Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet

Skidracer

Anbefalte innlegg

Hei :) Nå er jeg etteerhvert blitt 24 år! :) Jeg har vel egentlig ikke så utrolig mye erfaring, men jeg har mange venner som river med bil, og leser alt jeg kommer over av tekniske artikler. Da jeg var 17, fikk jeg mors gamle mustang, med rast motor, så jeg og far satte den i stand til jeg var 18. Etter det, har jeg lært meg å skru på fars gamle arbeidsbiler. Mye sierraer, og slikt. Jeg hadde en opel rekord en stund og. Den lærte meg ganske mye om skruing den og.... lol. Udugelig bil... Ellers er vel dete den første bilen jeg plukker helt ned for restaurering. Jeg har bare delrestaurert en gammel cherry en gang, sammen med far.

Når det gjelder verkstedet, så var det en gang et gammelt fjøs. vi har vaska det ut, støpt gulv og malt. Fordelen med et murfjøs, er at veggene er isolert, så det er ikke for varmt om sommeren, samt at det er varmt nok om vinteren.

Ellers er det artig å høre at det er flere en meg som liker gammel Toyota! :thumb Og den lyseblå har jeg aldri hørt snakk om før!! Hvor var det du så den? Tromsø?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ellers er det artig å høre at det er flere en meg som liker gammel Toyota! :thumb Og den lyseblå har jeg aldri hørt snakk om før!! Hvor var det du så den? Tromsø?

Er i Asker nå. Jobber.. Så den da jeg var ute og kjørte ved Slemmestad. Grensa mellom Akershus og Buskerud. En lyseblå en :) Hold faen meg på å kjøre av veien.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten fra Tromsø jeg og.. Mange kåte nordlendinger som sikler på toyotaen.. :)

lol, guilty! *rekker opp handa*

Er fra Tromsø selv, og er minst like frelst som dere. Gleder meg nesten like mye som Skidracer til bilen hans kommer på veien.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare nordlenninger som liker bilen min...? :wonder

Er forresten halvt nordlenning selv.

Jeg liker bilen din, og jeg er fra Østlandet! happyhappy

Dette har sikkert blitt svart på før men skal du bruke ae86'n til drifting?

(det er påbudt)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke den til daglig, og på driftetreff, derav "Daglig Drift" :thumb

Ellers skal jeg ha fullt interiør, med bur. Slik at den egner seg til begge delene. Buret kommer alikevel etter motortrimming. Det er ikke vits å ha bur som tåler en utkjøring, hvis bilen ikke er sprek nok til å drifte...

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja starter vel tromsø ae86 klubb snart yodude

Hmm. well Dere får vel kjøpe noen biler snart da.. ;)

Og jeg skal snart registrere Skidracers som en klubb... :thumb

Styreformann Skidracer.. Tenk dere det... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...