Gå til innhold

Sjekkpunkter før EU-kontroll

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

enkelt å greit som topic sier, er jeg intressert i enkle sjekkpunkter før EU-kontroll.

Noen problemer jeg har:

- ABS kobler ut i tide og utide, den er for det meste ikke funksjonell

- Bytter hjullager venstre foran nå

- Litt lyd fra styresnekka? Dette er når forrdekka står i lufta og jeg svinger dekka med handkraft fort.

- Usikker på hvordan det blir med bøttestolene mine...?

- Alt av lys fungerer

- Nye klosser bak

- Håndbrekket er stramt, men tar ikke noe særlig tak

- Skal ha i chip/ladehjul/isv ventil/fpr, men tror kanskje det er lurt å vente til med etter eu godkjenninga som skal være ferdig innen mars.

- Bilen ble kjørt med 98 før jeg fikk den, så katta er brent, koster vel skjorta med ny?

- litt lekk i eksos

Huff, ble mye problemer dette, men med min ståløkonomi blir det ikke no problem :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- VAG 1552 Tool så finner du feilen. Gjør anntageligvis din lokale VW forhandler Gratis. Er gjort på 5 minutter. Tipper på gåen hjulsensor = 500 spenn ca

- Da er jo det ok :P

- Tviler på dette blir annmerket

- Tviler på dette blir annmerket .. spess visst du drar på et lite bondeverksted. Da tror de det skal være sånn. NAF og Biltilsynet annbefales IKKE

- Ok

- Ok

- Stram mere ? Eventuellt dårlig calippere eller gåen selvjustering. Men ofte går brekket igjennom selv om det ikke tar allverden.

- Neida, ingen som merker dette ... kan være dog at avgasnivået endrer seg. Så okei - vent

- Ikke det som har gjort det. Anntagelig fyllt på over max merket med olje. Tar livet av katta. Men vedder skjorta mi på at ingen merker noe på avgassmålingen

- Hvor ? Midt på et rør eller noe ? I så fall litt eksospasta fikser det. Hull i potte så er det bare og bytte. Eventuellt et erstatningsrør.

Ikke se så mørkt på ting og tang. Ellers skal jo vindusheiser, dørhåndtak, fløyte osv fungere. Bremser forann og bak. Alle hjullager. Stabstagforinger er ofte et tema. Lekkasjer på motor osv. Går jo på allmenntilstanden på bilen liksom.

Mange mener Corrado er dårlige biler. Jeg er delvis enig. Sliter med enkelte ting som G-lader, ABS, dørhåndtak, vindusviskere.

Alt alt har en enkel løsning. Les på http://www.vwvortex.com der er det rep-guide til det meste.

Men i utgangspunktet er Corradoene bra biler teknisk sett i forhold til bruken. En Corrado som har fulgt alle servicene opp til 150.000 (muahahahaha, for det finnes jo) tror jeg ville vært en knall bra teknisk bil. De fleste problemene på Corrado er elektrisk.

Lykke til!

Hilsen Raymond

* med bilen inne på EU kontroll i uka som var. Calippere back fucked og fjærbeinslager forann

Raymond

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk RS2-GTi!

Dette likte jeg å høre ;)

Nå ser jeg litt lysere på fremtiden, når det gjaldt den abs-sensoren slet jeg litt med å få den av foran på venstre side. Så tror denne er helt ødelagt nå. Tester dem absen? Eller kan jeg bare nappe ut lyset i dashbordet? :P

Skal lese litt på http://www.vwvortex.com en dag, men nå skal jeg legge om til vinterdekk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å napp ut lyset ja ... tror ikke dem finner det ut på kontrollen. Håp på godt føre før kontrollen slik at de ikke får testet den heller.

Men anntageligvis er det en sensor som er føkkd.

Tipper den kom når du bytta hjullager ? ;)

Kan være dritt på Rollcagen også .... dvs den som gir singnal til sensoren ... en rund dings bak bremseskiva med masse hull i...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=562390

Direktelink mot den FAQen ...

Raymond

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Var på EU kontroll i går. Kun 2 hull, bremseslange(har ny liggende), og ABS streika. mistenker hjulsensor, men skal få vw til å ta diagnose. RS2-GTi snakka om billige sensorer, hvordan komme i kontakt?

raymond@rs-concept.com

Tar noen dager før du får svar, er ikke helt frisk.

Raymond

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider