Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil :rolleyes: Ta godt vare på den! er spess mange slike i japan, som går som drifting biler, med over 200hk, se litt på de, så kanskje du får inspirasjon om du har tenkt å gjøre noe med den hapyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil, pene felger og fin farge! regner med fler bilder etterhvert som den kommer seg "på beina" ? :D

Bilen er ganske nedplukket nå. Fler bilder kommer når jeg får tak i et kamera som virker...

 

 

Fin bil :rolleyes: Ta godt vare på den! er spess mange slike i japan, som går som drifting biler, med over 200hk, se litt på de, så kanskje du får inspirasjon om du har tenkt å gjøre noe med den hapyhappy

 

Fin på avstand.... :D Har nok sett "en del" filmer ja. :rolleyes: Og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre. Blir ikke noe styling på den, bare masse godbiter inni etterhvert som jeg får råd.

 

 

Ellers har jeg bestemt meg for å ta ut rutene når jeg først er i gang, og sandblåse hele bilen. Jeg ligger så langt etter skjema, at jeg like godt kan ta meg tid til det. Og bilen blir nok lakkert i samme fargen en gang til. Må bare bytte clutch på Commodoren, bytte clutch på golfen, bytte eksos på toyota'n, eu på alle 3. Og så må jeg fikse et kjøleproblem og el rutene på lincoln'en før 17 mai... Jaja.. Nok å gjøre for tiden. :rolleyes:

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar inn en bilen er det lov å kjøre den hjem på tollskilter. Ikke noe mer. Tollskilter for privatpersoner er ofte vanlige prøveskilt, og et tolldokument.

 

Ettter at bilen er kommet frem til sin destinasjon er det så ikke lov å ta ut prøveskilt, dessverre. Trodde det var lov selv, og hadde planer om en prøvetur før jeg begynte å skru... Men neida... Norske staten ville ikke det:(

 

 

da praktiseres dette forskjellig, jeg kjøpte bil som bare er momset inn , og var på tilsynet og hentet prøveskilter, det eneste jeg viste frem var papirene på at bilen var momset inn, og da burde de jo ha sagt ifra? koser meg på røde skilter jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda-fargene er kule ja :) men syns den fargen han har er ganske stilig.

 

Er nok klar for gata før deg ja.... *mobbe*

 

 

Jeg ville lakka den svart og hvit... klassisk :)

 

Skal man ha panda, skal man ha Trueno :D er ikke ekte panda uten "ørene" som stikker opp... Dessuten blir den andre ae86'n på verkstedet hvit, og jeg vil helst ikke ligne.

 

 

da praktiseres dette forskjellig, jeg kjøpte bil som bare er momset inn , og var på tilsynet og hentet prøveskilter, det eneste jeg viste frem var papirene på at bilen var momset inn, og da burde de jo ha sagt ifra? koser meg på røde skilter jeg :)

 

Heldig for deg :) Fin bil har du og :D *misunnelig*

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny i norge: ingen sånn ca.

Er vel en håndfull antall biler i Norge, som regel importert fra Danmark eller Finland så vidt jeg har blitt klar over.

Men du kan si det sånn at de som faktisk eier en slik i Norge, har den nok fordi de virkelig VIL ha den. Så salg av disse bilene brukt i Norge er en uhyre sjelden ting.

Gjør som Skidracer sier: Leit etter biler i Danmark. Du får en gateklar AE86 for ca 35 tusen (give or take).

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all VERDEN bytte motor da? :P

Der beskrev du jo motoren som allerede sitter i!

I så fall får du bytte til storebroren til den som allerede sitter i. 4A-GE tror jeg den vanlige motoren heter, men er usikker på hva "storebror" heter.

Å bytte motor vil vel neppe være nødvendig. Bilen veier 950 kg(og kan lettes) og har nesten 130 hestekrefter.

Mener at godmotoren heter noe som 4A-GEZ ellerno men skal ikke si det sikkert.(redigerte forresten forrige post så les den :))

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ser man det! jaja.. ville ha en motor å jobbe på mens man klarte å spare opp nokk gryn til "beistet"

 

 

men hvordan er det med:

 

- Høy hastighet, 140 og opp, Stabil? kan det fikses relativt enkelt vis nei?

 

- Tilgang på deler?

 

- Noen svakheter? ALLE svakheter heter det vel ;)

 

- Dyr forsikring for en 18 åring?

 

- hvor kan man leite etter biler til salgs i danmark? adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår