olehenri Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 hul traktor lyd faktisk =) hehe hehe.. skal høre på eksos i dag.. :D kan bli simons og kanskje, tror det er billigre. .hehe Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Har lært at det nytter ikke å kjøpe det som er billigst ;) Ville gått for Supersprint eller Ferrita.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Har lært at det nytter ikke å kjøpe det som er billigst ;) Ville gått for Supersprint eller Ferrita.. Sier oss enig med Danna vi...;) Hihi.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Har lært at det nytter ikke å kjøpe det som er billigst ;) Ville gått for Supersprint eller Ferrita.. :D jeg kjøper det som er tilgjengelig i byen jeg.. det som folk her fører, simons skal visst funke greit har jeg fått høre. så skal nedover å høre på pris etterpå.. betale forsikring og årsavgift først.. angry Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Har lært at det nytter ikke å kjøpe det som er billigst ;) Ville gått for Supersprint eller Ferrita.. Word.. kvalitet koster og man får det man betaler for. Har selv fått bygd Ferrita på golfen min fra kat og bak -og det ble faktisk billigere enn å bare kjøpe bakpotta fra Supersprint (som be-4-you skulle ha 8k for) i tillegg er det rustfritt og har livstidsgaranti. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Word.. kvalitet koster og man får det man betaler for.Har selv fått bygd Ferrita på golfen min fra kat og bak -og det ble faktisk billigere enn å bare kjøpe bakpotta fra Supersprint (som be-4-you skulle ha 8k for) i tillegg er det rustfritt og har livstidsgaranti. Er det no gromlyd da Geir? ;) Hehe.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hehe, vel det hjalp med åpent K&N filter. Ble litt deilig dyp brumming enste da. Er jo småbarnsfar nå så jeg kan jo ikke ødelegge kjøregleden helt for jentungen når hun koser på bilturer. Er fornøyd med lyden nå og responsen nå. :) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Da har je vært i byen en tur.. ble 6000 ut og bestillt ting til 6000.. hehe Betalt forsikring og årsavgift, og bestillt nye bremser og klosser foran, avbestillte brembo bremsene da det var 1mnds leveringstid på de, noe jeg ikke har tid til. Så bestillte skiver og klosser foran til ca 1600kr. Så kikka jeg litt på eksos, ble med at jeg bestillte Simons eksos til 3500 fra kat og ut. Sku være mye bedre enn det jalla mekket jeg har nå sa de. :D Så bremsene og eksosen kommer på onsdag. Bestillte meg time på verksted 10 mars til å montere det og ha etter kontroll på eu godkjenninga. Kommer på ca 1500 kr. Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Betaler du 1500 for å montere eksosen? Det var jævlig dyrt, har du tilgang til en løftebukk ordner du det selv på toppen en time. Etterkontroll av PKK skal jo være gratis da. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Betaler du 1500 for å montere eksosen? Det var jævlig dyrt, har du tilgang til en løftebukk ordner du det selv på toppen en time. Etterkontroll av PKK skal jo være gratis da. nei, et par hundre for eksosen, bremsene sku de ha 1000 spenn for å montere. Har ikke tilgang til en dritt, har heller ikke peiling på en dritt, hehe. så jeg setter bilen på verksted for å gjøre ting. Der har jeg i hvertfall litt garanti for arbeidet. Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Er det bremsene forran? Skiver og klosser? Dette ordner du selv Ole Henri, ta av hjulet og skru løs calipperen som sitter i 2 13mm skruer (mener jeg det var) strips den fast i fjæra så den henger ute av veien. Bruk en 17mm fast og skru løs braketten calipperen sitter i, deretter bruker du ett stjernejern for å ta ut sentreringsskruen i skiva. Får du den ikke løs pga rust e.l borrer du den bare ut. Bank på skiva til den løsner og hiv den bort. Bruk ei negerkuse eller masse smergelpapir om du ikke har noe annet til å pusse rent alt av bøsset og sett på den nye skiven. Har du borret ut sentreringsskruen og ikke får skrudd i en ny er det ikke noe krise den er der kun for at hullen til hjulboltene skal passe overens. Puss rent sporene som klossene glir i på calipperne slik at støv og dritt blir borte og klossene glir lett. Ta en hammer og press skaftet i stempelet på calipperen så den kommer i bakre stilling, nå skal du få plass til nye klosser. Du må ta i litt, og du trenger ikke åpne nippelen for å slippe ut bremsevæsken. Monter på braketten for calipperen. Monter på calipperen og sjekk mansjettene for glideboltene. Smør gjerne opp med mer kopperfett, men ikke så mye at de ikke går tilbake når du slipper bremsen. (vanskelig å forklare, bare smør opp litt forsiktig) Monter calipperen og klossene, eventuelt juster på skiven så hullene stemmer overens slik at du får på felgen. Voila. Enkelt som bare det, og du har 1000 kroner å bruke til bensinpenger. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Andersen Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Er det bremsene forran? Skiver og klosser? Dette ordner du selv Ole Henri, ta av hjulet og skru løs calipperen som sitter i 2 13mm skruer (mener jeg det var) strips den fast i fjæra så den henger ute av veien. Bruk en 17mm fast og skru løs braketten calipperen sitter i, deretter bruker du ett stjernejern for å ta ut sentreringsskruen i skiva. Får du den ikke løs pga rust e.l borrer du den bare ut. Bank på skiva til den løsner og hiv den bort. Bruk ei negerkuse eller masse smergelpapir om du ikke har noe annet til å pusse rent alt av bøsset og sett på den nye skiven. Har du borret ut sentreringsskruen og ikke får skrudd i en ny er det ikke noe krise den er der kun for at hullen til hjulboltene skal passe overens. Puss rent sporene som klossene glir i på calipperne slik at støv og dritt blir borte og klossene glir lett. Ta en hammer og press skaftet i stempelet på calipperen så den kommer i bakre stilling, nå skal du få plass til nye klosser. Du må ta i litt, og du trenger ikke åpne nippelen for å slippe ut bremsevæsken. Monter på braketten for calipperen. Monter på calipperen og sjekk mansjettene for glideboltene. Smør gjerne opp med mer kopperfett, men ikke så mye at de ikke går tilbake når du slipper bremsen. (vanskelig å forklare, bare smør opp litt forsiktig) Monter calipperen og klossene, eventuelt juster på skiven så hullene stemmer overens slik at du får på felgen. Voila. Enkelt som bare det, og du har 1000 kroner å bruke til bensinpenger. kunne ikke sagt det bedre selv,snakker vi bilmekanikker her eller?? hehe Gjør som Cluster sier her,veldig enkelt og grei jobb,kan liksom ikke gjøre så mye gæli her. i værste fall kan jeg godt skifte det for deg også kan du evt gi meg noen kr for det :) trenger alltids det jeg... må ha en ny ABS giver til høyre framhjulet mitt og det koster 5-600,- originalt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 x-mekaniker på buss og lastebil. Nå blir det lite skruing siden jeg har ødelagt nakken og ryggen så jeg skal omskoleres til ett eller annet.. må bare finne ut hva først, men det blir nok ikke ett yrke hvor vernesko inngår i "uniformen" *hehe* Å bytte bremsene er uansett en jobb hvem som helst med styrke nok i nevene til å løsne en skru kan gjøre. Kjøper du i tillegg Haynes boka for Mk3 står det sikkert forklart enda bedre + at det er med bilder ;) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 jeg liker ikke å mekke bil av prinsipp.. har en fetter som døde mens han mekka bil, så det er en grunn til at jeg ikke har noe interesse for slik. Beveger meg ALDRI under en bil hvis den ikke står på grav. Så jeg setter min lit på verksted, har ikke noe i mot å betale for montering av slik. Så lenge det ikke er merkeverksted, sykt dyrt! Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Du trenger ikke gå under bilen for å bytte bremser, men jeg skjønner hva du mener. Du får jo tross alt garanti på jobben om du setter den inn. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.