Gå til innhold

Turbo/trim til Celica T20 1,8?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Motorene der er ikke så veldig sterke så turbo konvertering koster mere enn det smaker. Stemplene har en tendens til å sprekke ved 0,5 i lade trykk. Man kan selvfølgelig bytte stempler men motoren er ikke sterk nok til de helt store effekt uttak. Jeg vil nok heller annbefale ca 50Hk lystgass. Er dette riktig satt opp sliter det mindre enn turbo siden man bare bruker det på litt høyere turtall.

Det mest fornuftige er nok å enten bytte motor (hvis han har ett spesielt forhold til bilen) til en 3s-ge(2l) eller bytte bil til en med riktig motor (GTI eller GT-4). Å trimme en liten motor blir ofte så dyrt att forskjellen mellom pris på ny bil og trimmet orginal bil blir heller liten. Lykke til.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår