T/A 455 Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Har litt tenningsbank på malibuen (veldig lite). Kjører bilen på blyfri 95, er orginal motor med 8,2:1 i comp, kamløft og durasjon er så si fraværende. Motoren er helt orginal, urørt, alt av smoogtilbehør er der. Klarer ikke disse bilene i orginal utførelse å kjøre på 95? Er såpass lite bank at jeg antar at det forsvinner med bruk av blyfri 98. Har ikke målt tenningen på den, men antar at den står på det orginale som vell er rundt 5 grader. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Vin code L den motoren du har da? 4porter? Hp: 165@3800 Tq: 260@2400 CR: 8,5:1 Plugger R-45TS Gap: 0,45" Tenning: 8 grader BTDC Spørst om tenninga er stilt til 98 Okt? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Ja, har tenkt tanken, er jo greit å få ut de stakars hestene som er der, står foresten 170hk i vognkortet. Tenningsbanken ble faktisklitt bedre etter at jeg presset motoren litt, er nok lag på lag med sot på stemplene :) Motoren går ellers ekstremt pent, så er litt usiker på om jeg har lyst til å skru så mye på den. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 En tune up gjør bare godt uansett. Hadde sjekket tenningsanlegg, plugger og fortenninga. Er det bra så veit du det og slipper å lure på tilstanden. Og så er det jo halv pris på Chevy deler :D Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 ja, hehe. var det før i allefall. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Still tenninga til 8grader FØD, hvis den banker eller "pinger" med 95okt kan det være sot ja, eller at noe er galt med egr-ventilen, eller vakuum til den. Typisk syndrom på original HEI fordeler og fjerna EGR, er tenningsbank på kvart til halv gasspådrag... (Been there, done that) Løste det med en justerbar vakuumklokke til fordeleren, med så mye som mulig sperret ut. (Klarer ca 22-24 grader fortenning på vakuumen originalt - alt, alt, alt for mye, reduserte den til ca 12grader). Da kan man i tillegg legge fortenninga på et normalt niva, for litt mer effekt når fjøla går i bunn ;) Nyttig info: http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/timing101s.htm http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/hei.htm Motoren skal fint klare '95 blyfri ja, brors '77 Caprice 305cid hadde aldri problem ellers med det. Hvor blir det av bildene? :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.