Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

leit på http://www.bilbasen.dk og http://www.toyotaextreme.com, der finner du fra tid til annen en bil.

Har ikke kjørt en før, men iogmed at den brukes i D1 mesterskapet ennå så tror jeg ikke den er så værst. Tilgang på deler er 0 problem. Det lages vist(iføle skidracer) ennå deler til bilen fordi den er så populær i Japan(og andre steder nå da :))

TRD lager hvertfall racing deler og techtoyotuning.com .

Svakheter er vel typisk japansk: Rust, rust og atter rust.

Men ellers vet jeg faktisk ikke så mye om andre svakheter. Du får vente til Skidracer svarer :) Han har peil!

btw: ikke kjør fort, kjør sidelengs :)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ser man det! jaja.. ville ha en motor å jobbe på mens man klarte å spare opp nokk gryn til "beistet"

 

 

men hvordan er det med:

 

- Høy hastighet, 140 og opp, Stabil? kan det fikses relativt enkelt vis nei?

 

- Tilgang på deler?

 

- Noen svakheter? ALLE svakheter heter det vel ;)

 

- Dyr forsikring for en 18 åring?

 

- hvor kan man leite etter biler til salgs i danmark? adresse?

 

 

Hei! beklager treigt svar. Så ikke posten din før nå..

 

Forige eier fortalte meg at den er udramatisk i høy hastighet. Hva han definerer som høy vet jeg ikke, men han bytta bremseskiver en gang i året, så han har nok kjørt hardt nok... Ellers er det nok av godbiter å bygge om med. Uansett er vel ikke AE86 en hasthetsbil. Den er mer beregnet småveier en motorveier...

 

Svakhet nr1 er RUST. Ofte mye og grov. Spesielt i dempertårn, hjulbrønner, og fotbrønner. Ruster ganske bra i kanalene og. Og med de tynne karosseriplatene tror jeg ikke den er videre trygg å krasje med heller.... Ellers har en del biler sliten diffbrems. En ny koster ca 6500-9000 kr Det siste er vel egentlig ikke en svakhet, men mange av bilene har vært en tur eller ti på skogen... Slik er det ofte med morsomme billige biler, og begge bilene på verkstedet vårt har en eller annen gang vært skota ganske godt.. Den ene har faktisk vært totalvraket og reddet 2 ganger, og består av et ukjent antall biler....:D Se etter at bilen du kjøper er ukrasjet, eller har vært rettet opp bra slik som våre! Skjev bil er ikke noe særlig å kjøre rundt i...

 

Alle biler er dyre for en 18 åring....;) Selv har jeg ingen anelse om hva det koster, men jeg tror jeg får ordna noe... Siden Bilen heter Corolla Coupe i det danske vognkortet, og ikke GT, tror jeg det skal gå å få en grei forsikringssum.

 

Jeg fant min bil på http://www.toyotaextreme.dk Ellers er det ofte noen til salgs på http://www.bilbasen.dk Prøv å finne et rimelig rustfritt eksemplar med mindre du har lyst å plukke den ned slik jeg gjør...

 

Motoren som står i er sam CRX sier en 4A-GE. Storebror, som han sier er 4A-GZE, hvor Z står for kompressor. :D Forskjellen i tilleg til kompressoren er en motorstyring som er bygget for overladning, og smidde stempler.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de koster alt fra 8.000 til nesten 30.000(sjeldent så dyre da!) danske kroner.

får du en bil for ca 10.000 norske kroner blir importavgift osv osv osv osv blir totalen 35.000NOK så vidt jeg regna ut. men det er uten forsikring, EU kontroll o.l

Du har bilen til 10.000 også kommer staten inn og skal ha ca 25.000 for å importere den. Har regnet det ut med autodb sin importkalkulator. Dette er da med "toll" og momsing. Hvis du skal handle fra danmark kan det være lurt å overtale selgeren til å skrive mye lavere pris på selve kontrakten(men du betaler han jo like mye som han vil ha da) så blir det ikke så fæle avgifter. Prisen for bil,moms og toll blir DRASTISK dyrere hvis bilen koster 20.000 f.eks

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. kjøpe bilen for 8000 å så betale 4-5000 for ei bok som selgern ville selge deg å.. ;)

 

 

men blir det 35000 + 25000? kan ikke tenke meg det? 35000 tilsammen for alt å på veien (må seff eu ok og litt sånt)

 

en ekstra utstyr og tuning deler? billig i danmark? eller burde man ta turen nedom tyskland med det første man er så langt sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert; det kreves en ekte entusiast for å kjøpe, eie og bygge opp AE86'er. De har sine skavanker, men FY FAEN så flotte de blir når de er ferdigbygde (8*14 Panasport/RS Watanabe med negativt offset, hvit og sort pandalakk, kjempesenk og 20V med individuelle spjeldhus under panseret etc. etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. kjøpe bilen for 8000 å så betale 4-5000 for ei bok som selgern ville selge deg å.. ;)

 

 

men blir det 35000 + 25000? kan ikke tenke meg det? 35000 tilsammen for alt å på veien (må seff eu ok og litt sånt)

 

en ekstra utstyr og tuning deler? billig i danmark? eller burde man ta turen nedom tyskland med det første man er så langt sør?

 

 

Nå har jeg samlet masse linker til infoposter om AE86 her på forumet i starten av denne tråden. Er fint om vi kan fortsette i en av de trådene i steden, hvis det er noe mer du lurer på så ikke det sporer helt av her. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der saltet samler seg om vinteren når man ikke vasker, så jo... Ganske vanlig i den overdrevene saltingens hjemland Danmark. :rolleyes: Men min er jo ekstrem da. resten av panseret er rustfritt... bare de 3 første centimetrene som er helt vekk!!!

 

Når du først skal ned fra tromsø og hente godbil, så dra med deg "rosa ballerina-mannen" (ryeng) også, så slipper vi å høre på at han snart skal ha no lengere... ;) på tide han kjøper og! Lykke til!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.

 

Når du importerer en bil så betaer du moms på den som alle andre ting.

 

Engangsavgiften er en avgift du må betale for å registrere bilen på norske skilter, og kun da. Dagsprøvekjennemerker er ikke ansett som registrering.

 

prøveskilter deles ut på bilen så lenge det er betalt moms på den. staten er fornøyd med det. dem tar jo inn uhorvelig mye penger på dagsprøvekjennemerker og som regel må de fleste betale engangsavgiften før eller siden alikavel. Så da får staten både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår