Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Been there done that... og ja det er morro som pokker.. Men det er jo ikke _så_ imponerende for andre å se på :D

 

Men du har en genial kultbil, og ja jeg digger den selv.. Litt synd at den har fått fjortisheltestatus, det fortjener den vel ikke :)

 

Men stå på!

 

Jeg driter i om jeg imponerer andre.. sombrero Er bedre at de ler når man oversater og drar av, en at de buer fordi du er en treig pyse! :D Hele greia med bilen er at jeg kan ha den både som bruksbil og lekebil mens jeg studerer. Synd den har fått litt fjortisdrag, ja, men det er ikke noe jeg får gjordt noe med. Den har ihvertfall ikke blitt populær som kebab-budbil...:D

 

Uff... så noen gamle hayashi racing felger på ebay nå... Synd jeg er blakk:(

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel ingen på initial D som har 4 eika felger? den til takumi har mange.. og den med turbo som nå har kompressor har også mange eiker.. mens den ae85`n til itsuki har 5 da :P

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er de felga han i inintial d har på? de 4 eika

 

 

Dessverre nei. Mine er Vanlige 15" azev a av den typen du ser mange av på golf.

 

Takumi fra ID har 14" Watanabe RS sommerhjul, originale 13"alujhul som vinterhjul, + et set ssr mesh på noen tegninger.

 

Watanabe RS:

h_watanabe1.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ingen på initial D som har 4 eika felger? den til takumi har mange.. og den med turbo som nå har kompressor har også mange eiker.. mens den ae85`n til itsuki har 5 da :P

 

 

Husker nå! Itsuki's AE85 har faktisk 4 eikers originalfelger i begynelsen! Han bytter nesten med en gang.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske greit å finne hjul til ae86, da den har samme boltsirkel som gammel nissan skyline, 240z, 200sx, integra R, +++ Siden boltsirkelen var mye brukt før oi tiden, formelig flyter det med kule hjul på ebay. Fint for meg, som liker setingamle alufelger bedre en nye :D Er ikke så fælt dyrt å kjøpe heller. Prisene varierer jo selfvølgelig mye etter hvor sjeldne hjula er da.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finske biler..? har ikke anelse... Men hvis vi skal snakke om import etc, kan vi ta det i pm, eller en av de andre trådene så vi ikke fyller prosjekttråden med alt annet en prosjekt? ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

110-1099_IMG.jpg

 

*HOST* *HOST*

 

Ein Gilde Kasse er Gilde sin eiendom..

Og med og stappe olje oppi den, så har du ødelagt den, nå kan ikkje Gilde

lengre bruke den! *FYYYYYYYY*

(Godt det var en gammel kasse, med den gamle logoen) ;)

 

 

Ellers, så synst eg at det er digg farge på 86'rn...

Kan bli meget bra dette her!

 

Lykke til videre på prosjektet!!!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsene fikk den siste olje... lol Neida.. Den stod der allerede da vi kom, full av verktøy, etc.. Og det er ikke olje. Det er kjølevæske. m'm

 

Regner med at både bilen, og denna tråden blir rimelig bra etterhvert.. Bare jeg blir ferdig med alle opgavene på skolen. Jeg har ikke tid til å skru i det hee tatt for tiden :(

 

Lurer forresten på et fargebytte til litt mørk knæsjgrønn metallic...? Tror det passer den bra. Men det er bare en tanke da. Sansynligvis kjører jeg med den lakken som er der til jeg er ferdig med skolegang om et års tid.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble ferdi med skolen i forige uke, og har faktisk jobba masse.. Men jeg manger fremdeles kamera...

 

Det som er gjordt, er at jeg har tatt av hele fremstillingen, med travers og styring etc. Det eneste somstår igjen i fronten nå er ledningsnettet. ellers er bilen bare et tomt skall. Når jeg får av bakluka, dørene og bakstillingen er bilen klart til sandblåsing! Jeg håper jeg får lånt eller kjøpt meg et kamera snart.. Tråden blir liksom ikke så bra uten bilder..:o

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå har jeg endelig fått meg kamera, så nå fikke jeg tatt bilder på verkstedet.

Siden sist har jeg kommet ganske langt. Det eneste som gjenstår er å ta ut kabelnettet, dashbordet, bakstillingen, vinduer, samt dører. Jeg har også endelig fått en dato av sveiseren. :thumb

 

Slik ser bilen ut nå.

bilen.jpg

 

 

Jeg har tatt ut motor, gir, forstilling, bakluke, ++

parts.jpg

 

 

Jeg har demontert dørene og nå. De er blitt bygd om litt med sentrallås og el-vinduer, så det var en litt småslitsom jobb...

door.jpg

 

 

Her er andre I gang med å pusse Innsuget til sin Corolla. Det er en skikkelig drittjobb, som jeg også skal i gang med snart...

innsug.jpg

 

 

Siden sist er også den siste bilen kommet på plass på verkstedet, så nå er vi endelig ferdig innflyttet! Legg merke til den bittelille intercooleren.... :pray

alexsx.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår