Gå til innhold

remote problem?

Ranger emnet

glx-rider

Anbefalte innlegg

Har nå 3 forsterkere bak i kjerra.. dette er en audison lrx 2500, en gas alpha 2x100 og rn ny 2 kanals rockford punch..

Problemene begynte når jeg koblet til punchen.. Da lot jeg rmt-

gå inn på audison og tok ut til de to andre fra den(denne har egne rmt- utganger) Dette funket fint når jeg bare hadde gas og audison, men nå skrudde verken gas eller rockf seg på.. Så byttet jeg rmt- , og satt den rett på gas, og hentet ut til de to andre via samme koblingspunkt.. Da fungerte dette greit..

problemet nå er at hvis jeg bare vrir om tenningen et hakk slik at bare anlegg kommer på så funker anlegget greit.. men hvis jeg så vrir om et hakk til og starter motoren(cd-spiller skrur seg av og på nå, har alltid skjedd) så skrur bare gas og rockf men det lyser på protect lampa til audison... noen som skjønner hvorfor??

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Det er vel en tommelfingerregel at man skal bruke et relè når du har mer enn 2 forsterkere koblet til spilleren. Vet ikke om disse remote utgangene på forsterkeren din forsterker remote signalet, men ville prøvd å koble alle tre forsterkerne gjennom et relè.

Pål B

Ja vel.. takk for svaret.. Har hørt om de som kobler fire 5 forsterkere uten rele så trodde detn skulle gå greit men.. Rart der er 3 rmt utganger på audison da! bortkasta $ kanskje:rolleyes: får jeg kjøpt disse releene på bilxtra og sånn el?? Er det en spesiell type jeg skal spørre etter? Det er vel mange forksjellige a dem..

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by glx-rider

Ja vel.. takk for svaret.. Har hørt om de som kobler fire 5 forsterkere uten rele så trodde detn skulle gå greit men.. Rart der er 3 rmt utganger på audison da! bortkasta $ kanskje:rolleyes: får jeg kjøpt disse releene på bilxtra og sånn el?? Er det en spesiell type jeg skal spørre etter? Det er vel mange forksjellige a dem..

Du trenger et vanlig 87b relè, gjerne med tre utganger, men to holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mainiac

remote'n er på 12V.. Trekk like gjerne en ledning rett fra batteriet inn til en bryter inni bilen.. koble remote'ne fra forsterkerne i parallell med utgangen fra bryter'n.. da bestemmer du selv når forsterkerne skal være av eller på..

Hva er poenget med det? Du har vel ikke forsterker i bilen fordi du liker å skru den av og på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mainiac

remote'n er på 12V.. Trekk like gjerne en ledning rett fra batteriet inn til en bryter inni bilen.. koble remote'ne fra forsterkerne i parallell med utgangen fra bryter'n.. da bestemmer du selv når forsterkerne skal være av eller på..

Jævli kjipt å glemme de på og da! Btw Mainiac staves Maniac..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider