Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legg også merke til stativet på strøm kabelen..... det ble nesten samme mint fargen i negativ...... DER har vi fargen....

 

JA.. hvordan i alle dager kan noe være så fargeblind at de liker den grønnfargen?

 

Anyway... Tilbake til bilen. Da jeg kjøpte den hadde den en del elendig utførte ombygginger... Det første jeg så var takluka. Den var lappet igjen siden det ikke er lov med takluke i rallybiler... Det er i og for seg greit.. Men lappinga var sprukket, og det rant vann inn... Siden jeg har en takluke liggende, har jeg tatt vekk plata igjen.

takluke.jpg

 

 

Så titta jeg bak i bilen.. Her har en eller annen knotpung finni ut at det var en glup ide å tette igjen avrennet.. :heyyou Her har vi derfor sveisa litt :)

bakhjul_rust.jpg

 

Den verste ombyggingen stod igjen.... Tidligere eier fikk det for seg at han trengte større bremser på asfalt. Derfor Sveisa han sammen en haug metallskrot til et feste for to bremsepumper.. De er fra Girling, så det plager meg ikke i det hele tatt... Måten det var festa på derimot, gjør det... Jeg dro sveiseskjøtene fra hverandre med håndmakt... Jeg har derfor bytta tilbake til standard bremsepumpe, etter at diverse unødvendige huller og annet tull var tetta i torpedoveggen..

torpedert.jpg

girlingbrems.jpg

 

Stor takk til Kormi, som har stått på og sveisa rusten jeg fant cheers

kormi.jpg

 

 

Vi har forresten verdens råeste verkstedklokke.... :thumb

klokke.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette gammel bilen til david på forumet?

Tenkte faktisk på å bytte den mot ke35en, men det ble ikke noe av :rolleyes:

 

Utrolig bra prosjekt :respect

 

Det stemmer:) kjøpte den av david! Til hans forsvar var det eieren før han som voldtok Corolla'n med sine flotte modifiseringer..

 

Nikdev: jeg har dessverre ikke ork/tid/mulighet til å redde 3dørsen (som jo er kulest) Om noen andre kan det er det fint... Men det er virkelig ikke mye bra..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du ha for 3dørsen?

 

hmmm.... Det er et serdeles rustent skall uten innfesting til hovedbremsepumpe og 4link.... ikkeno kanaler, stort hull i venstre innerskjerm ba, tårna forran har en del rust+++

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg godt... Jeg kan heller sende deg bilder. Men husk at det ikke er en bil.. Det er et tomt skall. Alt av deler må over på den andre, da den var tom da jeg kjøpte den.

 

Men nå tar jeg kvelden.. Må på jobb 05.00

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner det å skje noe simen. lykke til videre. får komme bort å se på den en dag, når den er klar.

hilsen pekki (3d-design)

 

Nemmen! en annen idefag elev jo! Bare å stikke innom... Men min står hjemme nå. (5 min fra skolen:D) Jeg skal jobbe en del under, og da er grava veldig fin.... Du skal bare se sveisinga til Kormi.. Den er så fiiin :thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre ;)

kjører rundt (det vil si dama) med en knall gul 1984 323 nå, med "styling"

så harry at den er tøff...

 

 

Right............. Harry kan bli tøft, men ikke uten seriøse invisteringer... Du kaller deg 3dDESIGN-student...fyyyy... Du lærer nok hva som duger i løpet av året :D :hammer Tror vi må skjerpe stilen din litt. heyyou

 

Mangler deg på msn forresten.... Legg til Pedalpedagogen@hotmail.com

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår