Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

hehe..

 

men nå må jeg mase!!! vil ha bilder av sjønheten!! :P (vist det ikke er for ubelieig da)

 

 

var foresten på toyota i tromsø for litt siden å spurte om den bilen, han jeg snakka me hadde ikke heeeelt hørt om den men trudde han viste sån ca når jeg sa ae86 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er faktisk Tromsøgutt selv hehe.

Bodd der i 16 av mine snart 18 år.

Enig, vil også ha nye bilder ;)

Er ikke uvanlig at folk ikke har hørt om bilen. Ikke så lenge siden jeg hørte om den for første gang heller doh

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.

 

Når du importerer en bil så betaer du moms på den som alle andre ting.

 

Engangsavgiften er en avgift du må betale for å registrere bilen på norske skilter, og kun da. Dagsprøvekjennemerker er ikke ansett som registrering.

 

prøveskilter deles ut på bilen så lenge det er betalt moms på den. staten er fornøyd med det. dem tar jo inn uhorvelig mye penger på dagsprøvekjennemerker og som regel må de fleste betale engangsavgiften før eller siden alikavel. Så da får staten både i pose og sekk.

 

 

GI DERE MED DETTE!!!!! DET STÅR MANGE NOK GANGER NÅ!!! angry Jeg fikk den beskjeden av tollvesenet. Om de har gjort en feil vet jeg faen så lite om. jeg er bare drit lei av at tråden fylles opp med uvesentlig drit. Uvesentlig fordi jeg uansett rekker å tolle bilen før den er ferdig!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

 

men nå må jeg mase!!! vil ha bilder av sjønheten!! :P (vist det ikke er for ubelieig da)

 

 

var foresten på toyota i tromsø for litt siden å spurte om den bilen, han jeg snakka me hadde ikke heeeelt hørt om den men trudde han viste sån ca når jeg sa ae86 :P

 

Har dessverre ikke flere gode bilder av bilen nå. Kameraet døde for litt siden...Må få lånt et til å ta bilder. Interiørbilder får du på pm når jeg finner dem igjen... Har rota litt med backup :rolleyes:

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skidracer:

 

Rå bil du har ;) når skal den ut og cruze i Tønsbergs gater? :D

 

 

Mvh

E-K Racing

 

 

TAkker :D Er nok en stund til jeg er klar. Bilen er stort sett helt ribbet nå. Må bare ta av bakaksel, og bremserør/bensinrør, før den er klar til sandblåsing. Problemet er bare at jeg ikke har tid til å skru mer før 9. mai da jeg har semesteroppgave for tiden... Når bilen er tilbake fra sandblåsing tar det ca 3 dager å montere den. Håper jeg er klar litt utpå sommeren. De fleste kommer vel til å legge merke til når den er ferdig, tror jeg....

 

Motoren forran den røde240'n er enda en ekstra 4A-GE. Den fjerde, faktisk...Tror vi har nok av de snart.... :rolleyes:

Den hvite som står ved siden av min på verkstedet er sansynligvis ferdig omtrent samtidig, så da blir det liv...

 

Legger opp noen bilder av hvordan det ser ut på verkstedet for tiden. Arbeidet med min er kommet ganske mye lengere en det ser ut som , da bildene er litt gamle.

110-1099_IMG.jpg

110-1096_IMG.jpg

110-1100_IMG.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Og i tilleg til de har vi en del andre biler lagret...

 

1991 200sx, 1971 Mini Clubman, 1971 Ford Pinto, 1974 Datsun Cherry, 1979 Mustang, 1969 Lincoln, 1987 audi 100, Ukjent årgang Citroen Padde (DS) + diverse bruksbiler... To av oss har separate lagerlokaler... :rolleyes: Snakk om å være skrotnisse... lol

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Og i tilleg til de har vi en del andre biler lagret...

 

1991 200sx, 1971 Mini Clubman, 1971 Ford Pinto, 1974 Datsun Cherry, 1979 Mustang, 1969 Lincoln, 1987 audi 100, Ukjent årgang Citroen Padde (DS) + diverse bruksbiler... To av oss har separate lagerlokaler... :rolleyes: Snakk om å være skrotnisse... lol

 

 

hvem eier den Datsun 240z som står der?? den røde?? restaureres den originalt eller er det snakk om mer pulver osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datsunen er Jørgen fra 200sx forumet sin. I øyeblikket kommer den på veien som den er utseendemessig, men med grenrør, trimkam, annen fuelrail, audi s2 bensinpumpe, og gasspjeld fra 240sx. Mangler stort sett litt lednings og monteringsarbeide i motorrommet før den er klar.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer: Hva skal du gjøre med effekten?

 

Alle de AE86'er jeg har sett på som har vært originale og driftet har hatt allt for lite power til å klare noenting...

 

Selv har jeg 180 hester og merker at det er alt for lite til å få til noe show både på våler og rudskogen. Fungerer derimott flott på Lånkebanen, og revebanen da mindre baner eller baner med litt kupering har mye naturlig terreng til å hjelpe deg til å få ut ræva :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer: Hva skal du gjøre med effekten?

 

Alle de AE86'er jeg har sett på som har vært originale og driftet har hatt allt for lite power til å klare noenting...

 

Selv har jeg 180 hester og merker at det er alt for lite til å få til noe show både på våler og rudskogen. Fungerer derimott flott på Lånkebanen, og revebanen da mindre baner eller baner med litt kupering har mye naturlig terreng til å hjelpe deg til å få ut ræva :)

 

Til å begynne med blir det å kjøre den som den er, med grenrør og stort luftfilter. Men jeg har handlet turbo, selv om jeg ikke liker turbo på ae86... Turboen er en t25/30, så den burde fungere greit. Jeg har også oppsett til 2 store ojlefilter på innerskjermen, og oljekjøler liggende nå, så om jeg monterer turbo, holder nok motoren seg kald for det.. Egentlig drømmer jeg om en n2, formel eller touringcarmotor, men vi får se hva fremtiden bringer. I øyeblikket er jeg blakk student akkurat som deg! Mulig det blir noe kammer utover sesongen. Og etterhvert kommer det nok litt letting inn i bildet, som glassfiberdeler og lexanruter. Men det tar nok lang tid...

 

Edit: Jeg klarte å få lagt en 88hk mustang på 1200kg breit, så hvorfor ikke en 940kg ae 86 med MYE friskere motor...? :D Skal nok gå bra ser du! Bare å ta alt for mye fart på strekkene.... (og regne med noen spadetak ute i sandfella av og til :cocain: )

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok gå bra ser du! Bare å ta alt for mye fart på strekkene.... (og regne med noen spadetak ute i sandfella av og til :cocain: )

 

Been there done that... og ja det er morro som pokker.. Men det er jo ikke _så_ imponerende for andre å se på :D

 

Men du har en genial kultbil, og ja jeg digger den selv.. Litt synd at den har fått fjortisheltestatus, det fortjener den vel ikke :)

 

Men stå på!

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår