Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Here goes:

Gamle søppelmaskinen. Selges billig :rolleyes:

Her var altså utgangspunktet mitt mer eller mindre.

1.jpg

2.jpg

No more eight valves!

3.jpg

Her står den nye og bare venter på å bli montert

4.jpg

Etter en del jobb ble resultatet slik

5.jpg

6.jpg

Gleder meg til det lyser opp i dette!

7.jpg

That's all for now, oppdatering i morgen håper jeg!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lest hele tråden din nå, og det ble så spennende, att nå abbonerer jeg på den :D

Moro å høre! Er temmelig spent selv jeg! :D

Skal ut å lade opp med en times joggetur nå, så er jeg klar for å få orden i spaghettien.

Må vel benytte anledningen til å få skrubbet og vasket litt der batteriet og luftfilterboksen skal stå. Regner med å gjøre ferdig ledningsnettet i motorrommet først, så gå på inni bilen.

Kan nesten bli litt mismodig når det ser slik ut

8.jpg

Men det går vel greit.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, tiden flyr!

Dagens oppdatering er ikke allverden å skryte av. Fått koblet alt i motorrommet, fått på plass ekspansjonstank og spylertank, alle rør er der de skal være. Bare front og radiator som gjenstår, pluss lodding av et par svake punkter i ledningsnettet.

Må nok en tur på Møller og kjøpe sånne strips som skal festes i alle de taggete knottene rundt om i motorrommet. Nå får vi besøk og de blir til mandag, så da blir det nok ikke noe særlig mer gjort denne uka. Hadde virkelig håpet jeg skulle komme lenger i dag! Men ting tar fort lengre tid i praksis enn det gjør i teorien!

Vel vel, god helg folkens!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort litt i går også...byttet bensinpumpe, ledningsnettet til den og baklyktene, sikringsboksen er på plass og det meste av ledningsnettet er koblet. Eneste jeg lurer på er om noen vet hvor de 3 eller 4 tykke røde ledningene med hvite "kabelsko" skal kobles på hen? Var tabbe av meg å ikke ta bilde av sikringsboksen før jeg plukket det ut. De ledningene er ca. 4-5mm tykke, og de kommer fra ledningsnettet til motorrom, en ledning pr "del" av ledningsnettet.

Klarte å forstrekke en muskel i ryggen noe så sinnsykt i går når jeg holdt på å bytte pumpa, så i dag er jeg sengeliggende...typisk, når jeg endelig så en snarlig ende på det hele!

Jaja, blir vel ferdig en gang!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, håper jeg finner ut hva som skal hvor... Resten er jo temmelig selvforklarende, pluggene passer jo bare én plass.

Slik ser iallefall ledningen ut:

9.jpg

Regner med alle de brune ledningene med kabelsko på skal plugges på det minus/jordfestet som er oppe til venstre over panseråpneren??

Man kan nesten bli mismodig av dette synet...men det har sett verre ut!

10.jpg

Ryggen fremdeles en haug med søppel, så får ikke gjort noe på bilen i dag heller...må bare holde senga, bare oppe og vaker litt innimellom.

Stort pluss med det hele: Ledningsnettet som jeg fikk med 16v'en er ikke klipt i whatsoever. Det er glimrende, ettersom det som sto i bilen fra før nok har sett bedre dager, mye hjemmemekk og rask rundt bl.a tenningslåsen. Så nå blir det litt mer orden i sakene, forhåpentligvis ikke så mye jordfeil som jeg hadde fra før:)

Noen som vet hvor man får kjøpt krympeslange i løpemeter? Så de hadde på Biltema i diverse farger, men det var bare 20cm biter. Skal bygge ny reléboks til tåkelysene, og ledningene frem til lysene fra kupéen skal legges i krympeslange og trekkes i chassisbeina.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen har metervis med krympestrømpe,men bare i svart. Har vel ikke så mye å si hvilken farge det er på den,da det blir liggende skjult uansett?

Skal hive ut interiøret i bilen min,for så å fjerne alt av overflødige kabler,har en stygg mistanke om at det ligger en del unødvendig kabling rundt omkring..

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er midt i blinken, takk for tipset!!

Hadde planer om å rydde opp i det gamle ledningsnettet, men motet sviktet hver gang jeg skulle begynne. Tok fyr én gang mens jeg kjørte (forrige eier hadde koblet tåkelysene om bryteren i dashbordet rett fra batteriet uten relé og sikring, så da det kortsluttet var det full fyr under dashbordet!), og flere ganger den ikke har startet...måtte banke på dashbordet mens jeg prøvde, så fikk jeg plutselig start. Så det blir bra å vite at ledningsnettet er 100% nå!

Kom på at min andre bil, en 81mod Saab 99, hadde mye løse ledninger og masse jordfeil. Dro ut over 40m ledninger som gikk mellom sikringsboks og kupéen og som enten var koblet bare i ene enden eller ikke koblet til i det hele tatt.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to sett med pinner der bak, et som er konstant 12V og et som går på tenningen.

Jeg TROR at den på venstresiden er konstant 12v, og hit skal alle røde ledninger, på høyresiden skal alle røde ledninger med hvit stripe.

Ok, makes sense.... venstre som i den siden som er ut mot skjermen når man sitter i setet? Ingen med 16v som har lyst å ta bilde bak sikringsboksen sin og sende meg? Hadde jo forenklet ting så utrolig! Synd å svi i stykker noe :rolleyes:

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider