jeg setter den inn, men så var det en notis i Haynes om at man måtte ha et spesialverktøy for å få rette strammingen?

Tanken var nye plugger, rotor, fordelerlokk, pluggledninger, fullsyntetisk olje, filter, registerreim, strammehjul, girolje...før jeg fyrer opp...sånn at man kan sove godt om natten:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en aldeles glitrende SMS fra faren min i dag, han har sendt motoren avgårde så fredag begynner prosjekt16v.

Blir å legge ut litt bilder av prosessen...og sikkert spørsmål hvis jeg møter på ting jeg ikke skjønner... Her skal det byttes ledningsnett, dashbord m/speedo, bensinpumper, og fremfor alt motor. Dessuten håper jeg å få frisket opp litt, bl.a få lakket det av girkassen jeg ikke kom til i fjor, blokka på nymotoren+++ Får polere opp innsug senere...førsteprioritet er å få bilen på veien igjen.

Ønsk meg lykke til. Blir kanskje en liten tur på Mekonomen i morgen for å kjøpe ny reg.reim og strammehjul, får bare ringe Møller og spørre hvor stramt det skal strammes til, side ingen av guruene her enda har gitt sitt bidrag i den anledning :)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Tollpost i dag og etterlyste motoren min.... angry angry

Den hadde de da "glemt" å sende hit angry , så den står enda i Vesterålen... angry pappa leverte den inn tirsdag, og de lovet den skulle være her fredag morgen. Så nå rekker jeg ikke få motoren montert før påskeferien, så hele prosjektet utsettes til etter påske. Litt nedfor nå ja...blir et par uker til med buss og apostlenes hester på meg...slenger på et par til av disse: angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir iallefall ikke kappmekking nå for å få den ferdig før påske...kan ta meg god tid i april...får prøve å se det positive i det. Mulig jeg bestiller meg powerrohr og noe sånt så det er her til monteringen begynner.

Noen som vet hvor man får tak i krommet/alu oljepåfyllingslokk?

Hvilke biler kan jeg bruke top-fill-radiator fra?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Tollpost i dag og etterlyste motoren min.... angry angry

Den hadde de da "glemt" å sende hit angry , så den står enda i Vesterålen... angry pappa leverte den inn tirsdag, og de lovet den skulle være her fredag morgen. Så nå rekker jeg ikke få motoren montert før påskeferien, så hele prosjektet utsettes til etter påske. Litt nedfor nå ja...blir et par uker til med buss og apostlenes hester på meg...slenger på et par til av disse: angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry

Men alle eksidisjons firmaer har garantier for å levere varene sine.. Bare lag et helvete å ring hvert 5 minutt å spør etter varer...til slutt så blir de så lei av alt maset at de får det ut på et vis..

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider