Gå til innhold

Mazdafun Drift-team....

Ranger emnet

mazdafun

Anbefalte innlegg

• 10 months later...
Heisann.

Nå er ene bilen ferdig, og vi har testet den litt. Her er en liten film...

Filmtajm

OK, det er ikke meg eller min bil, men det er en fin inspirasjons-video. Fiiin lyd !

mvh

håper vi får se deg sideveis på gatebil eller no til sommern med cosmo'n eller en av rx7'ene osv... eller wankel pickupen? =)

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper vi får se deg sideveis på gatebil eller no til sommern med cosmo'n eller en av rx7'ene osv... eller wankel pickupen? =)

Hei.

Her i leiren skjer det mye, men samtidig altfor lite på FC fronten :-(

Bilene er ribbet, bur er satt inn, stoler handlet inn,alt understell er byttet ut (TEIN), og drivverket ink. komplett bakstilling er skiftet ut til Turbo II. (Begge bilene er orginalt NA biler).

For døren står motorer. Vi har 1stk. 3.gen motor (REW) klar med twinturbo. I tilegg venter vi inn en kompis sin FD som vi får en motor til fra (-men denne gikk ikke da vi kjøpte den i USA). Vet ikke enda hvor mye jobb det er å putte inn REW i FC, men det er noen som har gjort det før. Med MIG-sveis, og vinkelsliper er nok mye gjort :well .

Men akkurat nå er det Cosmo som er prioritert. Her er det ny lakk på gang, og for å si det pent; enten blir dette helt mega-pimp (totalt over streken!), eller så snakker vi "next years fashion". Jeg var hvertfal skikkelig i tvil når vi startet sprøyta inni døråpninger, etc, men håper det blir ett bra resultat. Både gleder og gruer meg til å montere den. (-den er ikke Rosa, knock ).

REPU i sidelengs action kan du glemme. Det har skjedd en gang, og jeg dreit nesten i buksa. Det var på regn, og jeg måtte ratte noe sinnsykt for å ta den inn igjen ! Snekkestyring er IKKE "driftvennlig".

Ellers er FD ett greit alternativ. Her er en bil klar mekanisk, og skal kun males før bruk (våren).

"ellers er det ikke mye som skjer" :well

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh oi oi! FC sidelengs ser morro ut! Min blir klar til sommern for å ligge brett :)

Satser på å få den lakka innen utgangen av januar så blir det vel litt kjøring så fort det er ålreit med sommerdekk igjen! (om jeg får tilbake den rosa lappen, noe det ser utrygt for :S)

Snakka jo på å kjøpe de Tein demperne av en av bilene deres for leeeenge sia.. Litt ustabil økonomi her så jeg la det fra meg, men jeg er egentlig fortsatt interessert :P Vet ikke om det fortsatt er stemning for å selge de? Trenger VIRKELIG en oppdatering det understellet mitt hehe.

Det blir vel en tur til Roy i helga å hente deler!? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal gå over motorene så er det visstnok "bare" borre opp noen hull og gjenge litt i senterhuset for at motorfestene til FC skal passe på FD'en...

Hei.

Jeg trodde også dette, men når jeg lanserte denne ideèn på SS med noen folk der, så sa de at dette ikke gikk. Men jeg får bare se på det. Om bånpanna fra FC passer rett på ellers, så kan det vel ikke være noe problem?

Kommer vel til å lage en spm. tråd om det på usa-forumet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Holder bilder litt tett intill brystet enda. Det er stor variasjon i fremgangen på disse bilene grunnet ganske variabel arbeidskapasitet på fritiden (les: jobben tar altfor mye tid).

Det er ikke noe gøy å legge ut bilder en mnd, og så skjer det ikke noe på f.eks 3 mnd.

Jeg skal legge ut bilder når ting begynner å nærme seg.

Det er ganske mye jern i ilden nå, som alltid :bump

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Holder bilder litt tett intill brystet enda. Det er stor variasjon i fremgangen på disse bilene grunnet ganske variabel arbeidskapasitet på fritiden (les: jobben tar altfor mye tid).

Det er ikke noe gøy å legge ut bilder en mnd, og så skjer det ikke noe på f.eks 3 mnd.

Jeg skal legge ut bilder når ting begynner å nærme seg.

Det er ganske mye jern i ilden nå, som alltid :bump

mvh

Oki! :D Skjønner... Gleder meg til å se prosjektene din! Blir noe ferdig til sommeren da?

Ja, det er for få timer i døgnet rett og slett... ;)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg trodde også dette, men når jeg lanserte denne ideèn på SS med noen folk der, så sa de at dette ikke gikk. Men jeg får bare se på det. Om bånpanna fra FC passer rett på ellers, så kan det vel ikke være noe problem?

Kommer vel til å lage en spm. tråd om det på usa-forumet.

mvh

Ganske sikker på at det går. Tror kanskje boltsirkelen på bunnpanna på FC og FD er forskjellig, kan alltids sjekke det for deg, men da må du sende meg pm med pris på eksos til 323 GT-R :)

brap-brap-brap

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider