Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Blir iallefall ikke kappmekking nå for å få den ferdig før påske...kan ta meg god tid i april...får prøve å se det positive i det. Mulig jeg bestiller meg powerrohr og noe sånt så det er her til monteringen begynner.

Noen som vet hvor man får tak i krommet/alu oljepåfyllingslokk?

Hvilke biler kan jeg bruke top-fill-radiator fra?

det krommede oljepåfyllings lokket hadde raceland, men det gikk ut angry fikk ikke tak i selv engang........... synd med motoren forresten...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruk Nor-Cargo!

 

Leverte en pall med felger på en Mandag, de tok imot og lagret den til Søndag. Pakken skulle sendes med båt, og den går kun en gang i uken. Tre dager etterpå fikk jeg melding fra kjøper, han hadde allerede fått de på bilen! :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Nor-Cargo!

 

Leverte en pall med felger på en Mandag, de tok imot og lagret den til Søndag. Pakken skulle sendes med båt, og den går kun en gang i uken. Tre dager etterpå fikk jeg melding fra kjøper, han hadde allerede fått de på bilen! :)

 

Nor-Cargo skulle ha 3000,- og Tollpost 1000,- for å sende motoren, så det var egentlig det som avgjorde. Om jeg hadde fått motoren i morgen eller mandag hadde ikke hjulpet, siden jeg reiser på påskeferie fredags morgen. Rekker ikke gjøre en god jobb på den tiden, og kan ikke okkupere plassen jeg skal skru så lenge. Den som venter på noe godt.....

 

 

Får lete i tyske tuningsjapper el lignende etter kromlokk, prøvde å finkjemme Awesome Gti men de hadde heller ikke.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel, så var påska over, og jeg er i full gang med å bytte motor. Har kommet godt igang med rivingen, er noen få bolter igjen så er den gamle 8v'en historie. Den hørtes jammen ikke bra ut da jeg sveiva den i gang for å få manøvrert bilen på plass i carporten jeg står og skrur under. +10'C og knallsol som varmer...er ikke ille å skru da! Får hentet nygullet i morgen tidlig, da blir det et kjapt clutchbytte og ny registerreim på den. Tror selve motorbyttet går greit, det jeg gruer meg til er å bytte ledningsnettet og dashbordet. Må rigge meg til med wiren til speedometeret inn på gulvet så jeg kan bruke gammelspeedoen til å se hvor fort jeg kjører...siden jeg ikke har fått fatt i føleren/drevet til digifiz'en enda. Får stikke på huggern når bilen er oppe og går og hente en.

 

Kjøpte meg ny bruksbil i påska, en 1995 Volvo 460 2.0i Exclusive. Gått langt, men kjøpte den av svigers for en fornuftig penge, de har omtrent bare brukt den til langkjøring. Ikke en bil som vekker noen som helst følelser, men da sparer jeg litt penger. Vi kikket litt på en 1999 A4 1,9tdi Q Avant. Men det hadde nok bare sporet av, med chip, 18", gewinde+++ så vi tok på den fornuftige hatten og kjøpte Volvoen. Ikke hentet den, så jeg må fremdeles gå inntil Golfen er klar:(

 

Innepåske med usannsynlige mengder snop og spill, og god mat og drikke.

 

Hvordan var deres påske da?!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iallefall fått gjort noe fornuftig i påska du da! Mer enn jeg kan si!

 

Nå står det om to bolter så er motoren ute...de to som står gjennom startmotoren inn i motorblokka. Var jo selvfølgelig XZN-hoder på dem så jeg må kjøpe meg en bits i morgen. Surt. Jaja. Var forbløffende lite bolter i boksen da jeg var ferdig. Da jeg byttet motor i Saaben jeg hadde før hadde jeg et par esker fulle. Enkle å skru på disse Golfene!

Må få meg en konto så jeg kan legge ut bilder.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den av en i Lofoten...han bor for tiden i Bodø. Het Hallvar.

 

Hva koster det å få byttet reg.reim på en 16v på verksted? Fikk ikke av boltene på reimskiva på veiva:( Dritpatent VW har der...

 

 

Bilen er nå rensket for motor, ledningsnett og dashbord. Noe av det nye ledningsnettet er kommet på plass, clutch er byttet. Fremdrift å spore:)

Enda MYE igjen. Men blir vel bra til slutt. Får bare ta tiden til hjelp.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den av en i Lofoten...han bor for tiden i Bodø. Het Hallvar.

 

Hva koster det å få byttet reg.reim på en 16v på verksted? Fikk ikke av boltene på reimskiva på veiva:( Dritpatent VW har der...

 

 

Bilen er nå rensket for motor, ledningsnett og dashbord. Noe av det nye ledningsnettet er kommet på plass, clutch er byttet. Fremdrift å spore:)

Enda MYE igjen. Men blir vel bra til slutt. Får bare ta tiden til hjelp.

Varme og/eller muttertrekker så kommer de....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo...men når umbrakobitsen bare går rundt inni ene hullet hjelper det lite med varme og muttertrekker....hadde jeg bare hatt ei psykokraftig tang å sette på så...er så typisk at sånt skjer. Var så greit når motoren var ute av bilen...for sent nå.

 

Ultracomp: Jeg betalte 6000 for motor med komplett ledningsnett, digifiz, begge traversene, dashbord, bensinpumpe. Synes det var en grei deal jeg.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Mekonomen regner 1,1t på bytte av reim. Blir vel en tusenlapp...vet ikke hva de tar for timen. Fikk med noen ark når jeg kjøpte reima der...sånn veiledning de har for bytte. Satser på å bestille time der så snart bilen er oppe og går. Inspiserte reima som står på...den så grei ut, men holder vel et par dager med pen kjøring. Skal prøve å bruke den minst mulig før jeg bytter.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vurderte å ta den brutale fremgangsmåten, men litt vanskelig når man bare har to hender. Må jo få holdt igjen reimhjulet samtidig som man slår. Har minst en arm for lite da...:)

 

Skal stikke innom Mekonomen i pausen i dag og få eksakt pris på bytte...er verdt litt å slippe å plages selv. Vanligvis er mottoet mitt at jeg betaler ikke folk for å gjøre noe jeg kan gjøre selv, men orker ikke bruke masse tid på å knote med registerreima. Førsteprioritet nå er å få bilen opp og gå.

 

Er så usannsynlig lei av å gå, fy man er handicappet uten...verste er at man ikke kommer seg på trening:( Trente jo 10x i uka før motoren røk, skikkelig daff nå. Var ute og jogget en time fra 0600 til 0700 i morres. Må få vekk smågodtet som ble konsumert i enorme mengder i påska :rolleyes:

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motoren på plass!

Dagen startet med at jeg måtte ned med bakre travers for å få tredd inn grenrøret. Ble litt het i toppen da jeg oppdaget det angry

Så fikk jeg på plass ledningsnettet som skal frem i motorrommet, og heiste så på plass motoren. Holdt på alene så det ble litt knot frem og tilbake før jeg fikk motor og girkasse linet opp. Men det gikk til slutt, så var det bare å få på plass fremre motorfeste og travers.

 

I morgen blir det kobling av ledningsnett.

 

Så ut som en uoverkommelig oppgave da jeg åpnet plastsekken det lå i og begynte å greie det ut på gårdsplassen, men når jeg begynte på det fant jeg ut at det egentlig er ganske selvforklarende.

 

Håper jeg kommer så langt at jeg kan få inn dashbordet iløpet av morgendagen, men det kan hende det blir å holde hardt. Må jo få byttet den delen av ledningsnettet som går bak til bensinpumpa og baklyktene. Er annen bensinpumpe til digifiz'en så den må også byttes. Ting tar tid. Ser jo ut som lynet har slått ned inni bilen. Jaja. Nå skal jeg slappe litt av, ut på joggetur i morgen tidlig, tar fri så jeg kan skru fra morgenen av. Skal prøve å få lagt ut bilder etterhvert, blir liksom ikke tid til så mye data når man skrur!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår