Gå til innhold

Finnes det G60 16v originalt fra fabrikk?

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

Vel, det har ikke noe med mangel på 8v topp å gjøre, men vw konsernet lagde vel tilsammen (dette tallet er jeg ikke sikker på) men var i størrelses-orden rundt 100 versjoner av golf limited version 16vg60... Dette er det råeste man får tak i hvis den er original og enhver vw entusiasts drøm.....

Den kom med 210 hk, men siden den aldri ble tatt inn i norge som modell av vag, så vil ikke vag sende ut godkjennings papirer på denne bilen... hadde de villet det, så hadde jo golf med 210 hk vært en enkel sak å godkjenne..

btw: men når jeg ser på den annonsen i etterkant, så snakker ikke han om en limited version, hadde det vært det, så hadde jeg kjøpt den på flekken :) Den bilen han selger her har originalt g60 understell, og med 16v motor... det er altså snakk om en vanlig 16ventiler her med 139 hk..

vil allikevel leggee til at dette er et godt kjøp... bli enige med han at dere sier at kjøpssummen er 5000 til tollvesenet, så har du bilen for 1500 i toll :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dan Stamnes

det var verken mangel på 8vtopper eller noe annet..

golf limited vart laget i hele 72 eksemplerer + 2stk corradoer

210hk originalt, alle golfene ble levert med 4x4 og 4 dører, ingenting som sa at dette var rå kraft på hjul

70 golf limiteds og 2 corrado limiteds hvorav kun 1 er syncro....

i tillegg har de alle orginalt usa fangere altså ikke 90 fangere

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Hva er forskjellen på en limited motor, og f.eks den jeg har ?Bortsett fra at min ikke er fabrikkbygd.. Min er jo også en 16vG60 egentlig..

Annen komp på 16VG60`ene....

Alle var levert med rocco 16V innsug og en tb elbow (throttlebody elbow) slik at gasspjeldet går klar av bremsevæsketanken

motoren min er bygget på specs av 16VG60 og var opprinnelig utstyrt med motorsport lader....

Vet ikke tilstanden på den corradoen men har sett bilder av den tidligere.... samme gule farge på den også

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

vil allikevel leggee til at dette er et godt kjøp... bli enige med han at dere sier at kjøpssummen er 5000 til tollvesenet, så har du bilen for 1500 i toll :)

trodde det var 1300 i toll jeg :) Uansett, jeg har ikke planer om å kjøpe bilen. 5 dørs har aldri vært noen favoritt hos meg.

Edit: trur jeg skjønte hva du mente nå golf gti16v :) Trodde du mente vrakpantavgifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

trodde det var 1300 i toll jeg :) Uansett, jeg har ikke planer om å kjøpe bilen. 5 dørs har aldri vært noen favoritt hos meg.

Edit: trur jeg skjønte hva du mente nå golf gti16v :) Trodde du mente vrakpantavgifta.

Jo, var toll jeg mente jeg, men vrakpant avgiften er faktisk på 1500 den og, bare det ad vrakhandlere pleier å ta et gebyr på 200 hvis du vil ha pengene i handa.. Har rett på 1500 hvis du vil ha pengene fra staten rett inn på konto, men da må du vente en måneds tid på de....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider