Gå til innhold

B23a

Ranger emnet

Trond.S

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg en 240 her om dagen. I den sitter det en B23A motor, men den går ikke spesielt pen (rakle rakle). Tror det er skjørtebank eller noe sånt. Motoren går jævelig tungt rundt, klarer ikke å dra den rundt med handmakt uten pulggene i (noe som ikke er noe problem på min B19A). Lurer på om den er varmskjært for det er nesten ikke vann på den. Jeg har andre stempler liggene kanskje jeg setter i dem visst motor ser ut til at den kan reddes, men de er fra en B23E har har flat topp og i A motoren har jo stempelene grop. Vil komp. bli høyere?

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Hei

Jeg kjøpte meg en 240 her om dagen. I den sitter det en B23A motor, men den går ikke spesielt pen (rakle rakle). Tror det er skjørtebank eller noe sånt. Motoren går jævelig tungt rundt, klarer ikke å dra den rundt med handmakt uten pulggene i (noe som ikke er noe problem på min B19A). Lurer på om den er varmskjært for det er nesten ikke vann på den. Jeg har andre stempler liggene kanskje jeg setter i dem visst motor ser ut til at den kan reddes, men de er fra en B23E har har flat topp og i A motoren har jo stempelene grop. Vil komp. bli høyere?

Hilsen Trond

Sikker på du gidder gjøre noe med en potensiellt ødelagt motor?

Man får jo B23A'er nesten kastet etter seg.

Kjedelig om du bruker mye tid for å ikke oppnå noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Sikker på du gidder gjøre noe med en potensiellt ødelagt motor?

Man får jo B23A'er nesten kastet etter seg.

Kjedelig om du bruker mye tid for å ikke oppnå noe..

Heisann

Skal i allefall åpne å se :) Er mulig jeg skaffer en annen motor visst den er helt gåen, men siden jeg har de andre stempelene liggene er det verd et forsøk. Men slapp av jeg er ikke sånn at jeg bruker masse penger til ingen nytte, men tusen takk for omtanken :)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Kan få min b19a for utrolige 10.999kr!!

Slå til nå og få med M40 kasse for 17.320.60 kr.

òg det er ikke alt! bestiller du nå, får du også med en ostehøvel!

(tv shop inspirert svindel)

Oi oi da må jeg neste slå til da jo!! Det er jo bare 11,40706666666666667 ganger mer enn det jeg ga for bilen det jo!! SUPERTILBUD!!

Tok av toppen i stad. Sylinderene så gansek fine ut bortsett fra noen små riper som kan hones bort. MEN når vi sveiva motor'n rundt litt så kunne jeg trykke ned den ene stemplet en liten bit. Det er det som laga den helvetes raklinga. Håper det er krysspinnen som har gått og at veiva er like hel. For da monterer jeg det sammen igjen med de delene jeg har liggende.

Måtte bra hen en pause of rally og internett nå ;)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Sannsynligvis ligger det ene rådelageret igjen nede i bunnpanna... har skjedd meg på et par biler. Gammal motor med lite kjølevæske og dårlig oljetrykk sammen med ungdom bak rattet går ikke så veldig lenge...

Ja, det sånn jeg er redd jeg finner det! Er det sånn må jeg få rota meg til å kjøpe en motor med føner.

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen!

I dag for det første fikk jeg rota meg til å ta ut motor'n. Det var rådelagret som var utslitt. De kantene som gjør at lagerene skal sitte stille var knekt og lagret hadde satt seg på veiva. Da hadde råden gått rundt utenpå lagret. MASSE riper!!! Det der var jævlig dumt forklart, men ingen bryr seg vel om hva som var galt med denna motor'n alikevel ;)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider