Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hurra! Nice. Blir bra det her, Skidracer! Plass til meg i den garasjen der etterhvert?

 

Sorry.. Det er nok ikke det. Vi trenger den plassen vi har. Men du kan jo stikke innom!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joeg må... Men jeg tar i litt ekstra for å få den 100% når jeg først må ha den helt fra hverandre. Det blir for dumt å gjøre alt om igjen om et parår, hvis jeg kan gjøre den skikkelig strøken nå. Dessuten er jeg litt lat, og da passer det meg mye bedre å bytte foringer når forstillingen er AV bilen ;)

 

Når det gjelder AE86 Arbeidsmanualen skal jeg legge den på serveren, og linke den til Infotråden, slik at alle kan laste den ned. Jeg må bare finne igjen cd'n først.... (jeg er litt rotete)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du får råd til bil! :thumb

 

Alt som er kaputt blir bytta. Alle skruer blir nye, og RUSTFRIE..... Er så lei av gamle rustne skruer som knekker og må bores ut.. :fuckme2: Alle bremserør/bensinrør blir nye, og bremseslangene blir stålomsåpunnet. Alle foringer blir bytta med Poly, Unibals, og kanskje nålelager. I tilleg skal jeg gå over ledningsnettet og fjærne sukkerbiter, stømtyver etc... Ekstralysene skal kobles skikkelig via sikringsboksen. Fatter ikke hvorfor de ikke er det, for de stod på original plass, og hadde original bryter.... :wonder Lurer på om jeg må ha nytt senkesett og. Mitt har jeg ikke papirer på, og det er lit brunt nå..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de foringene er de sånne "evighets" nylon foringer?

 

har hørt at de har en tendens til å bråke veldig..

 

men lurer litt på budsjettet dit.. sån at man kan sån ca vite hva man skal forvente..

 

å det med å bytte bremseslangene.. hva har det å si for ytelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet mitt? Har ikke budsjett.. Prøver bare å få bilen sammen! Til å begyne med bytter jeg bare det som er ødelagt. Det er blandt annet alle foringene. Polyforinger er dessuten billigere en vanlige foringer. Det kan bråke litt, men det er ofte fordi folk ikke smorer dem godt nok. Jeg har vært borti biler med poly som ikke har ulyder. Hvor lenge de varer vet jeg ikke.

 

Vanlige bremseslanger utvider seg under trykk. Det slipper man med metallomspunnede slanger. Det gir en litt mer kontant bremsefølelse. Dessuten er det tøft :eddie

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki: Detta har gått med siden jeg så annonsen:

 

Bil 10.000 Dkr

 

leie av henger: 500 Nok

 

Bensin: 1000 Nok.

 

Hotel: 700 Sek.

 

Båtbillett: 380 Sek (?)

 

Moms: 24% av kjøpesum

 

Turbo: Inbytte av min, og 1000 Nok i mellomlegg

 

Oljekjøler/slanger: venter på pris. Men billig!

 

Adapter til 2 oljefilter: 300 nok.

 

I tilleg har jeg skaffet meg verksted, sveiseapparat, elefant, div verktøy+++ Det er egentlig alt rundt som er blitt dyrt! Selve bilen har jeg brukt et minimum av penger på, siden jeg driver og demonterer. Men nå blir den snart sveist, og da kommer pengene til å renne ut, tror jeg.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere andre som er intreserte i en slik bil så jeg tok meg litt tid til å se etter noen på en av de tidligere nevnte linkene...

(danske sider)

 

Resultat 1:

1985 corolla 1.6 GT coupe... ca 30 000 dKr

 

Resultat 2:

1986 Corolla 1.6 GT coupe.. lav km, 44 000dKr

 

Resultat 3:

1985 Corolla coupe... 5000dKr...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo jeg mr. off topic da så jeg burde kansje ikke snakke så høyt.. men vi burde kansje ta dette uten for prosjekt tråden hannes..

 

opprett ny tråd eller søk på det om import.. det er vel bare MVA du må betale når den taes inn.. kan vente med det andre..

 

 

men tilbake til emnet..

 

ser du for deg at du får bilen på veien til vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljefilteradapteret har jeg fordi det er et hælvette å komme til den originale plasseringen, som er på innsiden av grenrøret... Dessuten er det originale filteret knøttlite! Motoren tar bare 3,2 liter olje, men med oljekjøler (med termostat) To halvlitersfilter, og en del slanger frem og til bake, kan jeg ende på borti5 liter! Det hjelper mye! Smøring er etter hva jeg oppfatter en liten svakhet på disse motorene, så jeg tar det seriøst. Skal nok ha en forsterket oljepumpe og.

 

Olsen_Nissan: Selvfølgelig skal jeg beholde den :D

 

Jas: De to der var bra, og ganske dyre. Den svarte ligger godt over det vanlige. Men den ser utrolig strøken ut da m'm

 

Jeg har opprettet en infotråd for alle spm om AE86. Der står det meste om import/teknisk info.

 

AE86 Infotråd

 

Jossa: Håper jeg har den på veien før banetreffene er over.. Men man vet aldri! Jeg håpet jo egentlig å ha den ferdig til våren..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår