Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet

Skidracer

Anbefalte innlegg

• Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by clone baby

Ahh, nydelig bil, misunner deg grådig! :)

Hva dim er det på hjula? lyst og selge kansje? ;)

Hjula er 195/50/15 Azev A, Men de er ikke til salgs. AE86 har foresten ikke 100/4 som alle andre toyota, så jeg tror ikke de passer på din. Jeg har 114,3. Samme som 200sx.. Har to hjulsett til, men har somlet med å ta dem frem fra loftet for å ta bilde....:sombrero

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Hjula er 195/50/15 Azev A, Men de er ikke til salgs. AE86 har foresten ikke 100/4 som alle andre toyota, så jeg tror ikke de passer på din. Jeg har 114,3. Samme som 200sx.. Har to hjulsett til, men har somlet med å ta dem frem fra loftet for å ta bilde....:sombrero

Er det 4x114,3 så passer de på colten ;) Har 1 sett 205/50r15 hjul hvor den ene felgen er ganske ødelagt :( men må nokk få en felg repperatør til og rette den opp skikkelig igjen, er nokk ikke bare til og klesje på noen lådd her nei, felgen er SKJEV!:(

Det er 4x100 på corolla AE82 sant?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Er det 4x114,3 så passer de på colten ;) Har 1 sett 205/50r15 hjul hvor den ene felgen er ganske ødelagt :( men må nokk få en felg repperatør til og rette den opp skikkelig igjen, er nokk ikke bare til og klesje på noen lådd her nei, felgen er SKJEV!:(

Det er 4x100 på corolla AE82 sant?

Er 4x100 på vanlig corolla, ja. (samma som golf) Skulle prøve 17 fra corolla'n til en kompis, men de passa jo ikke! Driftefelgene fra 200sx'n hans passa mye bedre! Savner du din gamle AE82 eller?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Er 4x100 på vanlig corolla, ja. (samma som golf) Skulle prøve 17 fra corolla'n til en kompis, men de passa jo ikke! Driftefelgene fra 200sx'n hans passa mye bedre! Savner du din gamle AE82 eller?

Jah, savner den grådig :( var ikke så pen i standen , så jeg fant ut att det ikke var vitsi og "resturere" den, if u c? Men skal nokk ha en lik en senere i livet ;) eller kansje ae86? ;) Men har nokk med colten nå så får gjøre den ferdig først :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Update:

Endelig er verkstedet ferdig! Gulvet har tørket, og veggene er ferdigmalt! Vi flytta bliene inn på lørdag, og regner med å begynne å skru i dag! Er blitt rimelig hjemmekoselig med bardisk, microovn, og kaffetrakter :D Skal ta med kamera opp i kveld, så da blir det bilder!

Ellers har jeg fått meg turbo. Garret AiResearch T25/30. Tenker å sette denne på en ekstra motor jeg har stående! Må jo prøve dette og!

Planer fremover nå er å ta ut motor så jeg kan komme til å sveise nederst i tårna. Etter det skal jeg slipe ned bilen under og rustbehandle den, men for å kunne få den opp på bukker må jeg først sveise fast gulvet/kanalene, så jeg har et sted å sette bukkene :rolleyes: Men det blir vel bil av dette og! Regner med jeg har råd til å tolle bilen i løpet av April, så da må jeg bare ta fart og begyne å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Endelig er verkstedet ferdig! Gulvet har tørket, og veggene er ferdigmalt! Vi flytta bliene inn på lørdag, og regner med å begynne å skru i dag! Er blitt rimelig hjemmekoselig med bardisk, microovn, og kaffetrakter :D Skal ta med kamera opp i kveld, så da blir det bilder!

Ellers har jeg fått meg turbo. Garret AiResearch T25/30. Tenker å sette denne på en ekstra motor jeg har stående! Må jo prøve dette og!

Planer fremover nå er å ta ut motor så jeg kan komme til å sveise nederst i tårna. Etter det skal jeg slipe ned bilen under og rustbehandle den, men for å kunne få den opp på bukker må jeg først sveise fast gulvet/kanalene, så jeg har et sted å sette bukkene :rolleyes: Men det blir vel bil av dette og! Regner med jeg har råd til å tolle bilen i løpet av April, så da må jeg bare ta fart og begyne å jobbe!

najs!!! det blir masse bilder da ja? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på verkstedet å skrudde litt nå. Som vanlig på gammel toyota finner man jo litt rust når man skrur. Men hvorfor er det skruene som skal være rustene??? HVORFOR??? Faenskapet kneker jo for et godt ord uansett hvor forsiktig jeg er. Sef var det boltene til lyktfestene som gikk av... hater å borre ut skruerester fra tynnplate blikk :( Senere fant jeg ut at tåkelysa er bolta direkte i ramme. Det er jo fint, siden de står i ro, men hvordan skal jeg løsne de? jeg kommer ikke til skruene fra noen steder! Det hadde egentlig ikke vært så nøye med å få av de, hvis det ikke var for at fangeren skal av.... Men når står jo de i veien da!!! Stor takk til den idioten på Toyota som kom opp med akkurat det patentet der....

Ellers er vi begynt å ribbe en av de andre toyotaene. En AE82 som skal donere motor til en gammel starlet, så det flyter med toyotadeler der oppe nå! Har mer en nok som skal gjøres før våren! 3 biler som skal på veien, og en som skal slaktes. Er glad det bare er en som er min!!!

I dag fant jeg også Dobbel adapter til oljefilter i blank alu og greier:) Liker blanke ting, jeg! Skal bli tøft med 2 oljefilter på innerskjermen :D Det hjelper litt på oljekapasiteten og! Det er fint, for den tar ganske llite standard. bare 3,2 liter, tror jeg! Gleder meg allerede til å dra tilbake og skru mer i morra:) Er bare så ufattelig bra å endelig ha et verksted hapyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kjøp prøveskilter du, er fullt lovlig det så lenge den er momset inn. Går jo haugevis av biler her i landet som bare går på prøveskilter, tror du virkelig at alle de har betalt hundre tusener i avgifter for og kjøre på prøveskilter?

Men uansett, kul bil, fin farge også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du liker bilen! Tror jeg kommer til å beholde fargen, da det er mange som komenterer den.:D Er ikke dum bilen din heller! En av de få forhjulstrekkerene jeg virkelig liker! Men, kan vi la prøveskiltdiskusjonen ligge nå? Tar litt mye plass. Dessuten betyr det ikke så mye for meg, siden bilen får skilt med en gang den er kjørbar igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider